Reise med en liten..

Nu vet æ jo kem du e:)

Søstra til ho V??

ORIGINAL: Veraa81

Nu vet æ jo kem du e:)

Søstra til ho V??

Ja, det kan nok stemme :) Kem e du da?

ORIGINAL: Emmeline

ORIGINAL: thejohan

ORIGINAL: LiljaLilly

ORIGINAL: Deez

Åh, det høres bra ut :) Men hvordan er det om han gjør i bleien på turen? Kan man vente til man lander med å gjøre noe med det? Dette er som sakt min første, så jeg et veldig grønn på temaet

Er det "melkeruta" du skal reise med mange mellomlandinger ville jeg nok byttet på flyet, i hvertfall bæsjbleier. De kan jo bli ganske fort såre...
Ta med deg hundebæsjposer el. lignende så du kan oppbevare den brukte bleien i uten å stinke ut hele flyet [;)]
Ble flyvertinnen om det er mulig å få sitte en plass med ett ledig sete ved siden av deg, dersom det er plass på flyet - så blir det enklere hvis du må bytte bleie [:)]

For all del, gå på do og skift bleie.
Det er ikke noe særlig å sitte å se på at noen bytter bleie i setet ved siden av deg...

Det kan hende noen føler seg støtt av det..

enig, og ikke bare for andre kan bli støtt, men det sitter faktisk folk i setene etter deg og man spiser mat i kabinen. Det har noe med hygiene å gjøre og.

Nei har ikke serlig lyst å skifte bleie forran en masse mennesker. Kan jo være folk der som er flysyke i tillegg. Er ikke no deili med bæsj-lukt da. Jeg har aldri lakt merke til stellebord på de små Widerø flyene. Dash 8 er jo ganske små. Sugerør-fly kaller jeg dem :p

ORIGINAL: Netteliten..

Vi fløy første gang med frøkna fra stavanger til Oslo når hun var 7 dager gammel. Så det går helt fint. Hun sov fra vi gikk ut døra i leiligheten i stavanger og til vi Kom innenfor dørene til der vi skulle i oslo. oppmøte en time før, flytur på 1 time, tog i en time, bil i en halv time. pluss minus. går nok kjempe bra:)

Så bra!" Høres ut som at jeg slipper å bekymre meg for at det ikke skal gå bra. :) Hehe. Hva hadde du med deg på turen? Å hva hadde du den lille i, eller bærte du bare h*n på armen?

Tror ikke du trenger å bekymre deg i det hele tatt. Det viktigste er at du er rolig da er babyen som regel det også. H*n Merker jo hvordan du har det..  Jeg hadde henne i en bæresele rundt på flyplassen men jeg måtte ha henne på fanget når vi skulle fly, i et sånt belte som var festet i mitt beltet. Fikk ikke lov å ha henne i bæreselen da.

Jeg hadde med melk og den slags.  også hadde jeg med smukk, ekstra skift, bleier og et teppe som jeg kunne ha rundt henne. greit og gi litt på oppturen og når dere lander. eller eventuelt passe på at h*n sutter på smukken sin da.  men mest av alt som sagt så lenge du er rolig er de som regel rolig også. :)

Åh, det høres bra ut :) Men hvordan er det om han gjør i bleien på turen? Kan man vente til man lander med å gjøre noe med det? Dette er som sakt min første, så jeg et veldig grønn på temaet

Du får på de fleste flyene utdelt en bleiepose som skal brukes ved skifting under turen,også beskjed om at du kan skifte bak eller på do. De aller aller fleste har sånn brett du kan legge ned på doen. Hvis ikke så har du sikkert et teppe eller stellematte med i stellebagen du kan bruke å legge H*n på.
Dessuten er det jo greit å gå ombord med helt ren bleie så skift like før du går ombord. Ha med noe som tar oppmerksomheten fra alle lydene - hvis h*n ikke er av typen som kommer til å sovne av slike "bråke" lyder som mi er. hehe. du kan ha med deg melk på hvor store flasker du vil egentlig,så lenge du viser de frem i sikkerhetskontrollen og eventuelt må smake på det. barnmat har ingenting med den 100 ml enheten å gjøre.

