reise til thailand

miss_s

Første møte med forumet
hei hvis noen leser dette så lurte jeg på hva dere har og si til at jeg reiser til thailand nå når jeg er i uke 29,det er ikke en plass hvor det er malaria og jeg har tatt vaksiner og de forhåndsreglene som jeg har kommet over.men har lest en del om at man må ha lege attest,noen som vet hvor jeg kan finne et eksemplar som jeg kan ta med til legen som hun kan fylle ut... jeg vil gjerne ha med legeattest tilfelle... formen er topp.merker ikke noe til at jeg er gravid bortsett fra at jeg kjenne sparka og magen vokser[:D]reisen var bestilt før jeg ble gravid for fikk den i gave av mine foreldre for de har kjøpt hus der nede, så jeg og min sønn på 3 år skal reise sammen med de..

Du bør sjekke reglene for det flyselskapet dere skal reise med, da det varierer litt fra selskap til selskap.

Dersom du venter 1 barn er det ingen begrensninger inntil 4 uker før termin med SAS. Hvor mange uker er du på vei når du kommer hjem?

Det finnes ingen standardattester legen kan skrive, så vidt jeg vet. Jeg fløy noen uker før termin, da skrev legen min et skriv om hvor langt jeg var på vei og hvordan formen hadde vært i svangerskapet, og at han ikke såg noen spesiell risiko med å foreta reisen.

heisann. jeg var i uke 32 når jeg skulle hjem. er kommet hjem fra reisen nå og det var ingen problemer på turen så det var en tipp topp tur hvor jeg og min sønn fikk slappet skikkelig godt av. de aller fleste flyselskapene hadde uke 36 på reise om man var gravid,men jeg hadde med lege attest tilfelle de skulle slå seg vrange,men alle bare smilte og spurte om ting gikk greit=)  jeg var oppe og gikk i flyet ganske ofte slik at jeg skulle unngå blodpropp,men blæra mi holdt ikke lenge til at jeg klarte og sitte stille så lenge så det var heller ikke noe problem. jeg angrer ikke på turen og nå venter jeg bare på at tulla skal komme. 1 1/2 uke igjen til termin..=)

Back
Topp