reise med fly i morgen

mlinn*martinesmamma*

Gift med forumet
i morgen skal lille snups og jeg ut og reise med fly!

Skal besøke min familie på sunnmøre mens pappan her skal male og gjøre ferdig på kjøkkenet. jeg liker ikke være her med snuppa når det males nemelig, kanskje jeg er litt paranoid men men [;)]

Blir litt trist være vekke fra pappan fra i morgen tidlig til lørdag ettermiddag [8|] men får det nok sååå koselig oppe hos min familie. Pappan min/morfar, har jo ikke møtt lille snuppa ennå!

Men hvordan er det å fly med baby i grunnen, til dere som har gjort dette før?
Blir mye å ha med.. barnevogn, bilsete , vår bagasje - og så har jeg henne i bæreselen tenker jeg.. og har med stellebagen som veske inn på flyet. Blir jo spennende! kjenner jeg grugler meg

Det går kjempe greit å fly, men er litt styrete å sjekke inn og ordne med vogna i spesialbaggasjen, på Flesland er de stort sett hjelpsomme, men på Gardemoen har jeg møtt ymse...De har hjulpet til slutt da!

Det er lurt å amme ved take off og landing, det forhindrer at de får vondt i ørene...En smokk gjør og samme nytten. Nå er de så små at man ikke trenger noe å underholde de med, så er ikke så mye annet å tenke på...

Eller jo! Jeg blir sykt tørst når jeg ammer, og alltid når jeg flyr så MÅ ha vann med meg! Ta med en tom flaske og fyll på etter sikkerhetssjekken eller kjøp en flaske med deg inn på flyet!

tusen takk for tips Mersa [:)]

samboeren hjelper meg på Gardermoen sier han ,så da blir det litt enklere med denne spesial bagasjen..
smart tips med amming eller smokk ved take off og landing samt å ta med vann inn [:D]

nå er det bare å få pakket det hun skal ha med.. ikke så enkelt i og med det ofte tisses ut eller gulpes ut, min første reise med barn dette, ikke bare meg selv å tenke på lenger [8D]

ikke nervøs for å reise alene igrunnen.. følges jo inn av min kjære og møtes av familie når framme [:)] men litt skummelt er det jo i og med det er helt nytt.. og så er det litt trist reise en miniuke fra min kjære [8|] men men.. blir jo koselig komme opp til familie også da [:)]

ORIGINAL: maman

Et lite triks jeg har brukt, er å sette meg alene også styre litt med babyen, slik at alle ser du har henne med-da har jeg som regel fått sitte alene, og dermed kan bebissen sove på det ledige setet ved siden av(er ikke så mange som vil sitte ved siden av babyer).Litt sleipt, men turen blir veldig bra[;)] Kommer jo selvfølgelig an på om du tar widerøe eller sas/norwegian.

Også har jeg brukt å hatt med et sånt lite teppe til babyen- er av og til litt kaldt der oppe så godt å få sove under teppe[:)]

Og som Mersa sier, husk å amme når dere går opp og ned[:)] 

God tur, og kos deg masse hos familien[:)]

hihi.. takk for tips [;)]
tar et sånt lite widerø fly.. skummelt-spennende.

fint du tipset om å ha med teppe til snups inn på flyet [:)]
og så var det det å amme under take of og landing da.. men var det så at smokk gjør akkurat samme nytte??

du... har du sjekket om du får med deg begge deler, da mener jeg barnevogn OG bilsete? Har du eget sete til henne?

Om du reiser med widerøe har du nemlig ikke lov å ha med deg mer enn 10 kg bagasje til de små, da iberegnet barnevognen.
[link=http://www.wideroe.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=386&I=3102]http://www.wideroe.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=386&I=3102[/link]

Vet ikke hvilken vogn du har eller hvor mye den veier, men verdt å sjekke ut dette så du ikke får problemer på flyplassen.
Widerøes fly er jo ganske små også.

Tok fly med småen her for noen uker siden selv. Hadde oss en tur på østlandet til svigers, var kos det. Gikk som en drøm å ha ham med på flyet. Gav han flaske på veien opp, men hadde ikke så mye å gi ned igjen for han drakk litt for mye på veien opp og dessuten ganske mye fortere enn han pleier. Men som sagt smokk gjør susen det også [:)]
Dessuten flyr ikke widerøe så høyt som feks sas og norwegian fordi det er mindre type fly, derfor vil ikke de små ha behov for å utligne så mye.
Viktigst er det at du slapper av!Jeg er generelt sett stressa når jeg skal ut å reise. Jeg satt å tvi holdt på Emilan stakkar, helt til en flyvert, som selv hadde flydd masssssssssssssse med sine unger satte seg ned å snakket med meg. Da var småen begynt å sutre litt og jeg begynte å bli stressa. Han sa d er viktig at jeg er rolig, ikke tvi holde, puste rolig, snakke til lille nurket, selv om hun ikke hører deg så godt ( myyyyyye bråk på de flyene der) men de kjenner vibrasjonen i stemmen vår. Så jeg satt å smånynnet ( ingen hører deg i alt bråket) [;)] Til lille gutt og han sovnet de siste 10min på nedstigningen.

