Reise til Thailand

Kristineth

Andre møte med forumet
Noen her som har reist til Thailand mens dere har vært gravide ? Vi skal reise i februar. Turen har vært planlagt lenge og kan ikke avbestilles. Kjenner jeg er litt skeptisk til å reise selvom legen sier at det mest sannsynligvis går bra . Noen som har noen erfaringer å dele ?
 
Jeg og mannen reiste en mnd rundt i Asia under forrige graviditet (Kina, Vietnam, Singapore, Bali). Da reiste jeg i perioden 11-16 uker, så det mest kritiske var heldigvis forbi. Jeg var forsiktig med hva jeg spiste, men den ene gangen jeg spiste kjøtt i Kina så ble jeg matforgiftet, men litt skal man tåle uten at det skader heldigvis. Eneste problemet kan være dersom du ikke allerede er vaksinert, da jeg ikke tror man kan ta de nødvendige vaksinene mens man er gravid. Også sjekk om reiseforsikringen din dekker gravide. Det eneste forsikringsselskapet som ville dekke meg til tross graviditet var Gjensidige.
 
Jeg reiste til Thailand forrige svangerskap. Dro i januar og hadde termin i juli! Det var ikke noe problem Bruk støttestrømper på flyet, drikk masse og gå den noen turer innimellom.
 
Jeg hadde reist.
Dro til California i tre uker under sist svangerskap (9-12 uker).
 
Så sant formen min hadde tillatt det, hadde jeg lett reist. Er det ikke forsvarlig for deg å reise og du kan dokumentere det med legeattest, dekker reiseforsikringen avbestilling :)
 
Back
Topp