Reise under svangerskapet...

Umbmamma

Blir kjent med forumet
Er det noen av dere som har reist under tidligere svangerskap, eller planlegger å reise under dette? Vi reiser til gran Canaria i morgen, og selv om jeg har lest at det skal gå greit så er jeg livredd for min lille spire! Er 8+2, og mye kan fortsatt skje. Det værste er nok det at man ikke har legen å gå til om noe skulle skje..

Noen som har noen erfaringer å dele med meg? Er så skeptisk, sambo sier at alt vil gå greit, men jeg klarer liksom ikke helt å roe meg.

les dagboka mi på alt det gale jeg akkurat har gjort på min ferie mens jeg i dene tiden hadde en spire i magen i 2 av disse ukene jeg fant ut om dagen etter jeg kom hjem:) og jeg har en historie med 6 SA og spiren mi holder ennå ;D

Jeg har akkurat vært ute å reist, har gjort det tidligere også, uten problem:) om noe skjer hadde det sannsynligvis skjedd uansett. Skjønner det med legen da, men prøv å ikke tenk på det, og heller nyt ferien! God tur!!!

Jeg var 12 uker på vei sist sv og dro på ferie til gran canaria :-) det gikk supert:-) er jo svenske leger i puerto rico sentrum :)

.

Last edited:
Jeg skal også ut å reise. Har spurt legen om det er ok. Og det var det. Må bare være litt ekstra påpasselig med maten. Også er det greit å ha i bakhodet at det er tidlig i svangerskapet og om det skulle gå galt. Hvor vil du da være og med hvem?
Kos deg på ferie. Det skal jeg! :)

*sniker fra april* dro på ferie til Tyrkia fra 8+6 - 10+0, å det gikk absolutt bra, spiren er der ennå, er 13+0 i dag! Det eneste jeg slet med var kvalme og matlyst, men så var det 40++ grader der nede også, noe som gjør at en ikke gravid også sliter med matlyst! Det kommer helt sikkert til å gå kjempe bra! Gjør som du pleier, mtp gjennomstekt mat, ikke upastauriserte melkeprodukter etc! Det blir nok kjempe deilig, så går uka så fort, at før du aner det er du snart 10 uker på vei med et foster i magen :) God tur!

Tror du trygt kan kose deg på tur, bare ta de forhåndsreglene de andre over her nevner mtp mat osv. Du kan jo også orientere deg fort om hvor du evt finner legehjelp, dersom du skulle gå behov for det. Så veit du akkurat hvor du skal henvende deg hvis det er noe. Er jo ganske betryggende å vite vite hvor du kan tilkalle hjelp :)

God tur!

Tror du trygt kan kose deg på tur, bare ta de forhåndsreglene de andre over her nevner mtp mat osv. Du kan jo også orientere deg fort om hvor du evt finner legehjelp, dersom du skulle gå behov for det. Så veit du akkurat hvor du skal henvende deg hvis det er noe. Er jo ganske betryggende å vite vite hvor du kan tilkalle hjelp :)

God tur!

Signerer:-) senk skuldrene og kos deg på tur:-)

Jeg skal til usa og på cruise i karibien i januar/februar, da er jeg i uke 22,23,24 :) det går nok fint det, så sant formen min er bra :D Skal jo seff være forsiktig med maten jeg spiser, og siden jeg skal fly så langt blir det støtte strømper på turen :)

Appen <3

• Liker
Reactions: SMF
Har blitt spurt om å bli med en tur til Ungarn før jul en gang. Men jeg takker fint nei, har flyskrekk til de grader, så tror neppe det hadde vært sunt for verken meg eller den lille i magen.

Går nok helt fint å reise. Pass på maten bare! Gran Canaria er et trygt sted for nordmenn å reise til, der er norske leger på annethvert gatehjørne:) God tur:)

Var i Spania når jeg var ca 13/14 uker på vei sist og på island en mnd etter. Gikk veldig fint, men holdt meg unna de samma tinga som hjemme her :) og klarte ikke å ligge så lenge i sola av gangen.

Er kvalmen vært annerledes under flyturen?
Gruer meg litt til Italia turen på fredag..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp