Reise med helikopter

123Kjør!

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Lurer på om noen vet om det kan være farlig å reise med helikopter når en er gravid? Det er mulig at jeg kan få besøke en plattform i Nordsjøen om noen uker (i jobb sammenheng), men er litt usikker på om jeg bør gjøre det. Noen som vet?

Ringte legen min for å bestille time for å få en helseattest, siden de krever det for at jeg skal bli med. Spurte da legen om han trodde det gikk greit å reise nå, og det trodde han. Det stod ingenting i helseattesten om graviditet, sa han. Hva mener dere? Tenker på vibrasjoner ol i helikopteret...

Jeg vil bare si at jeg jobber på plattform, og at jeg vet at det ikke skulle være noen grunn til ikke å kunne fly helikopter når en er gravid.

Mener å ha hørt at de samme reglene gjelder med helikopter som med fly, at en må ha særlig tillatelse for å kunne fly på slutten (siste måned), men før den tid er andre restriksjoner som gjelder, men det er ikke før i uke 28, og for da er det ikke lov å reise ut på plattform i det hele tatt grunnet andre sikkerhetshennsyn enn helikopter-flygningen.

Jeg skal på juleshopping til Estland med typen i november og jeg har ikke tenkt å gå hehe.. Det er som Vindre sier det er ikke farlig..
Må le litt når alle tror at babyen detter ut når man har sex eller hopper eller nyser.. Er det meningen at den skal sitte så sitter den godt..

ORIGINAL: Suveren

Jeg skal på juleshopping til Estland med typen i november og jeg har ikke tenkt å gå hehe.. Det er som Vindre sier det er ikke farlig..
Må le litt når alle tror at babyen detter ut når man har sex eller hopper eller nyser.. Er det meningen at den skal sitte så sitter den godt..

Håper det sitter godt ja, men er jo alltid litt engstelig [;)].

Husker fra sist at jeg ble frarådet av legen min å sykle Rallarvegen pga at underlaget var ujevnt og at mye risting kunne medføre SA. Vi hadde planlagt en tur dit, og jeg spurte legen om det var noe jeg kunne ta for å dempe kvalmen. Klarte jo ikke å sykle når jeg var så kvalm. Da sa han at han ikke ville reist hvis han var meg... og det var ikke pga kvalmen.

Har forresten aldri reist med helikopter før, og vet dermed ikke om det rister i det hele tatt. Fly reiste jeg med under forrige graviditet, for det visste jeg var greit. Vil bare ikke ta unødvendige sjanser...

Jeg var på helikopter tur sist helg. Alt gikk greit med meg. Har ike høt det skal være skadelig....

Back
Topp