Reise med baby, tips til vogn?

JI2018

Forelsket i forumet
Desemberlykke 2018
Marshmallows2021
Vi har bestilt oss tur til Svalbard når mini er 5 måneder gammel, og så skal vi i konfirmasjon i nord etterpå. Jeg lurer derfor på om noen har erfaringer med å reise med baby på 5 måneder og hvordan vi bør gjøre det med vogn. Vi får lånt oss bilstol, så dette ordner seg.

Tenkte først å bestille en billig trille, men når mini bare er fem måneder kommer han til å sove der en del, og er derfor ikke sikker på hvor god disse billige trillene er, og om han klarer seg uten vognbag. Og med en del ventetid på Gardermoen på noen av flyvningene hadde det vært kjekt med vogn der og. Ville dere kjøpt en liten trille som går som håndbagasje, finne en billig vogn brukt eventuelt og sende som bagasje, eller leie prampack og ta med egen vogn? Er veldig skeptisk på å ta med egen vogn egentlig, vi har en emmaljunga nxt60 som kostet 10k ny. Virker veldig kjekt å ha en vogn som går som håndbagasje, men samtidig bør vi jo kanskje ha såpass komfort i vognen at mini kan sove der...

Lurer vel egentlig bare på om dere har noen erfaringer eller tips til meg, om hvordan dere ville gjort det

Bruk bæretøy på flyplassen, og ta med egen vogn i prampack. Om dere er flinke og ikke faller for fristelsen med å legge elstra ting i vogna, så gjelder reiseforsikringen på vogna :)

Evt lån dere en yoyo+, men ingen god vogn på Svalbard ass!

Bruk bæretøy på flyplassen, og ta med egen vogn i prampack. Om dere er flinke og ikke faller for fristelsen med å legge elstra ting i vogna, så gjelder reiseforsikringen på vogna :)

Evt lån dere en yoyo+, men ingen god vogn på Svalbard ass!

Tenker det er best ja, finnes vel ingen triller som er god å trille på Svalbard, haha. Takk for svar ☺️

Som hun over sa er bæretøy veldig greit på flyplassen, har reist 4 ganger med lille på fly og bæretøyet har vært med. Greit for å ha hendene fri, roe og avlaste litt :)

Angående vogn så er det kanskje mulig å leie? Folk leier jo ut ting på Finn for eksempel så mulig det finnes noe der? Eller legg ut en forespørsel om det, sikkert noen som har noe. Jeg foretrekker å ha en bag del så lille kan sove i den. På reisene så langt har vi tatt med vognen vår med prampack. Det er gsnske god beskyttelse og forsikringen dekker som sagt skader. Men jeg er skeptisk til å ta den med langt så når vi skal reise lengre når hun er 7-8 måneder og får låne en vogn fra svigersøstera min. Om dere har tenkt på å kjøpe en ‘barnehagevogn’ kanskje dere kan ta med den o stedet?

Vi har Babyjogger City Tour (den første versjonen). Den går som håndbagasje og er overraskende god – men jeg ville ikke brukt den til en på fem måneder, og litt avhengig av når på året dere skal til Svalbard, tviler jeg på at reisetriller er spesielt godt egnet der.

Jeg ville brukt bæretøy på flyplassen og sendt Emmaljunga-en i en Prampack.

Som hun over sa er bæretøy veldig greit på flyplassen, har reist 4 ganger med lille på fly og bæretøyet har vært med. Greit for å ha hendene fri, roe og avlaste litt :)

Angående vogn så er det kanskje mulig å leie? Folk leier jo ut ting på Finn for eksempel så mulig det finnes noe der? Eller legg ut en forespørsel om det, sikkert noen som har noe. Jeg foretrekker å ha en bag del så lille kan sove i den. På reisene så langt har vi tatt med vognen vår med prampack. Det er gsnske god beskyttelse og forsikringen dekker som sagt skader. Men jeg er skeptisk til å ta den med langt så når vi skal reise lengre når hun er 7-8 måneder og får låne en vogn fra svigersøstera min. Om dere har tenkt på å kjøpe en ‘barnehagevogn’ kanskje dere kan ta med den o stedet?

Vi kunne prøvd å leid, men vi skal jo to ulike plasser, så det er egentlig enklest å ha med selv. Enig i at det hadde vært veldig kjekt med bagen, vet jo ikke om han sitter noe bra i sittedelen til vogna når han bare er fem måneder heller. Er skikkelig vanskelig dette. Kunne prøvd å funnet en billig vogn brukt som du sier, som jeg ikke trenger å være så redd for, så har jeg den til senere og ja. Kanskje jeg finner en med softbag som er enkel å ha med. Men skal i alle fall ha med meg bæreselen på flyplassen

Vi har Babyjogger City Tour (den første versjonen). Den går som håndbagasje og er overraskende god – men jeg ville ikke brukt den til en på fem måneder, og litt avhengig av når på året dere skal til Svalbard, tviler jeg på at reisetriller er spesielt godt egnet der.

Jeg ville brukt bæretøy på flyplassen og sendt Emmaljunga-en i en Prampack.

Ja, blir nok dumt med reisetrille, selv om det er veldig enkelt og snedig:joyful: Får sende Emmaljungaen med prampack eller kjøpe en billigere vogn som vi har til senere reiser og barnehagebruk!

Back
Topp