Reise med baby 7mnd

K7583

Betatt av forumet
Septemberbarna 2019
Skal reise på ferie til utlandet til familie. Lurer på om dere har gode råd angående reising med barn da jeg aldri har gjort dette før. Har lest at jeg får med vogn gratis og må huske å ta med mat. Pass har jeg og sjekket opp. Andre ting jeg burde tenke på?

Skal reise på ferie til utlandet til familie. Lurer på om dere har gode råd angående reising med barn da jeg aldri har gjort dette før. Har lest at jeg får med vogn gratis og må huske å ta med mat. Pass har jeg og sjekket opp. Andre ting jeg burde tenke på?
Kan være lurt å ta med den grøten dere vanligvis gir, evt mme pulver. Bleier er også veldig dyre i utlandet.
Så ting barnet spiser egentlig. :)

Spørs hvor dere skal, utlandet er stort :) Men bleier er ofte lurt, og hvis baby er veldig avhengig av spesiell mat. Våre har fått samme mat som oss i den alderen, det har funket overalt, dessuten har det vært mest pupp i den alderen uansett

endel steder er vogn veldig upraktisk, så sjekk ut det og. Vi har brukt bæresele, og mini har duppet der (er vant til det). Bæresele/sjal er også praktisk på flyplassen. Hvis dere trenger å kjøre bil/taxi kan egen bilstol være lurt, mange steder får man begredelig kvalitet på bilstol hvis man får bilstol overhodet. Babystoler kan stort sett lett tas med inn på flyet slik at baby sitter trygt der og, men i eget sete da

Mini hadde sin første sydentur da hun var 10 mnd. Hadde bæresjal på flyplassen og på flyet (brukte det som pledd, hun sov stort sett hele flyturen). Ammet henne ved takeoff og landing. Hadde med smoothieposer og sånt i håndbagasjen, flytende barnemat må ikke passe i den 1liters posen, du kan ha med så mye du vil. Så lenge de ikke er åpnet. Mi hata vogn på den tiden, men hadde med for soving. Det fungerte fint. Nå er hun 2,5 og har slutta med dagsoving, så når vi reiser neste gang (i mai) skal vi reise uten vogn. Sjekk opp uv-filter på vogna, solkrem, uv-drakt og sånt hvis det er solferie dere skal på. Så små barn skal helst ikke smøres så mye, men heller solkrem enn solbrent! Skygge er best. Og gi mye drikke, det er fort gjort at de blir uttørket hvis det er varmt.

Kan være lurt å sjekke opp eventuelle vaksiner og lokale smittefarer, som feks om det er forekomster av meslingutbrudd dit dere skal.

Hvis dere skal reise med fly, er det lurt å forberede flyturen med smokk, pupp og/eller nesedråper ved letting og landing for å hindre at baby får vondt i ørene.

I tilfelle oppkast/diaré/uttørking, ville jeg vurdert å ta med en pakke Gem fra apoteket.

Vi reiste en langhelg med ei på ni måneder. Vi hadde med vogn og bilstol (gratis), grøt, mme, smoothieposer, middagsposer i tilfelle hun var småspist til middag, bæresele, masse leker. På flyet hadde vi med leker, bøker, smokk, brødskiver, smoothie, pledd. Fungerte i hvert fall veldig greit med baby på hotell og fly:happy:

Ta med bleier! Dyrt i utlandet, barnemat,
Vi var i Roma med eldste når han var 7 mnd. Fantastisk tur. Han var rolig og satt i vognen, hadde ikke så mye behov for å bevege seg enda. Bæresele er gull verd på flyplassen. Desverre er det noen flyplasser hvor du må ta av deg selen og bære baby igjennom sikkerhetskontrollen

Kommer an på hvor dere skal, men hvis det er en lengre tur, har de babycot/crib som man kan bestille dersom baby er under en viss vekt og lengde. Gull hvis flyturen er lang, å slippe å ha baby på seg hele tiden!! Ellers nok mat, bleier og skift for et par dager i tilfelle..

Back
Topp