Reise til syden, tips?

Guest
Hei! Skal til alcudia i mallorca når gutten min er 8 mnd på et hotell som heter Viva blue. Noen som har vert her? Og vet noen om de selger bleier, nan, grøt, fruktpure osv der nede?

Noe spesielt jeg skal tenke på mens jeg er der? Gruer meg litt..
Vi reiser 28 juli, altså når det er veldig varmt!
 
Hei!
Mange foreldre kan grue seg for å reise med små barn, men for de fleste blir ferieoppholdet en positiv opplevelse. Det å være sammen som en familie og ikke ha alle de vanlige hverdagslige pliktene hengende over seg, gjør ofte at en ser hverandre i et litt annet perspektiv. Dere vil sikkert også oppleve at det går godt an å klare seg uten mye av det utstyret man har i hjemmet for en periode. Det å være to foreldre som er sammen om å passe på deres lille sønn hele døgnet, skaper et godt samhold,- både for voksne og barnet. På vanlige turiststeder som Alcudia vil du helt sikkert finne både bleier og barnemat som hjemme. De fleste ammer barnet på dette stadiet, og da vil du jo alltid ha god drikke å kunne tilby sønnen din. Skal dere gi ham ekstra drikke, må det være vann kjøpt på flaske og ikke vann tatt fra springen. Det samme gjelder vann til matlaging. Ta gjerne med tynne og lyse klær å ha på sønnen din, slik at han ikke blir utsatt for direkte sollys. Husk også solhatt. Kroppsdeler som ikke blir dekket av klær bør smøres med høy solfaktor. ( eks. ansikt og hender). Sørg ellers for at barnet oppholder seg i skyggen. Ta gjerne med en en parasoll til vogna. Ønsker dere en god ferie! Sommerlig hilsen fra Elin
 
Back
Topp