Reise til Hellas eller Tyrkia?

Maddis

Elsker forumet
Jeg og min kjære planlegger reise til Hellas eller Tyrkia når baby er 3-4 måneder gammel. Vi har lest mye om å reise med baby og har funnet ut at det virker som en kjempe ide! Meeeen, vi ANER ikke hvor vi skal dra. Ingen av oss har vært på disse stedene før.. Har dere noen forslag og erfaringer å dele kjære junimammaer? [:D][:D] Takker for tilbakemeldinger! 

Har vært på begge steder ogt da ville jeg nok anbefale Hellas på det varmeste. Tyrkerne er ufattelig slitsomme. Var i Tyrkia da jeg var 13 og 18 år. Da jeg var 13 kunne jeg ikke bade alene engang uten at slibrige tyrkere kom å dro meg vekk i vannet. Så jeg har fått helt skrekken for Tyrkia og skal aldri tilbake. I Hellas er det ufattelig fint, god mat og jeg syns grekerne er mye hyggeligere.

Ok. Takk for svar [:)] Hvor i Hellas var du? 

ORIGINAL: Maddis

Vært to ganger på Kreta, Santorini og Zakynthos. Første gang jeg var på Kreta var jeg 6 år og det er ihvertfall glimrende for barnefamilier. Santorini er en veldig romantisk øy og Zakynthos er et veldig rolig sted også, med masse grønt og frodig klima.

Innlegg nr.: 1
ORIGINAL: Strimmelpinne

Vært to ganger på Kreta, Santorini og Zakynthos. Første gang jeg var på Kreta var jeg 6 år og det er ihvertfall glimrende for barnefamilier. Santorini er en veldig romantisk øy og Zakynthos er et veldig rolig sted også, med masse grønt og frodig klima.

Høres bra ut! Hvordan er strendene der? Er de langgrunne eller er det mest klipper?

Høres bra ut! Hvordan er strendene der? Er de langgrunne eller er det mest klipper?

På Santorini er det svart lavastein på stranda. Så det blir litt som smågrus- ikke spesielt godt å gå på. De andre stedene var det fine strender. Langgrundt og fint. MEN det kan jo hende at noen er positive opplevelser ang Tyrkia. Så ikke bare hør på meg som har hatt dårlige opplevelser. hehe [;)]

På Santorini er det svart lavastein på stranda. Så det blir litt som smågrus- ikke spesielt godt å gå på. De andre stedene var det fine strender. Langgrundt og fint. MEN det kan jo hende at noen er positive opplevelser ang Tyrkia. Så ikke bare hør på meg som har hatt dårlige opplevelser. hehe [;)]

Vi faller faktisk mest på Hellas (har hørt så mange positive ting om dette reisemålet) men Tyrkia virker jo greit det og da. Hvordan er prisklassen der nede? Dyrt/billig?

Vi faller faktisk mest på Hellas (har hørt så mange positive ting om dette reisemålet) men Tyrkia virker jo greit det og da. Hvordan er prisklassen der nede? Dyrt/billig?

Det er jo billig i forhold til her, men etter euroen ble innført så har det jo blitt dyrere enn det det var før.

H E L L A S ! ! !

har ALDRI vært i Tyrkia - og kommer nok aldri til å reise dit heller - ikke med alle de skrekkhistoriene jeg har hørt dessverre...

Har vært på Korfu, Samos og Kreta - anbefaler Samos/Korfu - pga menneskene, strendene og ja...alt!!

Grekerne elsker barn, de elsker turister som vet å te seg og er imøtekommende og varme!! Anbefaler Hellas på det varmeste - skal selv prøve ut ei ny gresk øy til høsten [:D]

ORIGINAL: TITTIN72

H E L L A S ! ! !

har ALDRI vært i Tyrkia - og kommer nok aldri til å reise dit heller - ikke med alle de skrekkhistoriene jeg har hørt dessverre...

Har vært på Korfu, Samos og Kreta - anbefaler Samos/Korfu - pga menneskene, strendene og ja...alt!!

