Reise til Danmark med nyfødt?

happyhope

Forelsket i forumet
Min mor bor i Danmark, og har noen fysiske plager som gjør det vanskelig å komme til oss og hilse på babyen. Så har vi snakket om å reise til henne en helg så fort som mulig, selvfølgelig avhengig av hvordan vi har det. Men er det noen som vet om noen "anbefalinger" i forhold til å reise med helt små, altså om man bør vente til de er så eller så mange uker? Storebror var 4 uker første gang vi tok han med til Danmark, og da tenkte jeg at vi godt kunne gjort det før.

Synes det er greit å reise med de små, da sover de og er lettere å ha med å gjøre. Så lenge formen tildere begge er bra ville jeg nok reist rundt den alderen ja :)
Hvor tidlig man ønsker å reise tror jeg mest kommer ann på din og babyens form.

Det eneste jeg vet, er at en del flyselskap ikke er begeistret for å ha alt for nyfødte på fly. Det kan jo være en liten risiko ved det sikkert. 
Men det er jo sånt en kan sjekke med de en skal fly med, om dere skal fly da. 

Jeg reiste til USA når lisje mora mi hva 2 uke gammel, å det gjekk kjempe fint, å no skal vi reise til Åle`by så fort lille prinsen kommer ut, så jeg ser ikke noe gale i å reise med små, jeg er reiselivskonsulet og flyvertine, å har sett mange som reiser med små baby`ier, men som noen andre nevte over, så kommer jo det sååå klart ann på formen til dere begge også, vet det er noen fly selskap som har en grense på 14 dager, så snakk med dem du skal reise med, når du skal ut på tur med en liten infent.. Masse lykke til :)

gravidsol skrev:
Det eneste jeg vet, er at en del flyselskap ikke er begeistret for å ha alt for nyfødte på fly. Det kan jo være en liten risiko ved det sikkert. 
Men det er jo sånt en kan sjekke med de en skal fly med, om dere skal fly da. 

Hvorfor det egentlig...?

Vi skal ikke med fly, bare båten fra Kristiansand, det er kun 3 timer og 15 min. Tror egentlig jeg tenkte litt i forhold til å være mellom mange folk, smittefare og sånn... Tenkte etter innlegget, at det blir jo nok også turer til byen og sentre osv med mange folk. Selv om det er andre gang, har jeg glemt så mye at jeg begynner å lure... Nå ser vi an formen til baby og meg, og reiser når det passer:)

Back
Topp