Reise med 8 mnd gammel baby til Mallorca

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Hei, jeg har en baby som vil være 8 mnd ved avreise. Gir Pepticate (morsmelkerstatning uten melk). Er det å få tak i på Mallorca, eller må jeg ha med meg et lager? Må jeg ha med papir fra apoteket om at det er mme, og ikke dop etc?

Noe spesielt det er lurt å ha med inn på flyet, og noe jeg bør ha med i bagasjen som gjør oppholdet lettere?

Bør jeg koke vannet der nede før jeg gir det?
 
Vi hadde med nan da vi reiste, og da jeg skulle sjekke prisene på dit vi reiste så var ikke prisen noe billigere. I tillegg har jeg hørt at innhold kan være annerledes, f.eks. En del sukker i mme. Sjekket prisene på nan på apoteket der vi var. Hadde nok tatt med meg hjemmefra hadde jeg vært deg.
Vann må du alltid koke, kok flaskevannet :)
 
Hadde tatt med MME selv.
 
Hei, jeg har en baby som vil være 8 mnd ved avreise. Gir Pepticate (morsmelkerstatning uten melk). Er det å få tak i på Mallorca, eller må jeg ha med meg et lager? Må jeg ha med papir fra apoteket om at det er mme, og ikke dop etc?

Noe spesielt det er lurt å ha med inn på flyet, og noe jeg bør ha med i bagasjen som gjør oppholdet lettere?

Bør jeg koke vannet der nede før jeg gir det?

Hei MaiMamma 2015.

Flott at du spør :)
Anbefaler deg å ta med deg det du trenger av mme, dette kan bli vanskelig å få tak i der nede, i tillegg til at det er meget dyrt. Det samme med bleier- det er minst 3 ganger så dyrt som i Norge så gjør plass i kofferten til det- og da har du ektra plass i kofferten til hjemreisen om du har fått shoppet noe fint :) På flyet så får du ta med babymat, men for å få den gjennom sikkerhetskontrollen så er dette viktig: Maten må være i original/uåpnet emballasje, og da trenger du ikke noe attest på det. Det kan være at de tar stikkprøver slik at du må smake på den. Vann får du kjøpt etter sikkerhetskontrollen, og du får varmet det opp på flyet. Anbefaler deg å bruke vann fra flaske på Mallorca, hvis du koker vannet hjemme så bør du nok også gjøre det der nede.
Håper du fikk svar på dine spørsmål, ønsker dere en fin reise :) Hilsen Lena.
 
Vi hadde med nan da vi reiste, og da jeg skulle sjekke prisene på dit vi reiste så var ikke prisen noe billigere. I tillegg har jeg hørt at innhold kan være annerledes, f.eks. En del sukker i mme. Sjekket prisene på nan på apoteket der vi var. Hadde nok tatt med meg hjemmefra hadde jeg vært deg.
Vann må du alltid koke, kok flaskevannet :)
Jeg får på resept, så kan nok ikke hente ut i utlandet - kom jeg til å tenke på etterpå :) Får ta med ja.
Koke flaskevannet og? Ok :)
 
Jeg får på resept, så kan nok ikke hente ut i utlandet - kom jeg til å tenke på etterpå :) Får ta med ja.
Koke flaskevannet og? Ok :)
Ja man må jo koke vannet for å blande melken tenkte jeg på, men ved 8 mnd kan de drikke flaskevannet altså. Siden de drikker vann fra springen hjemme :)
 
Ja man må jo koke vannet for å blande melken tenkte jeg på, men ved 8 mnd kan de drikke flaskevannet altså. Siden de drikker vann fra springen hjemme :)
Ja, tenkte om du mente at flaskevannet der er skittent hehe. Man vet jo aldri :eek:
 
Hei, jeg har en baby som vil være 8 mnd ved avreise. Gir Pepticate (morsmelkerstatning uten melk). Er det å få tak i på Mallorca, eller må jeg ha med meg et lager? Må jeg ha med papir fra apoteket om at det er mme, og ikke dop etc?

Noe spesielt det er lurt å ha med inn på flyet, og noe jeg bør ha med i bagasjen som gjør oppholdet lettere?

Bør jeg koke vannet der nede før jeg gir det?
Vi har hatt med termos med koker vann om bord på flyet flere ganger blandet annet til Mallorca i fjord sommer å det var ingen problem de skannet den bare å sa det gikk bra siden det var til babyen. Vi hadde også melkepulver i avent beholder ferdig dosert opp å det gikk også veldig bra:)
 
Vi har hatt med termos med koker vann om bord på flyet flere ganger blandet annet til Mallorca i fjord sommer å det var ingen problem de skannet den bare å sa det gikk bra siden det var til babyen. Vi hadde også melkepulver i avent beholder ferdig dosert opp å det gikk også veldig bra:)
Så bra :) Hvilket flyselskap var det?
 
Så bra :) Hvilket flyselskap var det?
Du har lov å ha med barnemat og kokt vann, det har vi hatt også. I verste fall ber de deg smake på vannet :)
 
Ok. Er det begrensning på hvor mye vann jeg kan ha med?
Jeg tror at du kan ha med mat nok til å holde til hele reisen + litt til. Hvis du har en termos med varmt vann så bør det holde. Så kan du blande med temperert flaskevann så blir ikke det varme vannet brukt opp med en gang :) og ha med litt smoothieposer/grøtposer for litt variasjon :)
Skal du reise charter? For da får dere vel noe mat på flyet.
 
Jeg tror at du kan ha med mat nok til å holde til hele reisen + litt til. Hvis du har en termos med varmt vann så bør det holde. Så kan du blande med temperert flaskevann så blir ikke det varme vannet brukt opp med en gang :) og ha med litt smoothieposer/grøtposer for litt variasjon :)
Skal du reise charter? For da får dere vel noe mat på flyet.
Jeg vet ikke helt, er bare 3 timer med fly. Vi har ikke bestilt selv skjønner du hehe.. men er nok charter :)
Vi skulle få måltid, vi voksne.
 
Back
Topp