Reise til Polen

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Noen som har vært der og har noen tips? Er det et fint sted for en kjæreste tur?
Vurderer 3-4 dager der med mannen i påska[:D]

Etter tips fra ei på juli forumet så tenkte jeg bestille på wizzair..super billig[:D] bare litt skummelt å fly[:(][&o]
med hotell og fly i 4 dager så kommer det på under 2000,-[:)]

Vi bestilte tur med et firma som kjørte oss rundt hele dagen. Da var vi i Auschwitz, Birkenau og saltgruvene. Ellers gikk vi rundt i byen å kikket. Var ikke der så lenge så det var nok mye vi ikke rakk å se.

Krakow er jo en fantastisk by! Har vært der en gang, og skal tilbake i mai/juni (klassetur).

Jeg har vært i Warzawa, var fint der.[:)]
JEg syns de aller fleste storbyer er fine å dra på kjærestetur til, jeg. Man skal jo dit med favorittmennesket sitt, og da har man det bra hvor som helst.[;)]

Var der på klassetur for noen år siden. Vil så absolutt anbefale og dra dit! En heelt uforglemmelig plass, kjeme spessiel og nydelig plass[:)] Vi var også i konsentrasjonsleirene og i saltgruvene osv.. Meget, meeeget spessielt. Kunne ikke vørt for uten [:)]

ORIGINAL: fairy

Tusen hjertlig takk for Wizzair-tipset!

SKal jeg jammen meg ta med kjæresten på tur, ja![:D]

Ja det var utrolig billig!! Bare huske på at de tar 5 euro pr pers for booking og skal du ha med ektsra bagasje koster det litt også[;)] 10kg håndbagasje hver da som er gratis[;)]

Har vi råd til en tur også..hotell er ganske billig også[:D]

ORIGINAL: Rebecca85

Ja det var utrolig billig!! Bare huske på at de tar 5 euro pr pers for booking og skal du ha med ektsra bagasje koster det litt også[;)] 10kg håndbagasje hver da som er gratis[;)]

Ja, det var billig som fy!

litt under 400 kr for 2 personer tur-retur Warzawa kan man ikke klage på..

JEg har veldig lyst til å dra til Praha da.. Må sjekke opp litt der også.. Mulig hotell og sånt er dyrere der? hmm...

Har ikke vært på ferie på tre år jeg, så nå er det på tide.[:)]

Jeg var i Krakow på Klassetur der vi fikk se fangeleirene og saltgruvene, det var en veldig fin by med masse opplevelser og inntrykk!
Har også vært i Soppot et par ganger, Gdynia og Gdansk. Der er det veldig fint! [:)]
Var ikke på noen utflukter da vi var der, men det var også fine byer med store gågater med masse restauranter og ei lang badestrand! [:)]

Jeg var i Polen for 3-4 år siden. Vi var helt i nord da, i Sopot. Så reise vi til Gdansk og Gdynia med toget som går hele tiden.

Vi var vel i april, og det var ganske ok temperatur der da. Vi gikk i t-skjorte og shorts på dagen, men det var kaldt når sola gikk ned.

Generelt hadde jeg det veldig fint der. Det er billig å handle mat og spise ute, og shoppingmulighetene er mange, selv i den lille byen vi var i. Jeg måtte kjøpe en ekstra bag for å få alt med meg hjem faktisk...
Ellers var det mye finere i Polen enn jeg hadde trodd, fine bygninger osv. Om man undersøker der man skal er det sikkert masse man kan gjøre også, billig spa (jeg betalte 150 kr for full kroppsmasasje), museer osv.

Det var jo klassetur vi var på, men jeg hadde ikke nølt med å reise tilbake dit eller et annet sted i Polen på kjærestetur.

Godt å høre så mange positive opplevelser derfra [:D] er Gdansk jeg har tenkt på..får google litt og se hva som er verdt å få med seg, og shopping skal nok ikke bli så vanskelig..får bestille plass til en ekstra koffert på vei hjem[8D]

Jeg har også bestilt kjærestetur nå![:D]

Vi drar til Praha i mars, betaler 3400 kr for to pers fra onsdag til søndag.
Skal bo på dette hotellet:

http://www.booking.com/hotel/cz/corinthiatowers.html?aid=327345;label=wizz-homemenu;sid=492fd33012f382962df6aaa83a023686

Takk igjen for denne tråden, vi trenger virkelig et lite pusterom i hverdagen.[:D]

Jeg har også bestilt kjærestetur nå![:D]

Vi drar til Praha i mars, betaler 3400 kr for to pers fra onsdag til søndag.
Skal bo på dette hotellet:

http://www.booking.com/hotel/cz/corinthiatowers.html?aid=327345;label=wizz-homemenu;sid=492fd33012f382962df6aaa83a023686

Takk igjen for denne tråden, vi trenger virkelig et lite pusterom i hverdagen.[:D]

Det så fint ut [:D]
Man trenger virkelig en tur alene av og til ja[:D]

Mannen har gått med på å dra så da får jeg finne rett sted og hotell[:D]

Flyprisen steg fra ca 900 til 1400 da. Da bestilte jeg to ekstra kofferter hver vei, fordi håndbagasjen ikke er så stor i volum. Ingen ekstra vekt.

Og bookingfeen var på 5 euro per pers, pr vei, så den kom på 180 kr..

Flyprisen steg fra ca 900 til 1400 da. Da bestilte jeg to ekstra kofferter hver vei, fordi håndbagasjen ikke er så stor i volum. Ingen ekstra vekt.

Bestilte du med wizzair?

Det er en ganske rimelig pris da[:D]

Bare så sinnsykt redd for å fly og gruer meg allerede, enda vi ikke har bestilt ennå[8D]

Bestilte du med wizzair?

Bare så sinnsykt redd for å fly og gruer meg allerede, enda vi ikke har bestilt ennå[8D]

Ja, booket hotellet også gjennom dem. Eller booking.com da, men link fra wizzair.[;)]
Det ble mye billigere enn å bestille direkte fra hotellet sin side iallefall.

De har visst omtrent bare nye fly, så det går nok veldig bra.
Syns du hele flyreisen er kjip eller bare opp og nedstigning?

Bestilte du med wizzair?

Ja, booket hotellet også gjennom dem. Eller booking.com da, men link fra wizzair.[;)]
Det ble mye billigere enn å bestille direkte fra hotellet sin side iallefall.

De har visst omtrent bare nye fly, så det går nok veldig bra.
Syns du hele flyreisen er kjip eller bare opp og nedstigning?

Hater hele flyreisen[&:]
Etter en London tur i februar i fjor sa jeg at jeg aldri skulle fly igjen..var utslitt etter en time i flyet[:-][&o]
Men har jo sååå lyst til å reise og oppleve litt da...

Ja, det var billig som fy!

litt under 400 kr for 2 personer tur-retur Warzawa kan man ikke klage på..

JEg har veldig lyst til å dra til Praha da.. Må sjekke opp litt der også.. Mulig hotell og sånt er dyrere der? hmm...

Har ikke vært på ferie på tre år jeg, så nå er det på tide.[:)]

Jeg var i Praha for et år siden. Det er helt nydelig der! Litt mer personlig enn London for de som liker det :)
Vi bodde på et av Mariott sine hoteller der nede. Torsdag-søndag. 2500,- for fly og hotell. Hotellet kan virkelig anbefales. Jeg og søsteren min delte rom. Det var kjempestort og hadde to kring size senger som var råmyke og masse puter i :) bare husk å ta med gode sko, da alt er brosteinsbelagt!

Back
Topp