Om du skal ha med bilsete og du får det med inn på flyet har de ikke lov å sitte i det under letting og landing. de må uansett sitte på fanget ditt. og de hjelper deg med å vise hvordan ting fungerer. både beltet og alt annet.
:)

ta med et godt og varmt ullpledd og... av egen erfaring med bitteliten baby på fly, så er det kaldt kaldt kaldt....
jo mindre de er jo enklere er det, spør du meg[:)]

Vi fløy første gang med frøkna fra stavanger til Oslo når hun var 7 dager gammel. Så det går helt fint. Hun sov fra vi gikk ut døra i leiligheten i stavanger og til vi Kom innenfor dørene til der vi skulle i oslo. oppmøte en time før, flytur på 1 time, tog i en time, bil i en halv time. pluss minus. går nok kjempe bra:)

Så bra!" Høres ut som at jeg slipper å bekymre meg for at det ikke skal gå bra. :) Hehe. Hva hadde du med deg på turen? Å hva hadde du den lille i, eller bærte du bare h*n på armen?

Tror ikke du trenger å bekymre deg i det hele tatt. Det viktigste er at du er rolig da er babyen som regel det også. H*n Merker jo hvordan du har det..  Jeg hadde henne i en bæresele rundt på flyplassen men jeg måtte ha henne på fanget når vi skulle fly, i et sånt belte som var festet i mitt beltet. Fikk ikke lov å ha henne i bæreselen da.

Jeg hadde med melk og den slags.  også hadde jeg med smukk, ekstra skift, bleier og et teppe som jeg kunne ha rundt henne. greit og gi litt på oppturen og når dere lander. eller eventuelt passe på at h*n sutter på smukken sin da.  men mest av alt som sagt så lenge du er rolig er de som regel rolig også. :)

Du får på de fleste flyene utdelt en bleiepose som skal brukes ved skifting under turen,også beskjed om at du kan skifte bak eller på do. De aller aller fleste har sånn brett du kan legge ned på doen. Hvis ikke så har du sikkert et teppe eller stellematte med i stellebagen du kan bruke å legge H*n på.
Dessuten er det jo greit å gå ombord med helt ren bleie så skift like før du går ombord. Ha med noe som tar oppmerksomheten fra alle lydene - hvis h*n ikke er av typen som kommer til å sovne av slike "bråke" lyder som mi er. hehe. du kan ha med deg melk på hvor store flasker du vil egentlig,så lenge du viser de frem i sikkerhetskontrollen og eventuelt må smake på det. barnmat har ingenting med den 100 ml enheten å gjøre.

Om du skal ha med bilsete og du får det med inn på flyet har de ikke lov å sitte i det under letting og landing. de må uansett sitte på fanget ditt. og de hjelper deg med å vise hvordan ting fungerer. både beltet og alt annet.
:)

Det er feil (om ikke Widerø har egne regler på det da) så lenge de sitter i et sete bergenet for sin alder kan de sitte i setet under take off og landing.

Vi fikk det en gang vi var ute å fløy. men alle andre ganger vi har flydd har vi fått beskjed om at det ikke er lov. Har flydd m både sas norwegian og widerø!

ORIGINAL: thejohan

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: Sicily

På en så kort flytur som du skal på, tror jeg bare jeg hadde hatt h*n på armen. Men siden vi skal mellomlande masse og være på fly i 12 timer på det lengste, vil jeg ha litt avlastning. [:)]

Jøss, Sicily.. Trodde du "visste alt jeg". [:D]Tenkte bare å si fra til deg at når du reiser med barn under 8-9 mnd kan man si fra til flyselskapet før man reiser, så får man sitte foran i flyet med en vegghengt vugge foran seg..

Det er nok ikke alle fly som har dette lenger... [;)]

Finnes kun på større fly på lengre flyturer.

Vil ikke benytte meg av det uansett. Så den saken er grei. Mannen er jo også med, og blir jo ikke sliten på den måten av å ha ungen i sjalet. Dessuten, skal vi mest sannsynlig fly Icelandair og de har kuttet helt ut med sånt. [;)]

tenkte æ sku bare svare æ:P vi reiste med alexandra når ho va 2mnd til vardø å da hadde æ bare stelleryggsækken med å ho på armen fikk ett sånt lite belte å å ha rundt ho som sku rundt mitt belte åsså såv ho på armen min fikk å ei puta fra flyvertinna til å støtte opp under arman å babyen.  ho fikk flaska med melk når vi gikk både opp å når vi gikk ned.
bleia måte æ å skifte flyvertinna sto klar til å ta i mot å hive den:D eller va ho hele tia å lurte på om det gikk bra  lurte på om vi trengte nåkka.  gikk helt fint vi hadde vell en 2.5timers tur fra hammerfest-vardø å tilbake igjen.  går nåkk fint:)

Back
Topp