Reise bort 3 uker før termin

Hoe86

Forelsket i forumet
Hei. Føler vi må finne på noe med 6åringen i høstferien, og vi har lyst til å reise på høstferie hos svigers i oktober.
"Problemet" er at jeg da bare er 3 uker unna termin, og det er over 3 timers kjøretur til sykehuset jeg skal føde på.

Men første barn fødte jeg 4 dager etter termin, og fødselen tok over 14timer, så sjansen er vel liten for at jeg skal føde 3 uker før denne gangen...

Hva hadde dere gjort? Hadde dere tatt sjansen på å reise?
 
Jeg hadde ikke tørt men nå er jeg førstegangsfødene og alle i min slekt har hatt veldig raske fødsler :p
 
Jeg hadde ikke reist så tett oppi fødselen, man vet aldri når det starter og hvor fort det kommer til å gå.
 
Du skriver at det er 3 timer til sykehuset du skal føde på. Men er det et sykehus nærmere? Hva er evt dine tanker om å føde der?
 
min føste fødsel tok 14 timer, og fødsel nr 2 tok 6-7 timer, så kan fort bli annerledes denne gangen.. snakk med jordmor, og hør med henne hva hun tenker? :)
 
Du skriver at det er 3 timer til sykehuset du skal føde på. Men er det et sykehus nærmere? Hva er evt dine tanker om å føde der?
Ja, det er et sykehus ca 1,5t unna..Men det er et lite sykehus, og jeg har mest lyst til å føde på et stort sykehus i byen hvor vi bor i tilfelle komplikasjoner.. (første måtte tas med sugekopp)
 
Jeg hadde ikke reist pga at jeg er i så dårlig form og at jeg hadde veldig rask fødsel sist. Om jeg hadde vært i god form og hatt lang fødsel sist ville jeg kanskje vurdert det annerledes!:) kjenn på hva som føles OK for deg!:)
 
Vi har valgt å gjere det omvendt, å heller få besøk av foreldre/ vordende besteforeldre!:) då er vi i nærheten av der vi skal føde, men får kvalitetstid med familien^^
 
Vi har valgt å gjere det omvendt, å heller få besøk av foreldre/ vordende besteforeldre!:) då er vi i nærheten av der vi skal føde, men får kvalitetstid med familien^^
Høres veldig lurt ut! Problemet er bare at foreldre/besteforeldrene jobber...så de har ikke mulighet til å komme til oss :/ Får vel bare kjenne litt på formen når det nærmer seg, og ta det på sparket ;) Skal høre med jordmor om hva hun tenker også :)
 
Hadde blitt hjemme :)
 
Skjønner at det frister, men en vet jo aldri når det gjelder fødsler. Tror jeg heller hadde vurdert å reise på besøk i barseltiden hvis dere er i form til det. Stas for både besteforeldre og storebror tenker jeg, men dere må kjenne på det selv
 
Jeg tror jeg hadde tatt sjansen på å dra hvis formen er fin :)
 
Om fødselen din starter, så kommer du inne på nærmeste sykehus altså :)
 
Ja, det er et sykehus ca 1,5t unna..Men det er et lite sykehus, og jeg har mest lyst til å føde på et stort sykehus i byen hvor vi bor i tilfelle komplikasjoner.. (første måtte tas med sugekopp)

Da skjønner jeg at det ikke er så lett... Håper du finner en god løsning :)
 
Back
Topp