reise i 3 trimester?

Løvebrøl

Gift med forumet
Leser så mye rart på internett og mannen min er skeptisk til at jeg reiser i 3 trimester.
Hva tenker dere om å reise til syden land når en er 28/29 uker på vei?
Jeg tenker på å bestille restplasstur til bulgaria eller hellas.

Kan gravide spise idoform? Jeg pleier å slite med magen når jeg er i utlandet og jeg sliter med magen nå som jeg er gravid også :smiley-ashamed008
 
Jeg var i bordaux når jeg var så langt på ei sist, og vi hadde det fryktelig varmt, og jeg slet med varmen, men gikk greit. Passa på å hvile meg ofte, drikke nok, og var veldig obs på hva jeg spiste. Idoform vet jeg ikke noe om, les på felleskatalogen :)
 
Jeg drar til kreta i to uker fra jeg er 29-31 uker på vei, både lege og jordmor sier det går helt fint. Bare ikke ligge rett i sola for lenge slik at fostervannet blir for varmt!
Vi er gravide, ikke syke

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
 
Jeg er på ferie nå,29+3 nå og ikke hjemme igjen før 32 fullgåtte uker. Vi er på biltur i Europa med Italia som hovedmål,nå er vi i Innsbruck. Det går hittil veldig bra,plages kanskje bare litt mer i varmen enn jeg ville gjort ellers. :)
 
Jeg tror ikke idoform er så bra når en er gravid.. Jeg ble matforgiftet i går, fløy på do sikkert 100 ganger, og saumfarte internett for råd og tips.. Synes jeg kan huske at det stod det en plass.. Men les pakningsvedlegget i såfall, der står det jo garantert :) eller slå opp i felleskatalogen ja :)
 
Kan sikkert dra på tur. Folk går jo gravide i andre land også, og de har sykehus med jordmødre og leger. Personlig synes jeg det er tryggest å holde seg hjemme. Jeg er så stor og tung denne gangen, blir fort sliten så her har ingen utbytte av å dra denne flodhesten på ferie ;) hehe....
 
Vi drar forhåpentligvis til Polen når jeg er i uke 29-30... Satser på det går veldig bra, kjenner jeg gruer meg litt, å dra med to barn og kjempe mage. Men skulle det skje noe, har de vel sykehus der også.
Så håper jeg bare at vi får tillatelse fra legen til å dra, siden jeg har hatt så mye falske rier...
 
Det skal jo ikke være noe problem hvis du er forsiktig med sol og mat osv.
Føler du at du klarer en ferie så ser ikke jeg problemet ^^ Selv kunne ikke jeg reist, fordi jeg har null energi og da er det lite koselig å dra meg med på tur ><
 
Det skal jo ikke være noe problem hvis du er forsiktig med sol og mat osv.
Føler du at du klarer en ferie så ser ikke jeg problemet ^^ Selv kunne ikke jeg reist, fordi jeg har null energi og da er det lite koselig å dra meg med på tur ><

Mangler energi jeg også men mannen min har et stort behov for å komme vekk og koble av, og jeg trenger å skifte "stue" siden jeg går hjemme hele dagene med bekkenløsning. Tenker at det blir en veldig avslapningstur.
 
Takk for svar! :) Men hørte med legen i tillegg og hun sa at det går bra. Hun anbefalte meg ikke å reise når det er mindre enn 6 uker til termn. Så skal se litt rundt og forhåpentlig bestille en billigtur snart :)
Blir nok en "kjedelig" tur siden bekkenet mitt ikke er så bra, men deilig med forandring i hverdagen.
Kjenner jeg er lei av å vær sykemeldt og å ver hjemme hele dagen.
 
Skjønner at du er skeptisk, man blir jo gal av å sitte å lese på internett, kjenner meg igjen der, men husk i de aller fleste tilfeller går det bra, bare velg mat med omhu :) Vi skal reise ei uke til Praha når jeg er mellom uke 32 og 33 og jeg tar sikte på at det går bra så lenge jeg er meget nøye med hva jeg spiser :)
 
Back
Topp