Reise med baby

snart3barnsmor16

Gift med forumet
Skal på studietur til Kreta å drar til lørdag, Snuppa på 3 mnd skal være med. Aldri reist me fly å utenlands med så små. Er litt spent.

Noen tips?:)

Spennende! Leser gjerne om erfaringer! Vi skal fly til Spania om to Mndr!

Anbefaler å amme under take Off og landing for å roe ned baby og unngå at de dår så vondt i ørene. Ta med en bæresele da det gjør Alt mye enklere på flyet, når du skal hente bagasje osv . Ta med ekstra byttetøy til deg selv i tilfelle gulping på flyet. Bleier bør du ha med hjemmefra da de er kjempe dyre i utlandet

Husk passet:)

-Husk pass
-Evt vaksinasjonskort
-Ett klesskift til deg og baby
-Evt bæresjal/sele
-Noen ammer under avgang/landing (har aldri vært nødvendig for meg og jeg hadde 12 flygninger med første barnet innen hun var 1 år)
- bleier
-våtservietter til å vaske hendene med før du legger til amming
-liten pute til å støtte under armen ved amming eller om barnet sovner

Flyturen gikk så fint. På Gardermoen i hvertfall var betjeningen godt oppmerksom å tok oss ut av kløer å sendte oss først. Det var service! Håper flyturen hjem går like smertefritt :)
god service på gardemoen ja;P men brodern jobber i tollen så de kjenner oss der. men kult å høre at dere fikk god service;P

På vei hjem satt jeg siden sv en barnelege på bussen til flyet, hu sa at nesespray på babyer ved letting og landing mot trykk var en annen løsning enn amming. Aldri hørt men regner med hun vet hva hun prater om :)

Back
Topp