Reise bort i påsken..

HøstMirakel

Andre møte med forumet
Før jeg fant ut at jeg var gravid, bestilte jeg flybilletter til Bergen, skal reise fra Oslo, så dette er en 45-50min flyreise toppen..

nå har jeg blitt veldig usikker på om dette er så lurt å gjennomføre? Har lest at det sikreste tidspunktet å fly på er i 2. trimester, og jeg vil være 13+3 på det aktuelle tidspunktet.

Hva tror dere? Noen som har flydd mens de har vært gravide? Erfaringer?:)

På forhånd takk!

Det går nok veldig bra

Sent from my iPhone using Tapatalk

Var i Tyrkia i juli , var da 30 uker på vei.. Gikk veldig bra å fly da... ✈️

Eg er ute å flyr annen vær mnd så det går fin fint ;) men fra du er 8 mnd på veg annbefales dete ikke pga trykket ved start og landing. Kan risikere fødsel slik eg har fårstått det.

Bare ha med legeattest når man er etter 28. Og ta på kompresjonsstrømper!

Kos deg! Jeg var i NYC i vinterferien og reiste masse forrige graviditet og. Pass bare på å holde blodsirkulasjonen i beina i gang :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg reiste med fly noen ganger sist svangerskap (5, 20, 26 uker) og leste meg opp da. Skal være ufarlig:) jeg brukte støttestrømper og var oppe og gikk litt hver time. Det værste er liten blære;):P

Det skal nok gå helt fint:-) en venninne av meg fløy i 3 timer når hun var 13 uker på vei, og det gikk kjempe bra:-) :-)

Er på grunn av økt stråling at man Ikke bør fly for mye. Hadde dette vært et stort problem hadde ikke gravide fått lov til å fly.
Tenker at liten blære er det største problemet du møter på:) god tur

Jeg er i Berlin nå, og det går...greit. Legg opp til masse hvile, sitting og mat/drikke.

Skal ut å fly i slutten av denne mnd, er da 10+1, og regner med det skal gå fint :)

Jeg skal ut og fly i juni :) Vil tro det går fint! Da er jeg jo lenger enn uke 13 da, men som de andre sier, det går nok bra :)

-Taster fra appen-

Jeg flydde fram og tilbake fra Haugesund til Oslo nesten hele svangerskapet sist. Det var ingen problem. Er vel i slutten det er litt mer fare. Men da kan du få klarsignal fra legen.

Back
Topp