Hei 
Jeg er 39 år og har hatt to SA 9+4, holder på med IVF i norge (offentlig) og skal utredes for habituell abort (gentesting + APS). Jeg har 3 embryo på frys, men kvir meg for å bruke de hvis det betyr 2-3 mnd til med graviditet for så å miste og vente på at kroppen er klar igjen, slik at å teste et embryo tar meg faktisk 5 mnd totalt sett. Det er tid jeg ikke har
Ser historier med IVF i utlandet på instagram hvor man kanskje har 4-5 embryo, så er det 1 eller 2 som kan brukes etter pgt-a testing. Virker som det er standard i USA. Så jeg vurderer nytt uttak og pgt-a testet embryoene, men det er ikke lov i norge. Er det noen som har erfaring med å reise til utlandet for pgt-a testing? Danmark eller må man lengre vekk?
Har leitet litt på forumet her men finner overraskende lite diskusjoner rundt dette.
Min mann mener vi bør fortsette i Norge så lenge vi får offentlig hjelp, og heller dra utenlands hvis det blir aktuelt når jeg er type 40,5-41 år. Men jeg er så redd det blir for sent og at dette aldri går (jeg vet jeg kan bare skylde på meg selv som begynte for sent med IVF da jeg har slitt med å bli gravid naturlig).
Jeg er veldig interessert i å høre andre tanker og erfaringer om lignende situasjoner

Jeg er 39 år og har hatt to SA 9+4, holder på med IVF i norge (offentlig) og skal utredes for habituell abort (gentesting + APS). Jeg har 3 embryo på frys, men kvir meg for å bruke de hvis det betyr 2-3 mnd til med graviditet for så å miste og vente på at kroppen er klar igjen, slik at å teste et embryo tar meg faktisk 5 mnd totalt sett. Det er tid jeg ikke har
Ser historier med IVF i utlandet på instagram hvor man kanskje har 4-5 embryo, så er det 1 eller 2 som kan brukes etter pgt-a testing. Virker som det er standard i USA. Så jeg vurderer nytt uttak og pgt-a testet embryoene, men det er ikke lov i norge. Er det noen som har erfaring med å reise til utlandet for pgt-a testing? Danmark eller må man lengre vekk?Har leitet litt på forumet her men finner overraskende lite diskusjoner rundt dette.
Min mann mener vi bør fortsette i Norge så lenge vi får offentlig hjelp, og heller dra utenlands hvis det blir aktuelt når jeg er type 40,5-41 år. Men jeg er så redd det blir for sent og at dette aldri går (jeg vet jeg kan bare skylde på meg selv som begynte for sent med IVF da jeg har slitt med å bli gravid naturlig).
Jeg er veldig interessert i å høre andre tanker og erfaringer om lignende situasjoner

Ja det er fortvilende å sette inn embryo som ikke er levedyktig, når vi har mulighet for å teste i forkant, det er bare ikke lov i norge enda. Så pgt-a testing er ikke utbredt k danmark altså.. Kunne jeg fått navn på klinikken i Estland for å sjekke litt? Jeg kommer til å utføre testing for habituell abort i norge før jeg evt. går til utlandet men jeg liker å planlegge litt og ha plan B klar