Reise med baby

Kokosnøtt

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Er det slitsomt å reise på en storby ferie med baby? Og trenger vi da pass til henne? Noen med erfaring? Tenkte å kanskje ta en førjulstur i 2-3 netter[emoji4]

Pass må dere ha ja :) å du må sansynligvis til fotograf for å ta bilde, kan være greit å være klar over :p hadde ikke nølt med det egentlig, men såklart, shopping og sightseeing øktene må jo legges opp til baby, å kan jo bli noe amputert :p

Vi var på storbyferie da eldste var 8 uker. Hun hatet å ligge i vogn, men hadde henne mye i bæresele. Så alt i alt, gikk det veldig bra. Pass må du ha, og bilde hos fotograf☺️

Vi skal til køben nå til helgen!
Fikk beskjed om at vi ikke trenger pass til lille siden det er i Norden... fikk litt panikk nå!!!

Vi skaffet pass til lille da han var to uker gammel. Tok bare bilde hjemme og printer det ut i riktig størrelse. Gikk fint det :)

Reiste til Polen når lille var 3 uker, det gikk fint. Kan være lurt å tenke litt på hvordan dere skal komme dere rundt. I Polen var det ikke mange taxi sjåfører som hadde tilgang på babystol, men vi fant en som vi kontaktet når vi hadde behov. De har ikke samme krav til sikring av barn i bil som vi har. Pass må du ha.

Nei det er jeg helt sikker på. Jeg trengte ikke pass når jeg fløy til Danmark for to år siden.

Jeg er rimelig sikker, vi har med pass i tilfelle til oss voksne.. og så tok jeg med kopi av dåpsattest, hvor vi står som foreldre til lille... tror ikke vi trenger noen av delene, men greit å ha med papirer likevel! Man vet aldri idag!

Storbyferie er fantastisk. Tempoet blir litt lavere, men det er veldig hyggelig. :-)

Angående pass så har det hvertfall lenge vært strengere sikkerhet ved grensene, også innad i Norden. Det har blitt noe slakkere i det siste, så det går sikkert fint.

Vi er i København en gang i mnd ca, og ordnet derfor pass til lille da han var 9 dager. Vi har måtte vise det flere ganger, stort sett de gangene vi tar båten. På fly er de ikke like ivrige.

Storbyferie er fantastisk. Tempoet blir litt lavere, men det er veldig hyggelig. :-)

Angående pass så har det hvertfall lenge vært strengere sikkerhet ved grensene, også innad i Norden. Det har blitt noe slakkere i det siste, så det går sikkert fint.

Vi er i København en gang i mnd ca, og ordnet derfor pass til lille da han var 9 dager. Vi har måtte vise det flere ganger, stort sett de gangene vi tar båten. På fly er de ikke like ivrige.

Vi tar fly :)

Vi skal til køben nå til helgen!
Fikk beskjed om at vi ikke trenger pass til lille siden det er i Norden... fikk litt panikk nå!!!

I vår var vi i Danmark. Vi fikk beskjed om at alle måtte ha pass. Det var visst eneste gyldige id bevis. Men det kan ha endret seg siden da :)

I vår var vi i Danmark. Vi fikk beskjed om at alle måtte ha pass. Det var visst eneste gyldige id bevis. Men det kan ha endret seg siden da :)

Ifølge politi.no, samt den lokale politistasjonen, trenger ikke barna pass til Danmark.... så må nesten bare stole på det! :)

Vi var i London for to uker siden. Det var helt supert :)

Vi bodde i leilighet via airbnb og var veldig fornøyd! Var veldig greit å ha en fast base å komme hjem til uten å tenke på klokkeslett til frokost, vasking av rom osv. Så har jo man kjøkken,vaskemaskin osv som er greit med baby :)

På flyet bør man amme / gi flaske eller smokk under letting og landing pga propp i ørene og bæresele er topp for å farte rundt når baby ikke vil ligge i vogn. Tbane systemet er jo veldig greit og komme seg rundt på så man slipper bilstol.

Lille vår er veldig rolig og fornøyd så det var lite stress og masse spennende å se på! Spesielt nå med alle julelysene!

Pass må man ha og dette varer i 3 år mener jeg de sa.

Jeg ammer ikke men har alltid en liten termos som jeg ber om å få varmt vann i for å varme opp flasken. Dette har de fleste da de har kokt vann i kaffimaskin. Vist ikke bruker jeg vart vann fra springen. De ferdigblandingene med mme selger de og i de fleste dagligvarebutikker selv om vi hadde sikret oss fra Norge :)

Back
Topp