Reise bort?

EngaEngel

Andre møte med forumet
Jeg trenger noen råd. Jeg vet det sikkert er veldig individuelt, men jeg ønsker allikevel å høre andres erfaringer. Vi har en liten på snart 4 år og en på 2 måneder. Neste år har vi (kjæresten og jeg) jubileum, og vi har lenge ønsket å dra på en tur sammen. Vi har aldri vært på tur uten barn, da vi fikk førstemann veldig fort etter vi møttes. Vi har lyst til å ta en tur til USA, uten barn (), men er selvfølgelig veldig usikre på om det er riktig. Vi tror 4-åringen ville taklet fint at vi er borte. H*n elsker å være hos besteforeldre og er vandt med en overnatting eller to der. Men h*n på 2 måneder vil være rett under året når vi eventuelt reiser. Det er snakk om 1 uke borte. Hjelp! ☺️
 
Sniker
Jeg ville personlig prøvd en langhelg i Europa først. Tipper han som da har blitt 5 år sikkert har det fint med besteforeldre en uke, men er jo lenge for en 1-åring som ikke skjønner at dere kommer tilbake og når :)
Det kommer jo mange muligheter til reise om 5-10 år eventuelt uten barn, eller bare at reisene med barn er ganske mye mer avslappende når den yngste er en 5-6 år gammel.
Kan jo være kjempefint med langhelg i en by i Europa dere ikke har vært i før. Litt avhengig av hva dere vil da, man kan jo ta en langhelg i Berlin eller Kroatia om det er sommer og man vil bade/sole seg.
 
Jeg hadde ventet ett par år før man er så lenge borte fra den minste. De forstår ikke på den aldre alltid at foreldrene kommer tilbake og tenker det ikke er så greit å utsette dem for det. Ja alle barn er forskjellige, men som ett utgangspunkt så har de ikke den forståelsen enda. Ta heller en helg borte til å starte med og så heller en lengre tur når minste er eldre!
 
Tenker det ikke gir noen langvarige traumer om dere reiser bort en uke (så lenge minsten er veldig trygg på dem som skal passe)!
 
Kjenner noen som slet mye med seprasjonsagst etter de reiste vekk lenge fra en på et år, 6år gammel er angsten bedre men ikke borte :sorry:
 
Back
Topp