Reise til Tyrkia

nurk og mirakel

Flørter med forumet
Noen som vet om det ikke anbefales å reise til feks Tyrkia når man er gravid? Familien har tenkt seg en uke til Side i juni, men blir litt usikker pga graviditeten? Noen som har noen meninger om det?

Du kan fint reise, men med forbehold. Vær forsiktig med maten. Kutt ut salat og ting må være godt stekt eller kokt. Ikke drikk isbiter, spør altid om å få uten is. Ellers drikk masse flaskevann og ikke bli overopphetet i solen. Det er ikke bra om magen blir for varm. Vær flink med solkrem. Ellers ville ikke jeg spist kylling der nede, litt skeptisk.... Og ikke spis kuleis eller softis, kun sånne vanlige innpakkete is. Vær også forsikitg med ost og sjekk om det er pasteurisert, ellers er det alle de vanlige matrådene som vi og følger hjemme. Er lett for at det blir mye pommes frites, brusbokser, brødmat, pasta og pizza.... det er jo som regel safe! ;)

Det burde gå helt fint :-) ring og sjekk opp med lege ang vaksiner og andre forholdsregler.
Ikke spis salat, rått kjøtt, softis og drikk flaskevann. :-)

Trenger ikke vaksiner for å reise til Tyrkia.... utenom de alle fikk når vi var små da, men de har du vel regner jeg med ;)

God tur og kos deg masse. Mammamoren fikk med alt du trenger å tenke på, og det meste er jo egentlig bare sunn fornuft. Jeg skal til Hellas i september, og jeg var også mye ute og reiste i første svangerskap.

Jeg mener; GOD TUR!!!emoticon

mammamoren skrev:
Du kan fint reise, men med forbehold. Vær forsiktig med maten. Kutt ut salat og ting må være godt stekt eller kokt. Ikke drikk isbiter, spør altid om å få uten is. Ellers drikk masse flaskevann og ikke bli overopphetet i solen. Det er ikke bra om magen blir for varm. Vær flink med solkrem. Ellers ville ikke jeg spist kylling der nede, litt skeptisk.... Og ikke spis kuleis eller softis, kun sånne vanlige innpakkete is. Vær også forsikitg med ost og sjekk om det er pasteurisert, ellers er det alle de vanlige matrådene som vi og følger hjemme. Er lett for at det blir mye pommes frites, brusbokser, brødmat, pasta og pizza.... det er jo som regel safe! ;)

Enig med denne, og skal du ha frukt så vask og skyll dem selv emoticon
Legg et f.eks hvitt lett "skjall" over magen når du soler deg, så det ikke blir varmt ta deg ofte små dukkerta.

GOD TUR! <3

Back
Topp