Reise til Spania og er gravid

Bkno6411830

Første møte med forumet
Leser mye om hvilken restriksjoner jeg bør følge og det er jo mye av det samme som vi alle skal vøre forsiktig med! Pasteurisert melk er jo trygt for gravide men hvordan i alle dager vet jeg hvilken melk som er dette i Mallorca? :) Syns Dette er vanskelig og tenker over dette mye. Reisen ble booket før jeg viste jeg ble gravid! ☀️

Leser mye om hvilken restriksjoner jeg bør følge og det er jo mye av det samme som vi alle skal vøre forsiktig med! Pasteurisert melk er jo trygt for gravide men hvordan i alle dager vet jeg hvilken melk som er dette i Mallorca? :) Syns Dette er vanskelig og tenker over dette mye. Reisen ble booket før jeg viste jeg ble gravid! ☀️
Skal stå noe ala pasteurizada for pasteurisert melk :) ta med telefonen og Google translate når du leter, så slipper du ende opp med geitemelk f.eks :p

hvis ikke, ville jeg drukket vann, kaffe, juice og brus istedenfor. :)

Jeg unngikk yoghurt da jeg var på Lanzarote og var gravid, fordi jeg leste at det ofte ikke er pasteurisert i Spania. :) Ellers er det bare å sjekke ingredienser hvis du er usikker på om det inneholder upasteurisert melk, selv om de ikke alltid er så flinke til å merke det på iskrem, f.eks.

Jeg spurte legen om dette, da vi skal til Spania i sommerferien. Sånn bortsett fra det samme som hjemme, fikk jeg beskjed om å ikke spise salat på restaurant, og at salat, grønnsaker, bær osv må vaskes veldig godt før det spises.

Ellers fikk jeg beskjed om å bruke støttestrømper under flyturen, drikke mye vann og gå litt rundt (gå på do) type en gang i timen under flyturen.

Back
Topp