Reise og flytur

Lolo92

Forelsket i forumet
Jeg har bestilt en ferie for en stund siden til Australia i januar. Da er jeg ca 20 uker på vei. Flyturen er veldig lang og reisen til sammen er ca 1 døgn inkludert mellomlandinger. Er dette dumt å utsette den lille for? Har noen evt noen erfaringer med lange flyturer som gravid?
Jeg skal snakke med lege og jordmor neste uke angående dette [emoji4]

Jeg har samme problem... Bare at jeg skal reise mye nærmere fødsel... Er invitert i bryllup i Toscana 12.mai, og har termin 6.juni... Spørs vel om det blir litt vel tett på :p

Men tipper det går fint for deg når du bare er 20 uker på vei.

Snakket med en sykepleier som sa at man skulle reise seg opp og gå frem og tilbake i midtgangen så ofte man kunne, man skulle bruke støttestrømper, drikke mye, og høre med legen angående blodfortynnende medisin (for å forhindre blodpropp sikkert).

God tur, Australia i januar er jo helt fantastisk :happy:

Jeg har samme problem... Bare at jeg skal reise mye nærmere fødsel... Er invitert i bryllup i Toscana 12.mai, og har termin 6.juni... Spørs vel om det blir litt vel tett på :p

Snakket med en sykepleier som sa at man skulle reise seg opp og gå frem og tilbake i midtgangen så ofte man kunne, man skulle bruke støttestrømper, drikke mye, og høre med legen angående blodfortynnende medisin (for å forhindre blodpropp sikkert).

Må være forberedt på at du kanskje føder i Toscana du da :P Men er det ikke sånn at en del flyselskaper nekter gravide å fly så tett mot termin?

Haha, var det jeg tenkte og. Så må nok dessverre takke nei til bryllupet, samt utdrikningslag i Barcelona et par uker før. Men men, sparer mye penger da :rabbit

Og jo, lurer på om du har rett. Vet bare ikke hvor mange uker før...

Må være forberedt på at du kanskje føder i Toscana du da :p Men er det ikke sånn at en del flyselskaper nekter gravide å fly så tett mot termin?
Du kan reise helt fram til uke 34 eller noe med sas og norwegian. De billigselskapene er uke 28 trur jeg.

Tror ikke den lille har vondt over at du reiser i januar. Så lenge du ikke blir stresset.

Så lenge formen din er bra, bør det ikke være noe problem å reise langt i uke 20. Om du sliter med vond rygg eller bekkenløsning ser jeg for meg at det kan være ganske slitsomt med all sittingen i en stilling.

Men ta en prat med jordmor og kjenn på hva du er komfortabel med!

Det blir ca samme reiselengde på oss, men i april! Og da vil jeg være ca 32 uker :P så jeg vet ikke helt om jeg kommer til å orke å reise da.. men 20 uker er egentlig en veldig fin tid å reise på i følge flyselskaper og diverse artikler, så det blir nok veldig bra :D

Oi! Så nærme termin[emoji15][emoji87] det blir nok litt tett på ja, vet ikke om jeg hadde turt det[emoji28]

Ja jeg får ta litt forhåndsregler osv :)

Ja det blir liksom siste turen for meg og samboeren min før vi får barn, så håper det lar seg gjøre[emoji1][emoji173]️ Takk [emoji4]

Det blir ca samme reiselengde på oss, men i april! Og da vil jeg være ca 32 uker :P så jeg vet ikke helt om jeg kommer til å orke å reise da.. men 20 uker er egentlig en veldig fin tid å reise på i følge flyselskaper og diverse artikler, så det blir nok veldig bra :D

Nei det blir nok tyngre og tyngre for hver uke som går [emoji85] jeg krysser fingrene for at det skal gå bra [emoji1]

Husk støttestrømper på flyet så blir det bra.

Jeg var 2 uker i spania fra uke 32-34. Fikk spørsmål om jeg hadde termin på flyplassen i spania men viste helsekortet. Så da gikk det bra.

Sniker fra april. Ifølge reglene i flyselskapet jeg jobber er det greit å fly frem til fire uker før forventet termin (12 dersom du venter tvillinger). Det er viktig å ha helsekort/bekreftelse på termin.

Jeg tenker også det er viktig med en forsikring som dekker en eventuell (tidlig) fødsel. Sykehusinnleggelse i utlandet kan bli veldig dyrt.

Jeg tror uke 20 går fint, men lurt å sjekke med flyselskapet! Det som er positivt er at Australia har god standard på både mat og sykehus, det er mange andre steder jeg hadde vært mer skeptisk til å reise til [emoji4] ønsker meg veldig tilbake til Australia, en vakker dag!

Så lenge du selv er i god form og orker så ser jeg ikke problemet :)

Back
Topp