Reise med 2mnd baby til nordsjøkysten?

To be announced

Glad i forumet
September To Remember
Er det helt uansvarlig å dra med en 2mnd baby til den nederlandske kysten i November? Vi har tilknytning til stedet og vil ta oss 1 uke i feriehus, hvor hovedaktivitet vil være å gå tur og leke i sanden med hund og 2,5åring. Været er ikke direkte kaldt, men det kan jo bli ganske mye vind og/eller plutselig begynne å regne. Jeg tenker det kan være litt parallell til sandstrendene rundt Stavanger både i form av vær og temperatur, kanskje bittelitt varmere i Nederland.

I vogn går «alt», men er det også greit i f.eks en bærejakke? Jeg vet det høres banalt ut, men jeg har helt glemt hvordan 2mnd babyer «oppleves» - og om jeg bare blir sittende i feriehuset hele uka fordi vi føler at det var helt uansvarlig å tro at man kunne gå med baby på stranda i November. Det er ikke snakk om «timesvis», 2,5åringen holder ut sånn 1-1,5 time, avhengig av hvor kaldt det er.

Vi er rett og slett litt fram og tilbake. Kanskje kan deres kloke hoder og tanker hjelpe oss med avgjørelsen?
 
Jeg tenker det sikkert går bra :) jeg reiste med lille på 2 mnd, da innad i Norge, så å reise går nok helt bra. Jeg kjenner ikke til forholdene på den nederlandske kysten i november, men tenker det ikke er vilt ulikt Norge og jeg trekker i hvert fall med meg mini på turer og greier i skog og fjell i vogn og eller sjal i diverse vær :) godt bæretøy og bærejakke (eller bæreomslag) høres fornuftig ut. Jeg bar mye på mini i sommer og han var stort sett fornøyd når han fikk henge på meg eller i vogna. Selvfølgelig en risiko at man blir sittende inne om baby slår seg helt vrang, men sannsynligvis går det bra :)
 
Jeg synes ikke det høres uansvarlig ut :)
Bærejakke og paraply for å skjerme mot vind eventuelt. Man er jo ikke ute i timevis om gangen med de minste barna likevel :) man er jo ute korte perioder med babyer ned til 10 kuldegrader i Norge.
Litt avhengig av babyens personlighet er det mange som er ferdig med den verste amme hvert 10. minutt-fasen eundt da og gjerne har hvertfall èn litt lenger soveperiode på dagen hvord et er fint å gå ut. Den eldste var hvertfall sånn. Den yngste ikke :hilarious: men det er jo gøy for hun på 2,5 å oppleve noe annet også og i verste fall må dere bare dele dere litt. Vi hadde førre utflukter hele familien det første halvåret fordi den minste var så misfornøyd og helst ville være inne :p
 
Takk for fine innvendinger! Har bestilt noen bæreposer å teste ut (sånne du fester utenpå bæreselen), føler meg tryggere på at det ikke er helt kørka :D
 
Jeg var ute i både 1, 2 og 3 timer i minus 15 med baby jeg- godt påkledd i bæresjal. Hadde kok følt meg trygg med vogn også men lgt oppi en varmeflaske for å hjelpe å holde varmen oppe og sjekket jevnlig.
Det du beskriver er helt vanlig vær :) eneste er å være ovs på kraftig vind mot ansiktet som kan forhindre baby sin pusteevne
 
Er det helt uansvarlig å dra med en 2mnd baby til den nederlandske kysten i November? Vi har tilknytning til stedet og vil ta oss 1 uke i feriehus, hvor hovedaktivitet vil være å gå tur og leke i sanden med hund og 2,5åring. Været er ikke direkte kaldt, men det kan jo bli ganske mye vind og/eller plutselig begynne å regne. Jeg tenker det kan være litt parallell til sandstrendene rundt Stavanger både i form av vær og temperatur, kanskje bittelitt varmere i Nederland.

I vogn går «alt», men er det også greit i f.eks en bærejakke? Jeg vet det høres banalt ut, men jeg har helt glemt hvordan 2mnd babyer «oppleves» - og om jeg bare blir sittende i feriehuset hele uka fordi vi føler at det var helt uansvarlig å tro at man kunne gå med baby på stranda i November. Det er ikke snakk om «timesvis», 2,5åringen holder ut sånn 1-1,5 time, avhengig av hvor kaldt det er.

Vi er rett og slett litt fram og tilbake. Kanskje kan deres kloke hoder og tanker hjelpe oss med avgjørelsen?
Tenker det er helt greit :) Været og temperatur i Nederland er jo veldig likt sør-norge, så sånn sett går man jo til noe veldig kjent, og dere har jo tilknytning til stedet som du sier. Man vet derimot ikke hva slags baby man får, så det er vanskelig å svare generelt på.

Derimot lurer jeg på om dere rekker å få pass til babyen i tide? Vi skal også til Nederland i November etter planen, men passet til babyen vår har 6-8 ukers leveringstid, så vi vet ikke om vi rekker å få det i tide.
 
Tenker det er helt greit :) Været og temperatur i Nederland er jo veldig likt sør-norge, så sånn sett går man jo til noe veldig kjent, og dere har jo tilknytning til stedet som du sier. Man vet derimot ikke hva slags baby man får, så det er vanskelig å svare generelt på.

Derimot lurer jeg på om dere rekker å få pass til babyen i tide? Vi skal også til Nederland i November etter planen, men passet til babyen vår har 6-8 ukers leveringstid, så vi vet ikke om vi rekker å få det i tide.
Om baby er norsk statsborger så lønner det seg sikkert å velge ID-kort som har litt kortere leveringstid enn pass.
 
Back
Topp