reise fra de små..?

lin10

Betatt av forumet
er det mange som har vært mye borte fra de små ennå? vi vurderer å reise bort en helg (fredag - mandag) når lille er 10 mnd, men vi er så i tvil.. tror nok vi hadde hatt godt av litt alenetid, meen.. hehe. er det bare å "kaste seg uti det"?

syns å ha hørt noe om at det skal være en alder man ikke bør dra fra dem i, men stemmer dette??? hvilken alder gjelder det evt?? og evt hvorfor??

hvis vi reiser fra henne en langhelg, hva bør vi tenke på/huske på??

takk for tips jenter [:)]

vi reiste bort e helg i starte av desember og det var såååååå godt[:D][:D] så abefaler dere det alså hi hi, er så godt å være litt alene!!!

Burger! Når er "denne tiden"? Hvilken alder er det snakk om? [8|] hvis vi drar så blir det rett etter påske, og da skal vi være med de som skal passe henne hele påsken, sånn at de er trygge på hverandre.. det må vel være godt for noe..?? [:)]

Jeg vet ikke helt jeg.. tror ikke jeg hadde klart det men er jo sikkert litt godt for noen og da.

det sies at man kan være en natt borte fra barn som er 1 år, to netter for di som er 2 år osv.. men er nok ikke mange som følger det[;)]

vet du noe faglig publisering som bekrefter dette? syns det høres rart ut med en dag per år liksom.. men så er jo dette mitt første barn, så hva vet jeg..? [8|]

jeg er sikkert den som har vært mest borte fra mine barn[8D]

Med snuppa var det 4 mndr på sykehuset (jan-mars hele sept-utg av okt) Og 3 uker fra Simon. Det har gått bra. Var nk værst for mammaen.

Så var jeg og Sambo en helg i Oslo i oktober, og det gikk veldig bra. Simon var hos mormor og morfar, de ser han flere ganger i uken. Snuppa var hos pappaen sin.
Jeg tror alle foreldre har godt av å komme seg bort litt. Og barna har neppe vondt av det heller.

Har en tante som var VELDIG overbeskyttende ovenfor datteren(enebarn) og ingen fikk passe henne, være barnevakt eller noe. Hun slet ganske mye med å løsrive seg fra moren når hun ble eldre. Tanten min sa seinest i julen at hun angret enormt på at hun var så overbeskyttende.

hehe, nei det er ikke bestendig lett dette :p

men min første var jeg vekke to netter da hun var 8 måneder for første gang [:)]
gikk helt fint det men var veldig fælt.. så kjente det var litt tidligt[8D]

med gutten min har jeg enda ikke vært borte ifra noen netter og har heller ingen planer fremover for det.

men uansett så sier og mener alle forskjelligt[8D]

jeg tror man må se ann ungen å kjenne litt på magefølelsen for om di er klare for det[:D]

god tur og kos dere om dere ``reiser``[:D]

ORIGINAL: lin10

vet du noe faglig publisering som bekrefter dette? syns det høres rart ut med en dag per år liksom.. men så er jo dette mitt første barn, så hva vet jeg..? [8|]

Ja, det syns jeg også. Men alle følger nok forskjellige råd. Mamma har 9 barn, og har hatt barnevakt innimellom for alle. Tanter og onkler som har passet oss. Vi har aldri følt oss utrygg, og har heller syns det var KJEMPE gøy å få være hos tante og onkel eller mormor/farmor/farfar en helg. Det var jo en "ferie" for oss! Jeg og kusinen min hadde fast ferie hos tanten min noen år på rad. 1 uke hver sommer. Kjempe gøy!! Men selvfølgelig, skal ikke plassere de vekk i hytt og pine når de er så små [:)]

Selv skal vi ha barnevakt på lørdag-søndag.

ORIGINAL: mokkakka

hehe, nei det er ikke bestendig lett dette :p

men min første var jeg vekke to netter da hun var 8 måneder for første gang [:)]
gikk helt fint det men var veldig fælt.. så kjente det var litt tidligt[8D]

med gutten min har jeg enda ikke vært borte ifra noen netter og har heller ingen planer fremover for det.

men uansett så sier og mener alle forskjelligt[8D]

jeg tror man må se ann ungen å kjenne litt på magefølelsen for om di er klare for det[:D]

god tur og kos dere om dere ``reiser``[:D]

Bare en tanke
Det blir værre og værre for oss mødre å reise fra de små, jo tidligere vi reiser fra dem jo mindre traumatisk for dem, sykt vanskelig for oss, men har vi først gjort det en gang så er det lettere en annen gang. Viktig at de små er trygge på andre enn oss, ikke nødvendigvis for at vi skal hygge oss, men om det skulle skje noe feks. Søskenbarna mine var aldri borte, og var 2 og 4 år da de MÅTTE være hos oss pga hasteinnleggelse på sykehus i familien. Da var det jo ikke mulig med noen form for tilvenning eller noe og de var hysteriske stakkars små.
8 mnd er kanskje heller seint enn tidlig? Blir veeeldig vondt i mammhjertet når man venter så lenge.......[8|][8|][8|][8|]
Mine tre har vært borte en helg her og der siden de var 3 mnd gamle og aldri vist tegn på seprasjonsangst verken ved levering eller henting. De er da enten hos besteforeldre eller venninna mi og har gjevnlig kontakt med disse til vanlig.

