Reise på ferie med noen du ikke liker..

Prosjekt Spire

Blir kjent med forumet
Hei.

Skal til Gran Canaria neste uke med kjæresten og svigers.. Kommer godt overens med de, men svigerfar er litt «too much» av og til. Så i år bor vi ikke sammen i en leiligheten, men bor på hotell. I dag fikk jeg høre at lillesøsteren og skal være med! Har reist med hun før og det var den værste ferien jeg noen gang har vært med på! Hun kontrollere og sjefer over moren sin, og skal bestemme alt! Får hun ikke viljen sin så sutrer hun og gjør livet surt for oss andre.

Er gravid og er 23 uker på vei.. Største ønske var egentlig bare å slappe av på ferie.. Noen tips på hvordan klare det?
 
Ta deg noen time out underveis. Jeg hadde ikke takla å reise på tur med svigers og søstera til samboer med familie.
 
Vet kjæresten din at du føler sånn? Kanskje greit at han vet det, slik at han kan sørge for å "skjerme" deg fra "ekstra-drama" situasjoner.
 
Dere er jo voksne alle sammen, det vil si at dere ikke trenger å være sammen hele tiden. Så hvis søstra feks sutrer seg til å dra på en annen restaurant enn det dere hadde planlagt så er det jo bare til å si at du og mannen din går dit dere skulle. Og hvis hun vil på stranda og du vil være ved bassenget, så er du det. Hun kan ikke bestemme hva dere andre skal gjøre.
 
Dere er jo voksne alle sammen, det vil si at dere ikke trenger å være sammen hele tiden. Så hvis søstra feks sutrer seg til å dra på en annen restaurant enn det dere hadde planlagt så er det jo bare til å si at du og mannen din går dit dere skulle. Og hvis hun vil på stranda og du vil være ved bassenget, så er du det. Hun kan ikke bestemme hva dere andre skal gjøre.
Enig :)
Og så ville jeg i diverse situasjoner sagt: "Vet du hva, dette blir for dramatisk for min del. Vi drar ditogdit, så får dere finne utav dette selv. Sånn som dette gidder ikke jeg å bruke ferien min på"

Jeg har akkurat begynt å si det selv til slektninger, fordi det over tid har blitt for mye baksnakking og unødvendig drama. Det er skikkelig deilig å bare være helt ærlig, og å fjerne meg og mine fra situasjoner jeg rettogslett ikke gidder å ta del i :smug: Og hvis det får dem det gjelder til å tenke litt over egen oppførsel er det en super bonus!
 
Tusen takk for alle gode svar! Dere har helt rett. Skal snakke med kjæresten om det også. Får bare kvinne meg opp og si ifra når hun blir sutrete. Ellers så får jeg bare ha flere gode bøker og musikk i ørene hvis hun blir for ille :angelic:
 
Tusen takk for alle gode svar! Dere har helt rett. Skal snakke med kjæresten om det også. Får bare kvinne meg opp og si ifra når hun blir sutrete. Ellers så får jeg bare ha flere gode bøker og musikk i ørene hvis hun blir for ille :angelic:

Ja, du får bare prøve å la drama være drama og ikke blande deg inn. Gjør akkurat som det passer deg selv og prøv å ikke irritere deg over henne. Og ikke minst: kos deg masse på ferie! :D
 
Lykke til å bestem deg for time out du slipper ikke unna familien:/
 
Sørg for å få deg litt alenetid. Legg deg på rommet med ei god bok etc. Blir hun litt mye så skyld på graviditeten- kvalme/ bekken osv. for å trekke deg unna.
Ikke begynn å diskuter med henne, eller inngå noen store greier med henne.
 
Sørg for alenetid! Håper ikke de regner med at alle skal være sammen hele tiden og finne på det samme alltid..
selv skal vi på ferie sammen med min far og hans kone til sommeren.. vi skal bo 17 stk i et hus.. og vi har nyfødt baby.. hurra..:hilarious::banghead:
 
Back
Topp