Reise til syden

A009

Flørter med forumet
Februarhjertene 2025
Augusteplene 2026✨
Jeg og samboeren min vurderer å reise til Lanzarote. Jeg kjenner jeg er redd for bakteriene der og er veldig redd for å gjøre noe som kan skade fosteret. Vil selvfølgelig ta alle forholdsregler med isbiter, drikkevann, salater, frukt og sørge for at kjøtt er helt gjennomstekt. Har i tillegg en sønn på 1 år som er i stadiet hvor han både går og krabber og tar naturligvis på mange ting hele tiden og så på meg. Er redd det skal føre til at jeg får i meg noe som er skadelig for fosteret. Har noen erfaringer? Er jeg overnervøs eller er det en reell fare for at noe kan skje?

Ingen fare! Ta ferien og kos deg, det skal veeeldig mye til for å skade fosteret. Jeg var på granca da jeg var 27uker gravid med nr 2, helt uproblematisk, bare slitsomt med den tunge magen :hilarious:

Jeg og samboeren min vurderer å reise til Lanzarote. Jeg kjenner jeg er redd for bakteriene der og er veldig redd for å gjøre noe som kan skade fosteret. Vil selvfølgelig ta alle forholdsregler med isbiter, drikkevann, salater, frukt og sørge for at kjøtt er helt gjennomstekt. Har i tillegg en sønn på 1 år som er i stadiet hvor han både går og krabber og tar naturligvis på mange ting hele tiden og så på meg. Er redd det skal føre til at jeg får i meg noe som er skadelig for fosteret. Har noen erfaringer? Er jeg overnervøs eller er det en reell fare for at noe kan skje?
Jeg skal til Gran Canaria en uke og tenker det går så fint! Forholder meg til de samme restriksjonene til mat som hjemme og kommer til å sjekke om ost er pasteurisert. Man må være forsiktig med egg med rennende plomme og produkter som inneholder rå egg. Bør unngå det hvis man ikke vet at eggene er pasteurisert. Drikkevann i Spania er jo trygt å drikke (tror overalt?) så man kan jo vaske både grønnsaker/frukt og lage isbiter på springvann.

Håper det kan være betryggende at vi er flere andre som tenker dette er trygt og at du kan dra på ferie og kose deg Noen restriksjoner er det jo som gravid men tror det skal gå veldig fint

Last edited:
Back
Topp