Reise bort i jula?

Januarspire_

Flørter med forumet
Flere som har begynt å planlegge julefeiringen? Vi vurderer å reise hjem til min familie i jula, de bor 5 timer unna oss. Har termin slutten av januar, men har allerede begynt å tenke på om det er dumt å reise langt hjemmefra en måned før termin. Med tanke på lengre kjørevei til sykehus. Er det flere som tenker på dette?:happy:
 
Vi reiser ikke bort i jula da, men om vi var i deres situasjon og skulle reise langt til familie så hadde ikke terminen min en måned etter jul hindret oss :)
 
Så fremt du har en god seng å sove i og trygge omgivelser ellers er det vel lite risiko med å reise bort til familie i Norge. Selv pleier vi å dra på hytta med familien i jula, men dropper det i år pga trange senger og så orker jeg ikke styret med mange folk på en plass. Går ut i permisjon på julaften, så tenker å bruke tiden hjem mot termin. Hadde derimot sengene vært bedre ville jeg vurdert noen dager på hytta!

Og for din del er det jo ei stund igjen til termin enda, så nyt og la dem varte deg opp som seg hør og bør!
 
Sniker. Forrige graviditet var veldig tungt på slutten.. så det å sitte/ligge var ubehagelig uansett hva jrg gjorde.. hadde ikke klart å sitte i en bil i 5 timer.
 
Min familie bor 5 timer unna der vi bor, så det blir for langt for meg å reise hjem da termin er 15.januar. Blir rart å ikke feire jul med familien i år, men da blir det med dem neste år :Heartred
 
Blir hjemme i julen. Bedt folk hit på enkel julemiddag siden vi har jentene i år. Svigerfar skulle lage ribbe :)
Svigermor og far bor jo samme sted som oss,
Mamma bor 20 min unna og kommer.
Skulle egentlig til vestlandet i år men det får vente til 2022 :)
 
Vi reiser bort til min familie :) har termin 11.januar, så tenker det skal gå fint. Og er det krise, så bor ikke de så langt unna sykehus.
 
Mannen min og sønnen vår reiser til hans hjemland 24.–27. desember. Jeg får uansett ikke vært med fordi jeg har termin 18. januar, men jeg hadde uansett ikke vurdert å reise til utlandet så nært opp mot termin, i tilfelle. Jeg vil ikke føde på sykehus i utlandet! Så her blir det rolig hjemmejul, med min familie. Vi kommer til å feire norsk julaften den 23. Det er slik vi har gjort det de siste årene, og så har vi alltid reist til familien hans den 24. (De feirer jul 25.)
 
Vi reiser fra Oslo til Trondheim da vi har alt av familie der. Håper kroppen orker 7 timer i bil ;) Termin 28.jan. men skjer det noe i jula/ved nyttår så har de sykehus i Trondheim også tenker nå jeg.
 
Om du drar så husk å ha med helsekort ;) begge jentene mine kom over en mnd før termin. Så her regner vi med fødsel i romjul eller tidlig januar så blir nok ikke å reise bort :/
 
Flere som har begynt å planlegge julefeiringen? Vi vurderer å reise hjem til min familie i jula, de bor 5 timer unna oss. Har termin slutten av januar, men har allerede begynt å tenke på om det er dumt å reise langt hjemmefra en måned før termin. Med tanke på lengre kjørevei til sykehus. Er det flere som tenker på dette?:happy:

Jeg ville snakket med jordmor om dette, og hørt hva hun rådet deg. Alle er vi forskjellige og noen har økt sjanse for tidlig fødsel. Når det er sagt kan man aldri være sikker. Men jeg ville ikke gjort det i min situasjon nettopp fordi reisevei til sykehus er lang.
 
Vi blir hjemme. Ikke først og fremst på grunn av termin og slik, men fordi det er 8 timer i bil med flere fjelloverganger, og det orker jeg bare ikke. Har en smårolling fra før, som nok også hadde syns det ville blitt langt å reise. Så vi koser oss nok hjemme i år, antagelig med en for-/ettermiddagstur til svigers, som bor like i nærheten.
 
