Reise med baby

LHH

Forelsket i forumet
Vi skal til Kreta i mai, da er snuppa strax 4 mnd. Har aldrig reist med så små før, så vis dere har noen tips og råd og komme med blir jeg glad


3gangsgravid
 
Vi var akkurat på tur med gutten vår, han er to og en halv mnd korrigert. Det gikk veldig bra. Vi hadde med oss vognen han er vant til å sove i som seng, og fulgte i grunn ellers han løp. Vi merket at han ble litt overstimulert ene kvelden pga masse lyd og lys, og gikk da bare tilbake til rommet hvor det var rolig, mørkt og kaldere. Han fant roen rimelig fort og greit da. Vi ammer ikke, men han får morsmelk på flaske. For oss var utfordringen å få denne kjølig, og få sterilisert pumpesettet. Men det gikk greit det og.
Vi har prampack som vi bruker til vognen og tingene hans, da blir vogn erstattet om den skulle bli ødelagt på flyturen. Vi bruker tøybleier og engangsbleier om hverandre. Det kan være lurt å ta med seg en haug med bleier hjemmefra, siden det er noe som pleier å koste flesk i utlandet.
Vi reiser til Italia i sommer, da er han 5mnd korrigert. Han er da sannsynligvis for stor for vognen, så da har vi kjøpt et sånn Deryan telt som han skal sove i. Da sover han beskyttet mot mygg og insekter, det er lite og lett å pakke med seg, og han kan sove i det/få skygge både inne på rommet, og ute i verden. Det er viktig å tenke på at de skal holdes i skyggen, og at de ikke blir dehydrert. Vi har tenkt å kjøpe sånn UV-klær til han, om vi finner små nok størrelser, og solbriller. Ellers er det vel de samme tingene som man trenger hjemme, man trenger i utlandet.
Husk pass! og ellers papirer om det har vært noe sykdom, noe dere er spesielt bekymret for at skal skje med babyen. Ville funnet ut hvor nærmeste lege og sykehus er, sånn tilfelle rottefelle. Ellers er nå Kreta en flott plass å reise til med små barn.
 
Kusina mi reiste til Spania ifjor med sin 6mnd gamle son, ho anbefalte å gi mat til babyen ved take off og landing, dette pga dei svelger og då jevner dei ut trykket i øyrene. Då får dei ikkje so vondt under flyginga og blir mindre grinete :)
 
Vi er på reise i Tsjekkia nå, min lillegutt er 10 uker. Vi ammet ved take off og landing. Jeg har kun bæresjal og det fungere kjempe flott med to frie hender. Eneste minus er at det blir for varmt for han og meg selv når vi går innendørs. Vi har hele tiden kokt varmt vann i termos, våt servietter og bleier. Og vi har også baby teppe, gulpe klut, flaske og andre små nyttige ting. Vi tok med sovepose slik at han kunne ligge i samme seng som oss, men pensjonatet hadde ordnet med babyseng og dyne til ham. De har også vannkoker. Fin ut hvor nærmeste lege eller sykehus er i tilfelle noe skjer.
Eneste jeg savner er vogn eller bil sete, hvor ham kan sove i når vi stopper opp ved småturer.
Han er forresten kjempe grei å reise med, han var litt overtrøtt etter all reisingen.... Men det var jeg og.

Fra mobil enhet
 
Last edited:
Vi er på reise i Tsjekkia nå, min lillegutt er 10 uker. Vi ammet ved take off og landing. Jeg har kun bæresjal og det fungere kjempe flott med to frie hender. Eneste minus er at det blir for varmt for han og meg selv når vi går innendørs. Vi har hele tiden kokt varmt vann i termos, våt servietter og bleier. Og vi har også baby teppe, gulpe klut, flaske og andre små nyttige ting. Vi tok med sovepose slik at han kunne ligge i samme seng som oss, men pensjonatet hadde ordnet med babyseng og dyne til ham. De har også vannkoker. Fin ut hvor nærmeste lege eller sykehus er i tilfelle noe skjer.
Eneste jeg savner er vogn eller bil sete, hvor ham kan sove i når vi stopper opp ved småturer.
Han er forresten kjempe grei å reise med, han var litt overtrøtt etter all reisingen.... Men det var jeg og.

Fra mobil enhet
Hvor i Tsjekkia dere har vært da? Har bodd i Brno i ca ett år før jeg fikk førstemann. Savner plassen, selv om jeg ikke savner varmen like mye da, hehe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hvor i Tsjekkia dere har vært da? Har bodd i Brno i ca ett år før jeg fikk førstemann. Savner plassen, selv om jeg ikke savner varmen like mye da, hehe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app


Vi er kommet hjem. Vi var i Frydland like ved Ostrava. Flott og rent land. Synes folk her er koselig. Besøkte noen venner her, mens mannen var på jobb.
Andre ting jeg savnet var vaskemiddel for klær, håndvask. Det er greit å vaske bort bæsj når det kommer ut på klærne.
Lillegutt var veldig overtrøtt begge reise dagene.... Syntes veldig synd på ham. Neste gang tar jeg med vogn og reiser i etapper slik at lillegutt kan slappe av inn imellom

Fra mobil enhet
 
Og en ryggsekk er fint å ha som hånd bagasje. Trur det er mere praktisk. Selv med bæresjal våre det litt kluss når jeg skulle vise frem billetter og pass med veska på skuldra. Eller kanskje jeg skulle hatt blekksprut ermer.
Det som var herlig å reise med fly, var at man kunne gå først i sikkerhetskøen og ombord i flyet (for business class):D:D:D

Fra mobil enhet
 
En annen tips som jeg fikk av min bror. Lag en liste på alle baby ting som taes med på reisen. Etter endt tur kan man stryke eller legge til «tingen». Jeg gjorde det, og syntes det var kjempe lurt. Jeg har allerede modifisert listen til neste tur, som er om en uke

Fra mobil enhet
 
Back
Topp