Reise/pakke tips :)

nemoen

Glad i forumet
Vi skal til Egypt nå 7 april og skal være der ei uke.. Hva trenger vi til en gutt på to og en gravid mamma? Mannen får ha kontroll på sitt ;) men har aldri vert i varmt land med barn og bare en gang uten så er så redd vi skal glemme noe :) tips mottas med takk :)

Første gangen snuppa vår var i syden var hun to år.
Veldig kjekt å pakke med seg bleier hjemmefra.
Bleier er ofte myyye dyrere i utlandet,og ikke alltid man finner merkene man er vant til å bruke.

Ellers er det lurt å pakke med seg frukt og kjeks og drikke til reisen. Og favorittleker,og kanskje noe nytt du vet han kunne tenke seg? Bærbar dvd spiller er virkelig gull verdt ;)
Hatt med på alle våre reiser! Ett godt teppe til å ha over seg på flyet,blir fort kjølig,og trygt og godt å ha lukten av noe hjemmefra.

Ellers er det jo alt det vanlige,solkrem,solhatt,gjerne uv-drakt :)
Kan være greit å kjøpe med badering eller lignende her hjemme og.
ALT vi kjøpte i syden var dårlig og gikk fort hull på :p

Hmm, utenom vanlig sommerklær etc. er dette jeg kan komme på;

- mye solkrem, evt. after sun
- antibac
- gnagsårplaster hvis dere skal gå mye rundt, evt. vanlig plaster
- smertestillende, just in case
- idoform eller GEM  (magebalanse)
- soldrakt -disse her med 50+ beskyttelse
- solbriller til småen
- gode sko/sandaler
- lue eller hatt for sola
- noe for reisesyke?
- er det mygg der nede, ville jeg tatt med kløestillende eller lignende
- leker til småen til å leke i sanda med

Hmmm, kommer ikke på så mye mere så tidlig på morgenen.

jeg har ikke reist så langt med lillegutt, men erfaring fra sommerferien vår var at bleier og mat (obs min er KRESEN så var derfor litt krise!) var VANSKELIG å få tak i og ikke minst MYE dyrere!! Gjelder sikkert drikke også, er jo ikke noe særlig å gi juice og brus med masse sukker i - så ta med sunn og god drikke også?

Pakk med mat til reisen, litt leker og skift (gjerne 2).. 

Klesmessig er jeg usikker på.. men ta med vaskepulver så kan du vaske litt der også så slipper du et tonn med klær med;) 

Og GOOOOD tur, høres herlig ut:)

Vi har nettopp vært en uke i Egypt nå, har ingen små fra før, men jeg er jo gravid;) Støttestrømper til deg på flyreisen er viktig, og masse antibac!! Helsekortet, men det er jo en selvfølge å ha med :) Vær veldig forsiktig med hva og hvor du/dere spiser, og drikk KUN flaskevann! Og vær veldig forsiktig med å sole magen.. Ellers ser jeg du har fått mange gode tips til lillegutt:)

fiaaa:) skrev:
Vi har nettopp vært en uke i Egypt nå, har ingen små fra før, men jeg er jo gravid;) Støttestrømper til deg på flyreisen er viktig, og masse antibac!! Helsekortet, men det er jo en selvfølge å ha med :) Vær veldig forsiktig med hva og hvor du/dere spiser, og drikk KUN flaskevann! Og vær veldig forsiktig med å sole magen.. Ellers ser jeg du har fått mange gode tips til lillegutt:)

Back
Topp