Sniker fra februar - har termin tidlig feb, så bestemte meg for og ikke reise hjem til jul i år (bor I utlandet). Selv om det er innenfor de 36 ukene for å fly, så er det første gang, så aner ikke hvordan formen min blir, og juletrange fly med masse bagasje og stor mage frister bare sykt lite... heldigvis har mamma og søstrene bestilt billetter og kommer hit i stedet:)
 
Vi blir hjemme. Det hadde vi blitt uansett for det er vi som invitere foreldre til jul. Men i år blir det bare oss 2. Jeg aner ikke formen og siden vi kan risikere å måtte settes i gang fra uke 38,(3 januar) så er det godt å ha litt tid til å faktisk slappe av. Og jeg tåler ikke bikkja til mor mi. Men de kommer da heller på besøk for en kaffekopp noen av de andre dagene i jula. Jeg håper bare svigerfamilien min ikke lager noe styr av at vi blir alene. De har allerede protestert på at vi blir alene. Får bare se..
 
Har termin 27. januar. Vi har tenkt å reise til familien i jula. De bor også 5 timer unna oss:)
 
Vi blir hjemme. Det hadde vi blitt uansett for det er vi som invitere foreldre til jul. Men i år blir det bare oss 2. Jeg aner ikke formen og siden vi kan risikere å måtte settes i gang fra uke 38,(3 januar) så er det godt å ha litt tid til å faktisk slappe av. Og jeg tåler ikke bikkja til mor mi. Men de kommer da heller på besøk for en kaffekopp noen av de andre dagene i jula. Jeg håper bare svigerfamilien min ikke lager noe styr av at vi blir alene. De har allerede protestert på at vi blir alene. Får bare se..
Min svigermor reagerer bestandig hvis vi velger å være hjemme eller "alene". Hun synes det er så forferdelig trist å kjedelig om vi er alene. Men både mannen og jeg er hjemmekjære folk og nyter tiden i fred hjemme . På nyttårsaften i fjor var sønnen vår småsyk så vi kjørte en liten tur til svigers men dro hjem før det ble for sent og hun mente vi gikk glipp av alt når vi ikke har sammen med dem hele natta. Så man er forskjellige. Selv om jul og nyttår er familietid for de fleste så kan det godt være kos bare med oss også om det skulle passe best sånn ;)
 
Her blir det første jul i nytt hjem.
Hadde uansett aldri vurdert å reise bort i år med to premature tvillinger og lillemor som nettopp ble 1 år. Blir senest igangsatt uke 38 og det er juleuka.
 
Jula blir som vanlig feiret hos svigerforeldrene mine (min familie feirer ikke jul). Det passer egentlig veldig fint i og med at de bor kun 10 minutter unna oss. På julaften er jeg 38+0, så fødebagen legger vi i bilen innen da.

Nyttårsaften er litt mer vanskelig her. Vet ikke helt hvor vi skal feire den, jeg kjenner at jeg har aller mest lyst til å bare være hjemme og ha en helt vanlig dag. Meen syns synd på stress mi og samboeren min som jo helst vil feire den dagen. Så får se hva vi gjør da.
 
Jeg har termin 8. Januar. Vi skal feire hos mine svigerforeldre som bor 2 timer unna. Jordmor har betrygget oss om at det går helt fint å føde der borte hvis fødselen skulle starte så jeg tar med fødebag og håper jeg ikke trenger den:nailbiting:
 
Skal ta flytur til Oslo 20.des. Selve flyturen varer jo typ 30-40 min fra Bergen.. så satser på at det skal gå greit Retur 1.jan og har termin 29.jan. skjer det noe under ferien så blir det nok fødsel på Ahus istedet for Haukeland
 
Back
Topp