Reise til Italia med gravid frue?

Perry

Blir kjent med forumet
Hei. Madamen har nettopp blitt gravid. Pos test i uka som var.
I aug har vi bestilt tur til Italia. What to do? Er det ok å dra??

Erfaringer/forholdsregler man må ta? eller er det helt greit å reise?

Usikker, Perry

Gratulerer og god tur. [:)]

OK!. Takk folkens.

Vi får være litt forsiktige med hva hun spiser [:)]

ORIGINAL: Mammaen til Basse

Grattis med positiv test. Og bare dra, kos dere masse. er bare fra 7 måned ( tror jeg det er  ) at man helst ikke skal fly..... GOD TUR!!

Heisann, bare dra dere, kos dere. Litt synd hun ikke kan smake på alle de gode vinene (sier mannen min[;)]), men men, dere får det helt sikkert fint på tur.

Bare pass på hva hun spiser, vaske alle rå frukt/grønnsaker godt, vet ikke hvordan det er med drikkevannet, kan være lurt å kjøpe flaskevann.

Vi var i Kroatia når jeg var 5 mnd, herlig tur med hele familien. Også kan du jo passe ekstra på henne sånn at hun får hvile, ikke behøver å stå i kø, generelt ikke overanstrenge seg ved å legge opp et alt for strengt program.

Herlig tur for dere og glede dere over den lille, lille....

Lykke til!

Var i Roma når jeg var 5 mnd på vei. Ikke noe problem i det hele tatt, eneste var jo at det var litt kjipt mtp vinen. Menmen, det kommer andre anledninger.[;)]
Og italienerne er VELDIG høflige med gravide damer, altså. Der burde nordmenn lære bittelitt, ja.

Jeg var i Thailand da jeg var 4 1/2 mnd på vei. Det gikk kjempe fint, til tross for varmen. Bare pass på maten som alle her sier! Alternativt kan hun bruke støttestrømper på flyet for ikke å få blodpropp. Beina samler opp mye blod når man må sitte stille lenge som gravid. Jeg brukte det og det funket kjempe fint.

God tur, og lykke til!!! [:)]

Back
Topp