Reise rundt nærme termin?

Lil_sol

Forumet er livet
Mailykke <3
Utmarsj 2024
Tidligere har jeg tenkt at det ikke er noe problem, føde kan man jo gjørra på hvilket som helst sykehus, men nå så begynner jeg å tenke litt på det selvfølgelig siden termin nærmer seg :p
Har tenkt oss oppover og besøke min familie og andre siden av sambo's familie i alle fall, blir sikkert fler også om vi rekker alt i påsken, men det er på en måte tre timer unna her vi bor med bil, og 3 t og 45 min unna sykehuset i fredrikstad, hvor jeg har planer om å føde i badekar.. Siste helga i april, en uke før termin, skal gubben også på treningshelg på Våler med kjøringa si og det er jo og ganske viktig å få med seg og dit skulle jeg også i utgangspunktet være med, og jeg vil fremdeles det, men så tenker jeg at det er jo et stykke unna sykehuset i fredrikstad liksom :p hva skal jeg gjøre? Ringe Lillehammer sykehus og spørre om det går å føde i vattn der og si ifra at "det kan hende det skjer noe og om alt er bra ønsker jeg å føde i vann"? Sånn at de er klar over det?? :p samme med nærmeste sykehus Våler da?
Fødebagen blir med uansett just in case, men vil så himla gjerne føde i vann om mulig!! Skjønner jo at det ikke går om det blir styrtfødsel uansett, men ja :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Vet at lillehammer hadde mulighet til vannfødsel i nov 2012 i allefall. Ville tatt en tlf dit jeg også spurt.:-)

Husk bilsete til babyen da om dere reiser og må "føde på veien"!
Tror også Lillehammer tilbyr fødsel i vann, så det kan nok la seg ordne.

Lillehammer har to badekar :) Desverre er ikke alle jordmødrene trygge nok på vannfødsler så det vil avhenge av hvem som har vakt. Ellers et veldig trivelig personale der og vi har valgt å føde ved dette sykehuset :)

Takk for tanker folkens :)
Bilsetet tenker jeg vi putter i bilen ganske snart allikevel, har og pakket stelleveske idag med bleier i 3 forskjellige str da jeg ikke aner hva baby veier :p
Men da ringer jeg Lillehammer imorgen og hører litt med de :)

Det kan nok være at Lillehammer prioriterer sine "egne fødekvinner" som ønsker badekar før deg. Og det er jo rett og rimelig egentlig :)

Men hør med dem. Og er det ikke ledig hvis du føder før termin, ja da er det lite du kan gjøre med det. Babyen kommer, vannfødsel eller ei :P

Det kan nok være at Lillehammer prioriterer sine "egne fødekvinner" som ønsker badekar før deg. Og det er jo rett og rimelig egentlig :)

Men hør med dem. Og er det ikke ledig hvis du føder før termin, ja da er det lite du kan gjøre med det. Babyen kommer, vannfødsel eller ei :P

Ja absolutt, har full forståelse for det :) håper jo på at dersom det skulle skje noe så rekker vi fram til fredrikstad, så får jeg bare ha det latterlig vondt med rier og alt den tia det tar å kjøre :p
Jada, får han det travelt og skal ut må han jo få komma uansett åssen det blir :p

Hvor nært termin reiser du? Selv er jg på tur 3 uker før, og samtidig er manne i utlandet. Men nå gikk jeg også på overtid sist, så stresser ikke så veldig :p

Hvor nært termin reiser du? Selv er jg på tur 3 uker før, og samtidig er manne i utlandet. Men nå gikk jeg også på overtid sist, så stresser ikke så veldig :p

Vi skal til Lillehammer 17 april så det blir 3 uker før termin, kjøre helga er siste helga i april så det blir jo da 1 uke før termin :p
Men tenker sånn at jeg tror ikke noe skjer i påsken, har mer trua på etter påske, men der kjøringa hans er har de jo allerede masse helsepersonell og ambulanser, og det er ikke like langt derfra og hjem som Lillehammer og hjem :p

Det går jo an å ringe og høre. Jeg skal også ha med sykehusbag, bleiebag og bilsete på påskeferie.

Men husk at om fødselen setter i gang 3 uker før termindato er det ikke sikkert du får lov til å føde i vann selv om du vil det, for det er på grensa til prematur fødsel...

Det går jo an å ringe og høre. Jeg skal også ha med sykehusbag, bleiebag og bilsete på påskeferie.

Men husk at om fødselen setter i gang 3 uker før termindato er det ikke sikkert du får lov til å føde i vann selv om du vil det, for det er på grensa til prematur fødsel...

Hm, mener å ha fått beskjed at så lenge man er kommet til uke 37 og alt annet er greit og normalt så får man føde i vann? :o

Hm, mener å ha fått beskjed at så lenge man er kommet til uke 37 og alt annet er greit og normalt så får man føde i vann? :eek:

Beskjed fra hvem? Det ett sykehus sier er ikke sikkert gjelder på et annet. Om du har avtalt å føde i vann der du er innskrevet er det ikke sikkert de synes det er greit dersom du kommer på stormende inn på et annet sykehus for å "kriseføde"... Altså, sier ikke at det ikke går, men at jeg derfor ville ringt det sykehuset som jeg potensielt ville født på i tilfelle og snakket med dem. Kan jo hende det er helt uproblematisk også :) Ville bare ikke tatt det for gitt.

Beskjed fra hvem? Det ett sykehus sier er ikke sikkert gjelder på et annet. Om du har avtalt å føde i vann der du er innskrevet er det ikke sikkert de synes det er greit dersom du kommer på stormende inn på et annet sykehus for å "kriseføde"... Altså, sier ikke at det ikke går, men at jeg derfor ville ringt det sykehuset som jeg potensielt ville født på i tilfelle og snakket med dem. Kan jo hende det er helt uproblematisk også :) Ville bare ikke tatt det for gitt.

Der sier du noe :)! Jordmor som sa det og det gjelder jo for fredrikstad :)! Skal absolutt ringe dit og høre, kan ikke forlange så altfor mye om man kommer og det er krise, men er jo lov å håpe det skal gå bra :p

Hmm.. Er dette styret da.. Har pakket stellebagen med bleier i de tre minste str da jeg ikke aaner hvor stor/liten veslegutt er dersom han skulle komme til verden mens vi er på tur :p så da blir altså bilstolen med, fødebagen, en annen bag med klær vi skal bruke på "ferie" og stellevesken. Så kom jeg til å tenke på; skal jeg ta med vogna og?? Eller det unødvendig da bilstolen kan løftes ut av den delen som sitter fast i bilen ? Den kan vi jo bære rundt og ta med inn og baby kan sitte i den på gulvet og sånn.. Men den er jo litt tyngre å drasse på.. Eller skal vi ta med bæresele? Eller bare slenge med vogna :p? Føler meg skikkelig hysterisk nå, uten å være det :p

Back
Topp