Reise til syden gravid uke 27

Julibaby2025

Flørter med forumet
Hei,
Kjæresten min blir 30 år i april 2025 og jeg har veldig lyst å gi han en gave i form av opplevelse, noe av det kjekkeste vi gjør sammen, nemlig en reise. Vi er begge glad i varmere strøk.

Jeg er gravid og på bursdagen hans er jeg 26-27 uker gravid. Har noen av dere reist utenlands i disse svangerskapsukene? Tenker Kanariøyene og det er ca 5 timer flytur. Er dette trygt eller er det på noen måte risiko å reise hit som gravid i de ukene jeg er i?

noen med tips, råd, erfaringer rundt dette?

Hei :) Jeg fikk julibaby i 2024, og dro til Gran Canaria i uke 24-25. Perfekt tid å reise det. Hadde støttestrømper på flyet, du kan jo ta deg en tur frem og tilbake i flyet et par ganger. Der nede spiste jeg det meste, men holdt meg unna salatbar og passet på at kjøttet ble stekt godt. God tur!

Ikke reist i akkurat de ukene. Men i uke 14-16 og uke 34-35. Den siste turen gikk bra,men jeg ble fylt opp av vann og fikk litt ubehag av det. Heldigvis rettet dette seg etter noen dager hjemme igjen.
Passet på og sitte en del i skyggen på det varmeste slik at jeg ikke ble overopphetet. Så fulgte jeg de samme reglene på mat som her hjemme. Kanskje enda mer forsiktig. Jeg ville ikke tvilt på å reise,så lenge helsen din er god. :) :Heartred

Back
Topp