reise hjem

sol-stråle

Elsker forumet
etter at jeg har født vil jeg reise hjem samme dag, det er vel lov det visst alt er bra med meg og babyen?

Om alt er i orden med mor og barn er det lov å reise hjem samme dag eller neste dag (litt avhengig av når du føder da, om det er sent på kvelden/om natta må du nok vente til neste morgen) ja, men du må komme tilbake for å ta de prøvene som normat tas av babyen før avreise. Det vet jeg flere som har gjort.

Snakk med din jordmor eller lege om dette, så kan de forklare deg mulighetene dine.

Hvis alt er iorden med begge to og du får til mating og sånn får du dra hjem.... Men hvis dette er første gangen din, vil jeg anbefale deg å være der litt for du får utrolig god oppvartning og blir tatt så godt vare på[:)]
Jeg tenkte også sånn at jeg ville hjem så fort som mulig, men det ble ikke sånn og jeg angrer ikke et sek på at jeg ble der noen dager[;)]

Jordmor som tok i mot minsten,mente jeg kunne dra hjem så fort jeg var klar for det og det ble dag igjen,mens de på barsel mente ungen måtte være minst et døgn.... Jeg forstår veldig godt de som vil hjem med en gang,men synes det er litt skummelt. Har selv mange barn fra før og ganske dreven for å si det sånn,men jeg ble til alt føltes trygt og barnelegen sjekka ungen... Det er å en ting:barnelegen må sjekke barnet før du får dra...

Det er lov det ja.. jeg reiste hjem dagen etter fordi jeg tenkte dt var greit å bare være der første natten slik at alt var i orden...

jeg har født to ganger før, så jeg vet hva jeg går til. skal føde på fødestue her i valdres, vil helst hjem, da slipper man å ta hensyn til andre, det er to rom som man kan være på og da risikerer man å ligge på rom med andre og det vil jeg ikke :)

Back
Topp