reise med nyfødt?

Marie00

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Hei dere. Broren til min mann skal gifte seg i England 2 september. Jeg ble litt nervøs da de satte datoen i og med at det er ganske tett opp til min termin som er 29 juli. Noen som har erfaringer med å reise med veldig små babyer? Jeg vet jo at dette kan gå helt fint, spesielt om lillegutt kommer til tiden eller kanskje litt før. Men, tanken på å reise med den lille gjør meg litt nervøs, spesielt fordi det er første barnet vårt.
 
England er to timer unna i fly? En venninne av meg reiste med sin datter da hun var to uker bare. Hun var så klart veldig spent, men det fikk helt fint! En flytur på en time :)
 
Jeg fløy masse frem og tilbake med min sønn fra han var nyfødt.. Gikk kjempebra :) synes det er vanskeligere når de blir eldre :p
 
Takk, satser på at det skal gå bra, men tror jeg bestiller billetter med avbestillingsforsikring.
 
Lettere å reise med en nyfødt enn med f.eks en ettåring eller toåring ;)
 
Lettere å reise med en nyfødt enn med f.eks en ettåring eller toåring ;)

Det vil jeg tro, jeg er kanskje bare litt nervøs for å bli mamma i utgangspunktet også ble det litt mye å tenke på når jeg begynte å tenke på alt man må ha med seg hvis man reiser med en baby :)
 
Det vil jeg tro, jeg er kanskje bare litt nervøs for å bli mamma i utgangspunktet også ble det litt mye å tenke på når jeg begynte å tenke på alt man må ha med seg hvis man reiser med en baby :)
Skjønner jeg veldig godt.. Jeg hadde nok ikke vært så tøff med nr 1 å lagt ut på reise ;)
 
Vi hadde første flytur (til Paris) da vår første baby var ca 2,5 mnd gammel, så det er jo litt eldre enn din vil være. Det gikk veldig fint. Men vi tok første utenlandstur (med Kielbåten) da han var bare en måned. Koste oss veldig :)
 
Jeg studerer samlingsbasert og må derfor reise med bebisen allerede få uker etter fødsel... Tenker det går helt fint!
 
Jeg tror reisen kommer aller mest an på deg og din form, og ikke babyen. Spedbarn er gjerne ikke det mest krevende å reise med, bortsett fra at man gjerne er litt usikker på mye i starten. Men med min første hadde jeg helt klart ikke orket noe reise når hun var så liten. Det var fortsatt såpass vondt i stingene, samt at jeg var sliten av nattevåk og mangel på søvn.

Hvis fødselen går helt fint og du ikke får noen "skader" eller ubehag etterpå, og babyen er sånn noenlunde enkel når det kommer til soving og amming så tror jeg dette går helt fint!! Men lurt med avbestillingsforsikring!
 
Jeg tror reisen kommer aller mest an på deg og din form, og ikke babyen. Spedbarn er gjerne ikke det mest krevende å reise med, bortsett fra at man gjerne er litt usikker på mye i starten. Men med min første hadde jeg helt klart ikke orket noe reise når hun var så liten. Det var fortsatt såpass vondt i stingene, samt at jeg var sliten av nattevåk og mangel på søvn.

Hvis fødselen går helt fint og du ikke får noen "skader" eller ubehag etterpå, og babyen er sånn noenlunde enkel når det kommer til soving og amming så tror jeg dette går helt fint!! Men lurt med avbestillingsforsikring!

Takk for gode råd. Avbestilingsforsikring skal jeg definitivt ha :)
 
Tips: (ihvertfall med Norwegian) bestiller du billett nå, må du registrere barnets navn, men her kan du skrive inn baby e.l og så endrer de det kostnadsfritt før avreise!
 
Tror det vil gå fint om dere er i form til det. Jeg har planlagt å studere samlingsbasert til høsten og må fly for å kunne delta. Om lille blir født på termin er han 3 uker og noen dager når vi reiser. Jeg er også veldig spent på hvordan det blir siden dette er første barnet vårt og ikke vet helt hva vi går til. Men velger å være positiv til det motsatte er bevist.
 
Back
Topp