Reise til gran canaria

missoz

Elsker forumet
Hva burde jeg tenke på?
Skal ta med bleier, grøt og MME. Leier sprinkelseng, stol og trille på hotellet

Var på Gran Canaria da yngste var 10 mnd. Kjøpte en flaske der med stort nok hull til at vi kunne putte isbiter i drikken (og med sugerør). Min erfaring er at de drikker mer når drikken er frisk og kald :)

Var der da jenta var 8 mnd.
Avhengig av alder, men vi hadde med termos for å holde vannet varmt/kaldt. Flasker, fruktpure, vannkoker (var på rommet, men greit å vite hva den har vært brukt til...), grøtpulver, bleier, våtserv, kluter, smokker, mye klesskift (bedre med for mye enn for lite...).
Solhatt og solkrem. Dentinox itilfelle tenner, fikk selvfølgelig 5 stk før vi hadde landa:D

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Man får tak i det aller meste. Hadde tatt med bleier og våtservietter til de første dagene, og så kjøpt der. (Obs en del våtservietter lukter veldig parfyme). Middagsglass er heller ingen problem å få tak i. Om du bruker nan (e.l) ville jeg like godt tatt det med. Det kan ellers ofte kjøpes på apotek om en går tom.
Tynne klær og evnt badetøy er fint. Badebleier kan også kjøpes.

Personlig ville jeg tatt med egen vogn til barn under ett år. Ikke alltid at de trillene en får leie på stedet er så veldig gode til annet enn å sitte i...

Var der da jenta var 8 mnd.
Avhengig av alder, men vi hadde med termos for å holde vannet varmt/kaldt. Flasker, fruktpure, vannkoker (var på rommet, men greit å vite hva den har vært brukt til...), grøtpulver, bleier, våtserv, kluter, smokker, mye klesskift (bedre med for mye enn for lite...).
Solhatt og solkrem. Dentinox itilfelle tenner, fikk selvfølgelig 5 stk før vi hadde landa:D

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

takktakk :)

Man får tak i det aller meste. Hadde tatt med bleier og våtservietter til de første dagene, og så kjøpt der. (Obs en del våtservietter lukter veldig parfyme). Middagsglass er heller ingen problem å få tak i. Om du bruker nan (e.l) ville jeg like godt tatt det med. Det kan ellers ofte kjøpes på apotek om en går tom.
Tynne klær og evnt badetøy er fint. Badebleier kan også kjøpes.

Personlig ville jeg tatt med egen vogn til barn under ett år. Ikke alltid at de trillene en får leie på stedet er så veldig gode til annet enn å sitte i...

Har allerede tenkt på det med vogna så skal avbestille vogna fra hotellet og tar med vår :) Tenkte å ta med MME, grøt, våtservietter og bleier hvertfall + badetøy, solhatt, solkrem, briller osv

Eget sengetøy for de minste har jeg bittert erfart...

Det hadde jeg ikke tenkt på :) takk takk

Vi var på Gran Canaria i februar, da var vesla 6 mnd! Jeg pakket matglass, smooties, ertatning og grøt i håndbagasjen! All barnemat er lov å ta med! Til flyturen er det lurt å ha med koktvann i termos, og kaldt vann på flaske (ikke alltid flyvert/inner gidder å hjelpe til med varmtvann!) Også blande til riktig temp! Vi fikk en reiseseng på hotellet. Også var det mikro, vannkoker, kokeplater osv der. Jeg blandet flaskevann med grøtpulver eller erstatningspulver og varmet i mikroen. Det funket supert! Jeg var veldig glad for alt jeg pakket med av mat hjemmefra! For det var mest ukjente merker eller smaker på "supern" ved og på hotellet vårt! Jeg ville ikke ta sjansen på nye smaker og at hun ikke likte det da vi var på ferie. Veldig glad for alle smootiene jeg pakket med. 2 eller 3 til hver dag! Mye veske i det også, om barnet ikke er glad i vann!

Ellers hadde jeg med UV-drakt, 2 stk solkrem(den vi måtte kjøpe der nede dag 5, kjent merke, var super dårlig). Det kan bli kjølig på kveldene, så greit å pakke med noe "varmt". Dusjsåpe, bodylotion, masse bleier, zinksalve, våtservietter!

Reisesengen skiftet de på like ofte som vår seng, selvom vesla sov med meg :)

Etpar badeleker, vi kjøpte en sånn fin ring som henne kunne sitte i :) Og solbriller, kan være greit å ha :) Pledd til vogna på kvelden, vi kjøpte en brukt vogn på finn.no etpar dager før vi dro, som kunne legges helt nedi ryggen! Så hun sov i vognen på kveldene, mens vi var ute å spiste! Kjempe deilig :D

Legger til et bilde også jeg :)

img1465oi.jpg

Back
Topp