Grekerne elsker barn, de elsker turister som vet å te seg og er imøtekommende og varme!! Anbefaler Hellas på det varmeste - skal selv prøve ut ei ny gresk øy til høsten [:D]

Tusen takk for svar! Vi faller mest over på Hellas nå. Høres ut som et flott feriested!

All ære til deg! [:)] Jeg gruer meg til sommeren og varmen med en liten en og gleder meg til høsten [:-]
Har hørt mye fint om Hellas [:)]

Vi har vært på Kreta flere ganger, det er virkelig fantastisk! Det du bør være obs på er at august somregel er varmest. Vi reiste sist i juli og hadde 37-43 grader hver eneste dag. Rett etter jul var vi på Gran Canaria. Det var en jevnt god temperatur på rundt 25 grader hver dag.

Hvis du skal reise til Kreta anbefaler jeg Agia Marina, Platanias og nærliggende områder [:)]

ORIGINAL: Vakle

Vi har vært på Kreta flere ganger, det er virkelig fantastisk! Det du bør være obs på er at august somregel er varmest. Vi reiste sist i juli og hadde 37-43 grader hver eneste dag. Rett etter jul var vi på Gran Canaria. Det var en jevnt god temperatur på rundt 25 grader hver dag.

Hvis du skal reise til Kreta anbefaler jeg Agia Marina, Platanias og nærliggende områder [:)]

Oi, det var varmt! Vi tenkte å reise i slutten av august og bli i 3 uker.. Men trodde ikke det var SÅ varmt der da. [&:]

syns tyrkia er fint jeg[:)] i Side er d litt mindre, men en turistby:) eneste er at tempenligger rundt 40 i august[;)]

ORIGINAL: Malleleo

syns tyrkia er fint jeg[:)] i Side er d litt mindre, men en turistby:) eneste er at tempenligger rundt 40 i august[;)]

Vi har også hørt at Side og Marmaris var vledig fine plasser. Men hvis det er såå varmt der da, så trur jeg vi må utsette reisa litt kanskje. [8D]

Jeg ELSKER Tyrkia!!  men, det er nok som andre sier FRYKTELIG varmt der, spesielt i August.. hetebølger og umulig å få kjølt seg av.. der er billig, nydelig mat og veldig fint for turister.. tyrkerene er ikke så travle som før, tror de har forstått at de tener så mye på turisme at de må oppføre seg.. sist vi var der merket vi nesten ingenting av slitsomme tyrkere.. (selvfølgelig prøver de å selge varer osv.. men ikke sånn frekke som de var for noen år siden).. Kreta er nydelig og avslappende.. var der utenom sesongen i fjor og det var Nyyyydelig..

Har også tenkt oss en tur sør-over [;)] til høsten, men vet ikke helt når og hvor. Har vært i Side i Tyrkia, der likte vi oss, men har lyst å prøve noe nytt og. Vi skal se litt på temperatur dit vi skal, tror det er lurt.

Ellers har mamma og pappa reist til syden i dag!! *missunnelig[:-]*

marmaris er det mest fantastiske stedene...og ja er du 15-19 og blond kommer tyrkerne og prøver å flørte men er du der med type og barn lar de deg være i fred...de skrekk historiene er 5% av alle de fantastiske opplevelsene i tyrkia...helt fantastisk sted!!! drit god mat og service!! og myyye BILLIGERE!! en hellas vært der og...fint sted men gangske kjedelig :(

Vi har bestemt oss for å dra til Kefalonia i Hellas. [:)]

Meen.. Dere som har reist med spedbarn før, hvordan gjorde dere det når dere bestilte reise? Vi tenker å reise med Apollo men der står det at vi må fyllte ut navn, fødselsdato og kjønn på babyen. Er dette veldig viktig?? Vi vet jo enda ikke dette. Og vil det si at vi ikke kan bestille før babyen er født?! Forvirra nå..

Back
Topp