Reise bort i uke 33?

Studentmamma88

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg har såå lyst til å reise til foreldrene mine, Men jeg vet ikke om jeg tørr. Sist svangerskap ble mini født i uke 38+3. I tillegg tror jeg søstrene mine har planlagt babyshower for meg også.

Hvis jeg drar, er det for å kunne sove ut, slappe av og ha litt meg-tid borte fra barn, mann og alt her. Så kommer garantert ikke til å ha fullt opp med avtaler osv. Men allikevel.. synes det er litt skummelt, selv om jeg ikke har på følelsen at det vil bli fødsel snart. :/

Noen innspill/erfaringer? :)

Ingen problem å reise borte i uke 33 hvis formen din tilsier at det går fint. Man kan faktisk være utenlands frem til uke 34 så hadde reist om jeg var deg og har muligheten til det :)

Ingen problem å reise borte i uke 33 hvis formen din tilsier at det går fint. Man kan faktisk være utenlands frem til uke 34 så hadde reist om jeg var deg og har muligheten til det :)
Ja, har jo bekkenløsning da. Så sånn sett er det det samme om jeg er i ro her hjemme eller med familien. :) Men siden nr en kom i uke 38 er samboeren litt nervøs for at hun her skal komme enda mer for tidlig. ;)

Er det lang reisevei? Eg har opplevd at lang reise (bil) i veke 32 gav meg premature rier..vart innlagt på sjukehus. Same skjedde så i neste svangerskap i veke 33, men blei ikkje lagt inn då.. "berre" regelmessige kynnera den gongen. Så denne gongen blir det ikkje noko reising på meg ;-) Korte turer berre.. Men om du ikkje har hatt noko særleg med kynnera og "stressa" kropp fram til no så vil eg jo tru det går aldeles fint?? :-)

Ja, har jo bekkenløsning da. Så sånn sett er det det samme om jeg er i ro her hjemme eller med familien. :) Men siden nr en kom i uke 38 er samboeren litt nervøs for at hun her skal komme enda mer for tidlig. ;)

Er det langt hjemme i fra du må reise ev ? Du kan jo ta en tlf til jordmor om du er usikker da du fødte 2 uker før termin sist og om det er mest sannsynlig det kan skje denne gangen og :)

Har du ikke følelsen av at babyen kommer i nærmeste fremtid så vile jeg ha reist. Vil reise til mine foreldre selv, men her er det pengene som stopper og litt lang reisevei, med tog

Jeg reiste til mine foreldre i påsken, med fly og buss, ca 5 timer reisevei, ble akkurat uke 32 før jeg reiste hjem igjen. Reiste av samme grunn som deg, ro, stell, treffe familie osv. Har også bekkenløsning så det er jo en naturlig begrensning også pga det.

Jeg er førstegangs, så har ikke noe å sammenligne med ifht tidlig fødsel, men jeg tenkte som så at de alltids har sykehus der hvor mamma og pappa bor og [emoji28] Så fikk mannen komme med en gang om jeg skulle havne i fødsel. Men de hadde vel i første omgang forsøkt å stanse fødselen hvis ikke vannet hadde gått og man kun fikk rier?

Uansett må du kjenne på det selv, men i utganspunktet skal det ikke være farlig. Flyselskapene har satt sine grenser fordi det å fly kan starte fødselen, men har liten eller ingen påvirkning før uke 34/36.

Er det lang reisevei? Eg har opplevd at lang reise (bil) i veke 32 gav meg premature rier..vart innlagt på sjukehus. Same skjedde så i neste svangerskap i veke 33, men blei ikkje lagt inn då.. "berre" regelmessige kynnera den gongen. Så denne gongen blir det ikkje noko reising på meg ;-) Korte turer berre.. Men om du ikkje har hatt noko særleg med kynnera og "stressa" kropp fram til no så vil eg jo tru det går aldeles fint?? :)
Ja, det er jo 6-7t på tog. Men da kan jeg jo gå litt også. :) Har ikke stresset noe særlig egentlig, og har hatt rolige dager til nå. Så det bør jo gå fint sånn sett. :)

Jeg skal reise i uke 35. Men min forrige kom 42+0 så jeg stresser ikke med det [emoji6] Hvis det skulle skje noe er det et sykehus der også. Og mannen er med [emoji4]

Jeg skal reise i uke 35. Men min forrige kom 42+0 så jeg stresser ikke med det [emoji6] Hvis det skulle skje noe er det et sykehus der også. Og mannen er med [emoji4]
Ja det er det, samboeren min er hjemme. Men jeg har bestilt billetter nå, så jeg tar sjansen. Er jo enda lenge til termin, og kan jo gå over også. Samboeren er redd for at jeg kommer til å slappe sånn at fødselen starter. Jeg hadde vært mer stresset hvis det hadde vært senere, men er jo fortsatt bare litt over 33 uker, blir 34 på lørdag. :)

Back
Topp