Reise med baby

MagMetal

Betatt av forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei jenter, dumt spørsmål...jeg lurer på når det er trygt å reise med fly med lille..hvor mange uker bør man vente? Tenker ikke på varme strøk men en utenlandsk reise:) noen som har erfaring??

Er så vanskelig å vite før du får babyen. Vår hadde kolikk og hylskrek i 5 måneder, da hadde det vært umulig å fly noe sted. Men har du en rolig baby som bare sover gjennom alt kan jo mye gå fint. Så kanskje fint å se an før du planlegger noe, litt avhengig av hvor langt du har tenkt å reise osv. :)

Vi reiste til USA med vår første når hun var 3 mnd. Det var helt problemfritt. Hun sov mye og spiste bare pupp så det var meget enkelt:happy:

Hei jenter, dumt spørsmål...jeg lurer på når det er trygt å reise med fly med lille..hvor mange uker bør man vente? Tenker ikke på varme strøk men en utenlandsk reise:) noen som har erfaring??

Var på første flytur (nesten to timer) da mini va en uke. Og neste reise va kreta da mini va nesten 6 uker.
Men man må nesten se ann barnet først.

Reiste til Portugal da kommende storebror var 11 uker. Det gikk helt fint! Men jeg hadde ikke gjort det om jeg ikke "måtte" (var forlover i bryllup til min beste venninne, så jeg hadde utrolig lyst til å få det til). Det ble et flott bryllup, og jeg er glad vi dro. Men hadde ikke reist sånn kun for en ferie, det var for mye styr.

Avhengig av hvor du skal må du også passe deg for meslingutbrudd.

Tror ikle det er noe nedre grense på hvor gammel baby må være før man kan fly. Vi skal å fly internasjonalt 4 uker etter termin. Eneste mulig hindring er å få ordnet pass i tide [emoji12]. Fløy med nr 1 da hun var 8 uker uten noe problem, ammet på opp og nedtur og hun sov resten av turen.

Man får kjøpt flybillett til babyen før den er født og oppdatere med fødselsdag, kjønn og navn etter fødsel.

Back
Topp