Reise bort i pappapermen?

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
http://touch.vg.no/article.php?artid=10112622

Noen som leste denne artikkelen for et par uker siden? Jeg har nemlig tenkt mye på at dèt hadde vært skikkelig ålreit! Hvis alt går som planlagt blir pappapermen midt på vinteren, og da er det aldri feil å reise til litt varmere strøk!

Noen som tenker det samme? Eller har gjort det? Hvor var dere i så fall? :)

Vi reiste 5 uker til gran canaria for 2 år siden i januar/februar. Det var helt fantastisk å slippe den kaldeste, mørkeste vinteren her hjemme :)
Ungene kosa seg masse og det gjorde vi voksne også.
Denne gangen blir det litt vanskeligere å få til da eldste har begynt på skolen, men skal prøve å ordne noe :)
Anbefales på det sterkeste!! :)

2 små + spiregutt <3 ventes i februar <3

Som en vanlig sommer her hjemme (nordnorge) 23-27 grader på dagen, litt kjølig på kveldene. :)

Høres deilig ut :) Jeg må innrømme at jeg kicka litt på Mauritius som de skrev om i artikkelen!

Ja det hadde vært drømmen, men vi skulle reise med to små barn og da er gc ett bedre alternativ syns vi. I tillegg er det ett godt helsesystem der med nordisk-snakkende sykepleiere osv om det skulle være noe. Dette var viktig for oss.
I tillegg hadde vi mange kjenninger der nede i samme periode, og det var veldig hyggelig. :)

Det har vi vurdert og, samtidig er jeg litt usikker på hvor avslappende det blir med 2 barn på tur i utlandet, vi heller egentlig mere mot å ta et år i utlandet når ungene er eldre, og da gjerne i USA, vil gjerne at de skal huske turen og :)

Jeg har veldig lyst, men i og med at jeg ikke har noe fast jobb (dvs jobb etter permisjonen) tviler jeg på at det blir penger til det.
Men, vi har snakket så vidt om det...

Vi var 3 herlige uker på Mauritius når den kommende storebror var 9 måneder. Reiste i overgangen september/ oktober. Helt perfekt med tanke på været for da var det begynnelsen på sommeren der nede. Flyreisen gikk på natten fra Paris til Mauritius. Lillemann fikk babykurv på veggen. Ammet han på vei opp, la han i bassinetten og han sov nesten til vi var fremme. Perfekt! Vi sov kanskje ikke så godt, men gikk helt fint. Mauritius var fantastisk. Flotte strender, deilig mat, herlige mennesker. Prisene på hotellene opp mot norske priser, men ellers 1/3 av norske priser. Handlet på lokalt supermarket og fylte opp minibaren. Bodde på to steder. Først ett enklere, men hyggelig sted. Avsluttet med All Inclusive luksus. Helsevesenet på Mauritius er veldig bra. Utvalg av bleier og barnemat i butikkene var godt. Ukjente, franske merker som lillemann likte. Hadde med en pakke bleier og to pakker grøt hjemmefra og ammet ved siden av. Vannkoker på rommet var alt vi trengte. På luksushotellet lagde de pureer og annet vi ville ha til han. Vi vurderer å gjøre noe lignende igjen, men tenker nå på vakre Seychellene. Der må man riktignok ha med mere bleier og barnemat hjemmefra, men her trenger man heller ikke være redd for noe giftig, man må ikke ta noen vaksiner her heller og det er jo bare så vakkert ( har vært der en gang før). Spør gjerne om dere lurer på noe. For inspirasjon se www.paradisreiser.no :-)

Vi var 3 herlige uker på Mauritius når den kommende storebror var 9 måneder. Reiste i overgangen september/ oktober. Helt perfekt med tanke på været for da var det begynnelsen på sommeren der nede. Flyreisen gikk på natten fra Paris til Mauritius. Lillemann fikk babykurv på veggen. Ammet han på vei opp, la han i bassinetten og han sov nesten til vi var fremme. Perfekt! Vi sov kanskje ikke så godt, men gikk helt fint. Mauritius var fantastisk. Flotte strender, deilig mat, herlige mennesker. Prisene på hotellene opp mot norske priser, men ellers 1/3 av norske priser. Handlet på lokalt supermarket og fylte opp minibaren. Bodde på to steder. Først ett enklere, men hyggelig sted. Avsluttet med All Inclusive luksus. Helsevesenet på Mauritius er veldig bra. Utvalg av bleier og barnemat i butikkene var godt. Ukjente, franske merker som lillemann likte. Hadde med en pakke bleier og to pakker grøt hjemmefra og ammet ved siden av. Vannkoker på rommet var alt vi trengte. På luksushotellet lagde de pureer og annet vi ville ha til han. Vi vurderer å gjøre noe lignende igjen, men tenker nå på vakre Seychellene. Der må man riktignok ha med mere bleier og barnemat hjemmefra, men her trenger man heller ikke være redd for noe giftig, man må ikke ta noen vaksiner her heller og det er jo bare så vakkert ( har vært der en gang før). Spør gjerne om dere lurer på noe. For inspirasjon se www.paradisreiser.no :)

For en drøm !! Men skjønner ikke åssen man har råd til slikt ??

Det koster selvsagt, men vi hadde spart litt fra feriepengene det året lillegutt ble født og så brukte vi alle feriepengene det året vi reiste. Vi tjener ikke kjempemye, midt på treet vil jeg si. Flybilletter ligger på ca 1400 for baby og 8500,- per voksen. Hvor mye man vil legge i overnatting bestemmer man selv. Finnes alt fra 500kr natta til 10.000,- kr natta. Vi bodde lengst på rimelig alternativ og avsluttet med noen netter i luksus ;-)

Åh, nå har du nesten overbevist meg :) Vi tenkte å spare både feriepenger, og sånn generelt, for det koster jo! Men for en opplevelse da! :)

Back
Topp