Reise bort uten baby

Fru V

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Min kjære har veldig lyst til å reise bort bare jeg og han ei uke på juni/juli, og sette igjen ungen hos foreldrene mine.

Hadde dere gjort det? Hvorfor/hvorfor ikke?
 
Ja, det hadde jeg nok gjort. Ihvertfall en helg. Da er snuppa mi 10/11mnd, så da tenker jeg at hun sikkert hadde kost seg masse hos besteforeldrene sine :)
 
Last edited:
Hmm, kanskje ei helg men ikke ei uke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er jo litt vanskelig å si noe om, men litt enig med de andre. Syns en uke høres lenge ut, men en helg så ;)
 
Litt vanskelig å si enda egentlig. Hvordan ting går og barnet er i forhold til andre og borte fra deg osv. Noe forskning sier et døgn per år de er.. men det er nok ingen fasit. Føl på det du. :)
 
Ja. Sikkert greit å ikke bestille turen ennå ;) Spørs jo hvordan ungen er rundt den tiden selvfølgelig :)
 
Jeg synes ei uke høres veldig lenge ut, er mer åpen for ei helg. Dessverre så har mannen og foreldrene mine rottet seg sammen mot meg for å få meg til å reise bort ei uke..

Men som noen av dere sier, så bør vi nok vente og se hvordan gutten utvikler seg, kanskje kommer det til å gå helt fint også! Men akkurat nå er det uaktuelt å bestille noen ukestur til sommeren ;-)
 
Jeg hadde ikke villet være borte så lenge som ei uke. Ikke sikker på om jeg hadde klart ei langhelg engang, men ei uke hadde for meg vært uaktuelt.
Be dem slappe av! Tida går så fort, og om et par år er situasjonen en annen. Er uansett ingen vits å la seg presse til å reise bort, da nyter man vel ikke å "ha fri". Hva med å ta med dine foreldre på turen, så kan dere heller få mye anledninger til å være bare dere to i løpet av dagen, samt muligheten til romantiske(?;)) restaurantbesøk på kveldene?
 
Jeg synes ei uke høres veldig lenge ut, er mer åpen for ei helg. Dessverre så har mannen og foreldrene mine rottet seg sammen mot meg for å få meg til å reise bort ei uke..

Men som noen av dere sier, så bør vi nok vente og se hvordan gutten utvikler seg, kanskje kommer det til å gå helt fint også! Men akkurat nå er det uaktuelt å bestille noen ukestur til sommeren ;-)
Ei uke er veldig lenge for et så lite barn.

http://m.klikk.no/foreldre/smabarn/article826714.ece

Hvorfor i all verden skal de presse deg til å forlate babyen så lenge?

Jeg og hadde nok kunne vurdert en helg (2 netter) til sommeren, siden svigers bor i samme by som oss og kommer til å ha mye kontakt med babyen min, men en uke hadde jeg aldri gått med på. Ja, jeg er kjæreste i tillegg til mamma, og vi trenger litt tid sammen for å pleie forholdet, men det får vi til en kveld innimellom. Reise kan vi gjøre senere, babyen kommer faktisk først nå.
 
Hvorfor i all verden skal de presse deg til å forlate babyen så lenge?

Si det! De mener vel jeg trenger en ferie sammen med kjæresten uten baby, men jeg tror ikke jeg vil klare å nyte ferien dersom lillegutt er igjen hjemme. Så for min del er en ukestur uaktuelt, så får vi kanskje vurdere ei helg borte om jeg føler meg klar for det :) Kommer jo mange somre i fremtiden vi kan reise alene uten barn!
 
Si det! De mener vel jeg trenger en ferie sammen med kjæresten uten baby, men jeg tror ikke jeg vil klare å nyte ferien dersom lillegutt er igjen hjemme. Så for min del er en ukestur uaktuelt, så får vi kanskje vurdere ei helg borte om jeg føler meg klar for det :) Kommer jo mange somre i fremtiden vi kan reise alene uten barn!
Helt enig i at dere skal ta dere en kjærestetur! Men du får bare vise dem artikkelen; når en barnepsykolog advarer mot at hovedomsorgsperson reiser bort så lenge er det som regel ikke uten grunn.
Uansett er det umulig å si hvordan både du/dere og babyen er til neste sommer, dere har god tid til å vurdere alternativene. :)
 
Helt enig i at dere skal ta dere en kjærestetur! Men du får bare vise dem artikkelen; når en barnepsykolog advarer mot at hovedomsorgsperson reiser bort så lenge er det som regel ikke uten grunn.
Uansett er det umulig å si hvordan både du/dere og babyen er til neste sommer, dere har god tid til å vurdere alternativene. :)

Takker for linken, var interessant lesning :) Også har jeg noe å slå i bordet med når de setter i gang sin propaganda for å få meg med på å dra ;)
 
Takker for linken, var interessant lesning :) Også har jeg noe å slå i bordet med når de setter i gang sin propaganda for å få meg med på å dra ;)
Ikke sant! Merkelig hvor mye tyngre det veier når det står skrevet ned, enn når en mor med magefølelse og morsinstinkt sier det samme. :p
 
Ikke sant! Merkelig hvor mye tyngre det veier når det står skrevet ned, enn når en mor med magefølelse og morsinstinkt sier det samme. :p

Slipper i det minste å bli tatt for å være en hysterisk førstegangsmamma når man har "ekspertene" på sin side ;-)
 
Ville ikke reist bort så lenge nei :) hverken med førstemann eller han lille jeg har nå. Svigermor gjorde det med samboeren da han var 1 år og hun angrer enda :p
 
Jeg reiste på bryllupsreise da mellomste var 15 mnd. Det er 20 mnd mellom første og andre. Og tenkte at det ble godt med ei uke i syden uten barn. De 3 første dagene gikk greit. Resten av uka gråt jeg.....
Så det kommer jeg ikke til å gjøre en gang til. Ringte hjem for å snakke med de, og hun på 15 mnd gråt og gråt og gråt da hun hørte stemmen min. Så fikk ikke snakket med dem heller :(
 
Så lenge ville jeg ikke reist bort da, men en helg hadde gått bra for oss så lenge barnet kjenner den/de som passer og vi har "øvd" litt på forhånd. Jeg var borte fra eldste fire netter da hun var seks mnd, men da var hun med faren sin og vi hadde delt helt på alt stell og sånt, så det ble annerledes enn noen utenfor kjernefamilien.
 
Back
Topp