Reise og ankomst etter barns leggetid

Lilly88

Blir kjent med forumet
Novemberbarna 2021
Hei.
Nå skal vi mest sannsynlig ut og reise og det ser ut som vi kommer frem ganske sent på kvelden både når vi reiser dit og når vi skal tilbake. 2-3 timer etter leggetid. Dette er selvsagt ikke ønskelig og noe vi har klart å unngå tidligere. Vi er veldig opptatt av rutiner hjemme, og hun er som regel ganske trøtt når hun legger seg kl 19. Hun kan selvsagt sove i vogna, og tenker at jeg skal prøve å legge henne der til ca vanlig tid. Vi må jo da antagelig vekke henne når vi kommer frem, evt forsøke å flytte henne over i senga mens hun sover. Noen som har erfaringer med dette? Skal vi gjøre det samme som når vi legger som å lese bok osv eller bare la det være annerledes (som det uansett er?) Hun er snart 1,5 år. Tar gjerne imot noen gode råd om noen har.
 
Hei.
Nå skal vi mest sannsynlig ut og reise og det ser ut som vi kommer frem ganske sent på kvelden både når vi reiser dit og når vi skal tilbake. 2-3 timer etter leggetid. Dette er selvsagt ikke ønskelig og noe vi har klart å unngå tidligere. Vi er veldig opptatt av rutiner hjemme, og hun er som regel ganske trøtt når hun legger seg kl 19. Hun kan selvsagt sove i vogna, og tenker at jeg skal prøve å legge henne der til ca vanlig tid. Vi må jo da antagelig vekke henne når vi kommer frem, evt forsøke å flytte henne over i senga mens hun sover. Noen som har erfaringer med dette? Skal vi gjøre det samme som når vi legger som å lese bok osv eller bare la det være annerledes (som det uansett er?) Hun er snart 1,5 år. Tar gjerne imot noen gode råd om noen har.

Det kommer til å gå bra :)
Mine klarer å gire seg opp og holde seg våkne eller sovner i bilen også bæres de inn. Om vi ankommer et nytt sted må de som regel legges på nytt og det kan være litt styr og ta tid - men det er bare èn kveld da.
Ta med litt ekstra mat i tilfelle barnet ikke sover til forventet tid på reise eller når dere kommer frem.
 
Her har det blitt at vi ordner henne klar til kveld til ca samme tid (spiser noe, kler på pysj og pusser tennene), ved å feks stoppe på et holdeplass rundt tiden hun legger seg på. Men synger ikke nattasang osv i bilen...
Hun sovner jo uansett når vi kjører, så det..
Når vi kommer frem, så bærer jeg ungen rett i seng; det går som regel greit, men våkner jo, så må synge en sang og ta en halv legging da. Men sovner likevel, og man kan fortsette som normalt dagen etter.

Det går nok bra :)
 
  • Liker
Reactions: HCS
Back
Topp