Synes det er litt tidlig å være borte en hel helg personlig [:)]
Har enda ikke hatt barnevakt til minsta, føler meg ikke klar, og at det ikke er noen som kjenner hun bra nok. All erfaring med overnatting når de er små har vært vanskelige, alle rutiner som kan ta uker å få på plass igjen er kanskje den verste.
Storebror sover borte kanskje en gang hver åttende/tiende uke. Tenker det er bra å være litt borte, men de er veldig små også, separasjonsangsten til minsta er så stor at hun hyler besatt bare vi går til et annet rom.. Jobber med det, men er nok noe som må gå seg til av seg selv.

Elsket å være borte når jeg var lita, men føler meg også snytt siden jeg ble plassert bort i hvertfall en helg i mnd, og når det bare var to av dem så.. [8|]

Alenetid føler jeg er på kveldstiden, da kan vi gjøre hva vi vil nesten.. [:)]
Ser litt gammeldags på det, ble ikke forelder for å plassere barna bort "med en gang".. Hun er så ny i familien enda, og vi jobber med å skape trygge rammer rundt henne i hjemmet enda. Selv om en trilletur eller en formiddag med bestemor kan være veldig gøy av og til [:)]

Vår lille har vært på overnatting en natt to ganger. Har absolutt ikke hatt problemer med det, verken vi eller han, heller ikke med rutiner.

Når han er 1 år skal vi resie vekk i 5 dager. [8|]

Mini her har vært på overnattingsbesøk flereganger allerede:) Han har da enten vært hos mormoren sin eller morfaren sin :D Har gått kjempe bra det, herlig for oss og kjempe koselig for de - spør du meg :) Allikevell har eg fått familiens størte mammadalt :p han er mitt i denne seperasonsangst perioden nå, (8mnd) Han skriker bare eg går på toalettet.. Nå har jeg jobbet 3 kvelder etter en annen denne uka, så da har han vært hos mormoren sin fra 14.15 til 15.05 (:P) til faren er ferdig på jobb, og det har gått kjempe bra etter et par minutter, og han koser seg......:D

Vi skal også til Køben i mai, fre til søn, da er mini nesten 1år..........kan ikkje si eg gjør noe annet en å gleder meg til å reise vekk med samboeren min på shopping og konsert :))

Jeg personlig synes hun er for liten til å være på overnatting enda. Har bare vert vekke fra eldste en natt foreløpig og det var den natten Elise ble født. En natt var mer enn nok for oss begge to.

syntes du bare skal hoppe ut i det.
Du trenger å komme deg bort og dere trenger å være kjærester litt og..

Hun eldste var vi vekke fredagsøndag når hun var 6 mnd.
Det gikk super fint..

hun er ofte på overnatting hos besteforeldre.. Og tanter..

Hun yngste har vært på overnatting en natt, 2 ganger..
Det går super fint..

Personlig syntes jeg det er litt viktig at de får sove hos forskjellige. Sånn at de blir vant til det når de blir eldre..

Enig!![:)]
Jeg hadde reist på tur og kost meg med kjæresten!! Kanskje ikke en langhelg..
Snupp har vært på to overnattinger i sitt liv, og det gikk strålende[:)] jeg pleier å si at jeg er en "bedre" mamma etter litt egentid[:)]

Bare en tanke
Det blir værre og værre for oss mødre å reise fra de små, jo tidligere vi reiser fra dem jo mindre traumatisk for dem, sykt vanskelig for oss, men har vi først gjort det en gang så er det lettere en annen gang. Viktig at de små er trygge på andre enn oss, ikke nødvendigvis for at vi skal hygge oss, men om det skulle skje noe feks. Søskenbarna mine var aldri borte, og var 2 og 4 år da de MÅTTE være hos oss pga hasteinnleggelse på sykehus i familien. Da var det jo ikke mulig med noen form for tilvenning eller noe og de var hysteriske stakkars små.
8 mnd er kanskje heller seint enn tidlig? Blir veeeldig vondt i mammhjertet når man venter så lenge.......[8|][8|][8|][8|]
Mine tre har vært borte en helg her og der siden de var 3 mnd gamle og aldri vist tegn på seprasjonsangst verken ved levering eller henting. De er da enten hos besteforeldre eller venninna mi og har gjevnlig kontakt med disse til vanlig.

huff[&:] kjenner jeg gruer meg til å fortelle dere dette nå for jeg føler meg som en dårlig mamma[:(]

saken den er at:
jeg skal kanskje begynne på et kurs den 14 februar(visst jeg får plass på kurset). dette er et kurs jeg har kjempe lyst på + at det kan hjelpe meg på lang vei til den jobben jeg vil ha engang i fremtiden. problemet er at dette kurset ligger i en annen kommune(ca 1t 40 min herrifra). og kurset varer helt til 8 juli![&:] med andre ord, fra mandag til fredag hveeeeer uke frem til 8 juli så blir jeg borte fra barna[&:] pga jobben til min kjære så må vi plassere bort minstemann til besteforeldre som da bor også i en annen kommune.[&:] jeg får med andre ord kun se min kjære lille gullgutt kun på helg og i påsken[:(] får så vondt av dette[&:] tenk på alt det jeg går glipp av i de 5,5 mnd[&:] så lille gullgutten vår må leve nesten helt uten foreldrene sine i så lang tid[&:] jeg har jo også en datter. hun kommer da til å bo hjemme for hun er i b.hagen og min kjære kommer til å hente henne hver dag i b.hagen. men vi har ingen som kan passe minstemann hver dag i så lang periode her hvor vi bor[&:] føler meg som en dårlig mamma pga dette!!![:(] men jeg trenger virkelig dette kurset + at jeg får utbetalt rundt 11500 skattefrie kroner visst jeg tar dette kurset og det er penger vi virkelig trenger også! måtte bare nevne dette til dere siden denne tråden gjelder å reise ifra de små

Back
Topp