Du vil forresten måtte feste snuppa di fast i ditt sikkerhetsbelte på opp og nedstigning.

Ups, dette ble langt som vanlig.. [&:]

Jeg har reist MANGE ganger aleine med ett barn, fra hun var 4 uker til nå, og har også reist medto. Ikke noe problem. Veldig lurt å amme opp og ned, hvis hun ikke sover da. Da er det bare å la henne sove. Lurt å ha med et teppe, både pga at det er kaldt og trekk i flyet men også pga at det er godt og trygt for babyen å ligge inni teppet:) en tynn lue er også lurt å ha på på flyet siden det er en ekkel trekk fra det ventilasjonsanlegget.

Det er lurt å høre i innsjekkingen om flyet er fult, eller om det er mulig å ha med bilsetet inn. Jeg har fått hatt med bilsetet inn på Widerøe flyene flere ganger, og det er jo veldig greit å ha et sted å sette babyen når flyet er i luften. Må ha babyen på fanget under takeoff og landing uansett da.. Ellers er det greit å styre litt som en annen her sa så du slipper å ha noen vedsiden av deg;)

Jeg har aldri hatt problem med overvekt på Widerøe, og jeg tror ikke vogn er iregnet den 10kgs regelen. Har i alle fall ALDRI vært en problemstilling her i alle fall.

Sender du bilsetet kan du bare stappe det inn i posen sammen med vognen, det funker alltid fint her i alle fall:)

GOD TUR:)  - skulle vært der forrige uke, for da var vi der;) men kanskje vi må prøve å få til et volda/ørstatreff i romjula eller noe kanskje??:)

takk alle sammen [:)] 

er nå nesten ferdig å pakke...men snupps har slått seg vrang så nå er det bare pupp som gjelder en liten stund.. håper å få pakket ferdig og kommet meg i seng snart.. så tidlig opp i morgen da flyet går kl 07:55

tar med meg tipsene med teppe og tynn lue på flyet. pluss får prøve amme ved take of og landing. skal også ha med litt kokt vann på tåteflaske i tillegg.

kommer nok til å sende barnesete og vogn sammen. snakket med widerø pr mail nå og de sa i allefall at det skulle gå bra... så da krysser jeg fingrene for det. BeSafe babysetet mitt er så tungt synes jeg, så orker ikke ta å bære det inn på flyet. har henne i bæresele... så får jeg krysse fingrene for at setet ved siden av meg forblir ledig slik at jeg kan legge snups litt der innimellom for å ha armene pittelitt fri.. er bare en times flytur.. regner med at pupp og å bli holdt skal holde henne rolig, men kjenner jeg er pittelitt nervøs for evt skriking under turen [8|]

**krysser fingrene*

ja, *badeanda* vi får heller prøve få til treff i romjula da kanskje?! skal oppover en tur da også [:)] synd det ikke klaffet denne gangen..

Det der kommer til å gå sååå bra så - dere to flinke jenter kommer til å få en fin tur tror jeg!! [:D][:D]
Har ikke noen andre råd å gi enn de som allerede er blitt gitt her, tror det med ammingen er veldig viktig å gjøre - da slipper lille snuppa å få aua!! [;)]
GOD TUR OG KOS DERE MASSE MASSE!!!! [:)][:)]

Det kommer til å gå kjempebra skal du se[:)]
Ha en strålende flott tur[:)][:)]

takk takk både Leon og *sandermamma* [:)]

ja får prøve slenge ut puppen både under take of og landing [;)] men er ikke det vanskelig om hun da skal være fastspent til meg da??? eller bare tenker jeg helt dumt her nå?...

spent på turen. og blir koselig komme opp til familien, selv om det er litt stress i og med mamma og pappa er skilt, bor med hver sin og begge forventer at jeg er mye hos dem [8|] vanskelig å dele seg på midten [8D] men får klare det på et vis!

satser på å få vært littegrann her inne om ikke annet, elles så får jeg jo abstinenser etterhvert kan jeg tenke meg [;)]

nei, nå pakke ferdig, skal jo opp i fem tiden  - bare så vanskelig å pakke med til snupps.... får det vel til til slutt

tusen takk *NILSENBABY* og ANNIKA [:D]

nå er jeg igrunnen ferdig pakke.. uvant å skulle pakke med seg til lille snupps også.. vanskelig beregne så kan godt tenkes jeg har med litt for mye klær, men shit au [;)] bedre det enn forlite til lille gulpe-tisseutenfor bleia jenta mi [:)]

får prøve få noen små timer på øyet snart..
blir spennende i morgen [:)]

Back
Topp