Jeg har aldri blitt dårlig i Kosovo, men har vel vært litt skeptisk til kjøtt osv. Mye av dette er kokt/stekt til det meste burde være dødt. Grunnen til skepsisen er at i allefall i det området jeg har vært mye er strømforsyningen veldig ustabil så det kan gå timer/døgn uten strøm.... Og de er nok ofte vant til å oppbevare mat på en litt annen måte enn i Norge. Personlig er jeg heller ikke glad i at grønnsaker osv er dynket i eddik, men har hørt at dette også skal være med å drepe bakterier slik at jeg hadde vel spesielt prøvd å spise "eddik"salat.
Har forøvrig vært innlagt på sykehus i Albania - vil tro det er mye av det samme (etter matforgiftning) - da ble det betalt penger direkte til legen (nope - ingen kvitteringer...) Slik at alt engangsutstyr og medisiner osv ble åpnet foran meg....
Jeg ble forresten sjekket for hepatitt A i forbindelse med blodprøver og graviditet, kan hende det står der om du er godt nok beskyttet eller ikke...
Ellers synes jeg at Kosovo er veldig pent land og likte meg godt der. Men jeg gikk alltid uten penger osv når vi var ute da jeg som lys nordmann for ble overfalt av tiggere (ble aldri ranet eller noe, men følte risikoen var større for meg en de jeg var med). (Men dette kommer kanskje an på hvem man reiser med og hvor man er....)