Reise i forbindelse med jobb

Lillespire_mai2022

Første møte med forumet
Hva ville dere ha gjort? Jeg skal lære opp vikaren frem til jeg skal ut i permisjon (er i uke 33, jobber 100%). Jobben er å besøke kunder i hele Norge. Jeg tenkte det er lenge siden jeg har besøkt kundene i Trondheim så derfor kan jeg og den nye vikaren kjøre fra Oslo til Trondheim på kundebesøk. Mest sannsynlig så er vi der en uke. Det er enklere å booke møter utenfor Oslo. Ville dere kjørt langt i uke 34-35? Hva med hvis jeg plutselig må føde. Jeg tenker at sannsynligheten er ganske liten for at det blir fødsel før uke 40 + (siden det er første barnet), men hva hvis det skjer. Hva vil dere gjort? Blitt i Oslo området eller tatt turen med den nye vikaren til Trondheim ?

Sent from my GT-I9300

Ta turen,værste som skjer er at du føder i Trondheim og de har da alledeles bra sykehus der også ;) bare husk å ha me helsekorte ditt ;)

Dette går vel helt og holdent på hva du er komfortabel med selv.
Jeg ville nå ikke gjort det, jeg hadde heller ikke orket den bilturen nå i uke 35. Mye har endret seg i formen på to uker.

Jeg hadde gjort det om jeg hadde orket, men jeg vil anbefale støttestrømper el om det er lang biltur. Og sett av nok tid til evnt pauser innimellom :) Jeg hadde nok ikke orket det (pga er avhengig av do i nærheten og får mye vann i kroppen som gjør stillesitting ubehagelig), men det ser du selv. Ha med helsekortet som snarttobarnsmor sier :)

Og mannen din bør jo være klar til en evnt tur da, selv om du sikkert ikke føder så tidlig (om alt er normalt) :) Jm/lege har kanskje noen tips også :)

Jeg hadde ikke gjort det, men det er rett og slett fordi jeg ikke hadde klart å sitte i bil så langt :p Jeg fødte 18 dager før med jentungen, selv om jeg fint kan gå på overtid nå, vil jeg likevel ikke være langt fra mannen :p

Jeg og jentungen skal på minitur til familien min fra 19-23 september (har termin 19okt.) og jeg syns det er mange nok dager i strekk og langt nok unna, haha. De bor i Telemark og jeg bor i Rogaland..

Vel, føler du at du er i form til det så syns jeg du kan gjøre det:)
Selv kunne jeg gjort noe tilsvarende da jeg er i relativt god form...men her er det vel heller mannen som hadde nektet meg:P
Vi var meldt på tur til oslo med jobben hans nå, gratis hotellopphold, god mat , underholding etc. Tror du ikke han meldte oss av for han mente det var for tøft for meg:P Han er skjønn da, men hadde jo forsåvidt gleda meg litt:P

Ja om formen tilsier det så hvorfor ikke :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

om formen din er grei så kan du vel det. Jeg ville ikke gjort det (pappa skal feire 60 årsdag på Gol rundt 19 spet.vi bor i Trøndelag, jeg kommer ikke til å dra) men jeg har et tøft svangerskap med mye plager, bl.a kraftig bekkenløsning og var ødelagt etter en shoppingtur til Sverige her om dagen (1t hver vei med shopping da i mellom). i tillegg hadde jeg en rask førstegangsfødsel sist så selv om jeg da gikk 2 dager over termin så er jeg redd for å være langt unna sykehus fra nå.

Takk for mange fine svar. Formen min er bra! :) så lurer på om vi skal ta turen. Får ta på meg strømper og ha med meg helsekort. Mannen vil helst at jeg ikke drar da . Han er redd jeg føler før tiden Men jeg tenker at så lenge jeg er i god form og lille ikke kommer før tiden så går det bra :) eller så får mannen ta turen til Trondheim hehe :) god helg! :D

Sent from my GT-I9300

Vikaren er fra Trondheim og skulle reise før for hente tingene sine. Så dvs at jeg må kjøre alene begge veier. Ble kjempe usikker etter å ha fortalt mor om turen. Hun ble helt hysterisk og mente det var dumt å kjøre alene siden jeg er høygravid . Hun ville ikke at jeg skulle dra eller så burde jeg få med meg en i bilen. Eller fly. Men jeg vet ikke. Kanskje det er dumt idé å dra. Jeg ble jo født 6uker for tidlig. Og i neste uke er jeg i uke 34... Trenger hjelp...

Jeg hadde ikke dratt!! Å syns ihvertfall ikke du skal kjøre alene. Ikke godt å si når fødselen starter :p Lykke til med avgjørelsen :)

Enig i at det ikke er så lurt å reise alene hvertfall! Resten får du nesten føle på selv :)

Back
Topp