Reise med mme-barn

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg skal ut å reise når lille er 2,5 mnd, til Portugal. Vi delammer da jeg ikke har nok melk og jeg lurer på om noen har tips til hvordan man bør gjøre det med sterilisering av flasker? Vi skal bo på hotell i 5 netter. Tenker å ha med vannkoker for å koke opp kjøpevann til erstatninga, men aner ikke hvordan vi skal få til å sterilisere... Og kan jo ikke ha med en ny flaske til hvert måltid, det blir jo nesten 20-30 flasker!:rolleyes: Noen med tips?

Vi kjøpte en balje. Vaska flaskene for hånd og la de etterpå i kokt vann i 5 minutter. Så ble de sterile igjen. :)

Hadde med oss vannkoker. ;)

Jeg må bare spørre, fordi mange feilaktig får beskjed om, eller tror at de ikke har nok melk:
Har du fått hjelp til å øke produksjonen?

Når babyen er så liten, hadde jeg ikke reist noe sted hvor jeg ikke fikk sterilisert ordentlig, noe du ikke får hvis du ikke enten koker, eller bruker mikrosterilisator e.l.

Du kan jo kjøpe, eller se om du får lånt en sånn en f.eks:
https://www.expert.no/hjem-hage-og-...or/p-198519/?gclid=CIK_75OhlMwCFer0cgodIfUFBw

:)

Jeg har pumpet I snart 7 mnd pga problem med amminga i starten, og når det var i orden, begynte han å bite når det var i boks...så etter han begynte å bite,- har jeg pumpet.. Jeg har brukt sterilisator. Husker ikke hvilket merke nå i farta, men den har jeg hatt med meg når vi har reist bort.

Jeg må bare spørre, fordi mange feilaktig får beskjed om, eller tror at de ikke har nok melk:
Har du fått hjelp til å øke produksjonen?

Når babyen er så liten, hadde jeg ikke reist noe sted hvor jeg ikke fikk sterilisert ordentlig, noe du ikke får hvis du ikke enten koker, eller bruker mikrosterilisator e.l.

Du kan jo kjøpe, eller se om du får lånt en sånn en f.eks:
https://www.expert.no/hjem-hage-og-...or/p-198519/?gclid=CIK_75OhlMwCFer0cgodIfUFBw

:)

Takk for svar, jeg blir nok å kjøpe inn en sånn, det var lurt :)

Jeg har fått hjelp av både ammepoliklinikk, hs og ammehjelpen til å øke produksjonen. Det har dessverre ikke gitt særlig resultater, og da mini har gått opp svært lite (ca 50g i uka) etter at han mistet et halvt kilo de første døgnene har det vært essensielt med mme. Det mistenkes faktisk at det muligens kan være fysiske årsaker til lav produksjon. Dette er jo veldig sjeldent, men da puppene mine aldri vokste særlig i graviditeten, aldri var ømme, jeg aldri fikk brystspreng etter fødsel m.m er dette en mulighet. Vi har allikevel prøvd alt i 7 uker nå, uten effekt, så nå er det delamming som gjelder. Mini ligger under persentilskjemaet med en kurve som har vært nærmest flat, så det er mini sin vekst som er det viktigste nå.

Jeg har pumpet I snart 7 mnd pga problem med amminga i starten, og når det var i orden, begynte han å bite når det var i boks...så etter han begynte å bite,- har jeg pumpet.. Jeg har brukt sterilisator. Husker ikke hvilket merke nå i farta, men den har jeg hatt med meg når vi har reist bort.
Takk for svar, må skaffe meg en sånn!

Vi kjøpte en balje. Vaska flaskene for hånd og la de etterpå i kokt vann i 5 minutter. Så ble de sterile igjen. :)

Hadde med oss vannkoker. ;)
Tror jeg går for en sterilisator :)

Takk for svar, jeg blir nok å kjøpe inn en sånn, det var lurt :)

Jeg har fått hjelp av både ammepoliklinikk, hs og ammehjelpen til å øke produksjonen. Det har dessverre ikke gitt særlig resultater, og da mini har gått opp svært lite (ca 50g i uka) etter at han mistet et halvt kilo de første døgnene har det vært essensielt med mme. Det mistenkes faktisk at det muligens kan være fysiske årsaker til lav produksjon. Dette er jo veldig sjeldent, men da puppene mine aldri vokste særlig i graviditeten, aldri var ømme, jeg aldri fikk brystspreng etter fødsel m.m er dette en mulighet. Vi har allikevel prøvd alt i 7 uker nå, uten effekt, så nå er det delamming som gjelder. Mini ligger under persentilskjemaet med en kurve som har vært nærmest flat, så det er mini sin vekst som er det viktigste nå.

Takk for svar, må skaffe meg en sånn!

Tror jeg går for en sterilisator :)

Bare et spm, hvis lille ligger under kurven og du sliter med å amme er det da virkelig lurt å reise så langt unna? Det hadde ikke jeg gjort. Vi reiste med junior på 6 uker for 11 år siden. Han var kun mme barn og frisk som en fisk. Hadde til og med ferdigblandet mat. Gjorde som du skal mtp sterilisere. Han ble syk. Eneste vi gjorde på den turen var å snakke med legevakten her hjemme på tlf. Samt en dritt lege nede i Spania.. Pluss sitte en uke å grine. Var ikke mye morro kan jeg fortelle deg. Nei huff, kan sikkert gå bra også men nei hadde jeg aldri gjort igjen.

Bare et spm, hvis lille ligger under kurven og du sliter med å amme er det da virkelig lurt å reise så langt unna? Det hadde ikke jeg gjort. Vi reiste med junior på 6 uker for 11 år siden. Han var kun mme barn og frisk som en fisk. Gjorde som du skal. Han ble syk. Eneste vi gjorde på den turen var å snakke med legevakten her hjemme på tlf. Samt en dritt lege nede i Spania.. Pluss sitte en uke å grine. Var ikke mye morro kan jeg fortelle deg. Nei huff, kan sikkert gå bra også men nei hadde jeg aldri gjort igjen.
Siden han er frisk som en fisk og har begynt å legge godt på seg nå som vi gir såpass med mme i tillegg så er det ikke noe i veien for at vi reiser sier legen. Han skal i tillegg få vaksinene sine før vi drar slik at han har delvis beskyttelse for de sykdommene det gjelder.
Skjønner at det må ha vært forferdelig å få en syk unge på tur :( Det er allikevel ingenting som tilsier at mini her er mer utsatt enn andre barn, og siden han fortsatt spiser morsmelk til alle måltider (og så fyller vi på med mme) så får han bra med antistoffer fra meg. Hadde aldri reist hadde det vært stor fare for at han ble syk.

Back
Topp