Reise bort 1 mnd før termin

Lilly88

Blir kjent med forumet
Novemberbarna 2021
Hei. Jeg vurderer å ta meg en helgetur til en annen by innenlands ca. en mnd før termin. Dette er noe jeg har veldig lyst til og gleder meg til. Jeg skal ta fly og jeg har venner som reiser sammen med meg. Likevel er det jo slik at det er en mulighet for at barnet kan bli født for tidlig og samboer skal ikke være med på turen. Det jeg lurer på er om dette er noe dere andre ville ha gjort eller ikke? Jeg har selvfølgelig ikke lyst til å føde alene i en annen by, men så regner jeg jo med at det mest sannsynlig går bra og? Hva tenker dere?
 
Jeg hadde ikke gjort det. Jeg måtte ha akutt keisersnitt 5,5uke før termin. Hadde termin slutten av juli, fødte i juni.
 
Hei. Jeg vurderer å ta meg en helgetur til en annen by innenlands ca. en mnd før termin. Dette er noe jeg har veldig lyst til og gleder meg til. Jeg skal ta fly og jeg har venner som reiser sammen med meg. Likevel er det jo slik at det er en mulighet for at barnet kan bli født for tidlig og samboer skal ikke være med på turen. Det jeg lurer på er om dette er noe dere andre ville ha gjort eller ikke? Jeg har selvfølgelig ikke lyst til å føde alene i en annen by, men så regner jeg jo med at det mest sannsynlig går bra og? Hva tenker dere?
Personlig hadde jeg nok ikke gjort det, men dette må du jo kjenne på selv! Og evt sjekke med fly-selskapet, for er ikke alle som tillater flyvninger etter uke 35 feks:) Er det et sted mer nærliggende dere kan kjøre til istede da? Hvis du velger å dra ville jeg iaf sjekket nærmeste fødested og hatt tlf nr dit og papirene med på turen- just in case:rolleyes:
 
Personlig hadde jeg nok ikke gjort det, men dette må du jo kjenne på selv! Og evt sjekke med fly-selskapet, for er ikke alle som tillater flyvninger etter uke 35 feks:) Er det et sted mer nærliggende dere kan kjøre til istede da? Hvis du velger å dra ville jeg iaf sjekket nærmeste fødested og hatt tlf nr dit og papirene med på turen- just in case:rolleyes:

Det skal gå greit med Fly. Slipper legeerklæring siden det er 5 uker før og grensen er 4 uker før.
 
Det skal gå greit med Fly. Slipper legeerklæring siden det er 5 uker før og grensen er 4 uker før.
Vet det varierer fra flyselskap til flyselskap, og sikker også om det er fly utenlands eller innenlands, men da er det jo greit:)
 
Det må du nesten kjenne på selv. Jeg hadde ikke gjort det, men hadde heller ikke klart å sitte i et flysete eller gå rundt på en flyplass med smertene jeg har. Ta hvert fall med deg alt av papirer og bruk støttestrømper på flyet.
 
Jeg ville gjort det, da mine tidligere svangerskap har vart lenger enn til termin. Men det ville altså vært fordi jeg tenker at sjansen da er liten for tidlig fødsel. :) Har du tidligere erfaringer som tilsier at det skal gå bra, så kjør på. Og i verste fall får du føde på et sykehus i en annen by. Far/medmor får ta med fødebagen på flyet. :hilarious:
 
Sjansen er ikkje kjempe stor for at du føder i uke 35, kun 5% føder før uke 36, så eg hadde nok fint gjort det :) men tenker det er viktig at du OG mannen din syns det er ok at det kunne blitt fødsel uten han. Men som du seie sjølv, det er stor sannsynlighet (95%) for at det går heilt fint :)
 
Jeg var borte å koste meg hele denne helgen (på andre siden av landet), og det er 4uker før min termin:p så svaret mitt er ja:wacky::joyful:
 
Takker for alle svar. Tror jeg ender opp med å reise. Satser på at det går bra :)
 
Back
Topp