Reintroduksjon av melkeprotein

Marmil

Flørter med forumet
Gresskarfrøene2023
Hei!
Gutten min på 5 mnd har mest sannsynlig mpa. Har gått melkefritt i 2 uker, og merket uten tvil bedring allerede dag 2! Var på kontroll hos hs i dag, og hun satte opp time til barnelege som 14 dager for å vurdere om han har mpa eller ikke. Fikk da beskjed om å Google reintroduksjon av melkeprotein, og begynne med det noen dager før timen. Hun sa jeg skulle begynne med noe lite, for så å øke om han ikke reagerer.
Problemet er at jeg ikke finner noe informasjon om dette når jeg googler. :laughing002 Noen som har erfaring her? Hva startet dere med? Evt. hva trappet dere opp med? Hvor mange dager før timen begynte dere?

Fikk beskjed om å starte med en liten mengde av noe jeg savna, feks en liten bit sjokolade. På dag to kunne jeg ta to biter sjokolade, på dag tre tre biter. Om det ikke var noen reaksjon da kunne jeg prøve tre biter sjokolade + ei skive ost på dag fire, så tre biter sjokolade og to skiver odt på dag fem og sånn langsomt øke.
Stopp om du får reaksjon.

Ville starta hvertfall ei uke før time hos lege, tar ofte nofn dager/litt mengde før man virkelig merker reaksjon.

Hei!
Gutten min på 5 mnd har mest sannsynlig mpa. Har gått melkefritt i 2 uker, og merket uten tvil bedring allerede dag 2! Var på kontroll hos hs i dag, og hun satte opp time til barnelege som 14 dager for å vurdere om han har mpa eller ikke. Fikk da beskjed om å Google reintroduksjon av melkeprotein, og begynne med det noen dager før timen. Hun sa jeg skulle begynne med noe lite, for så å øke om han ikke reagerer.
Problemet er at jeg ikke finner noe informasjon om dette når jeg googler. :laughing002 Noen som har erfaring her? Hva startet dere med? Evt. hva trappet dere opp med? Hvor mange dager før timen begynte dere?
Google «milk ladder» så finner du masse eksempler. Ta utgangspunkt i de, begynn på steg 1 og prøv deg frem. Målet er jo å ikke fjerne mer enn nødvendig, så hvis du kan spise smør, men ikke drikke melk - så skal du spise smør. Hvis du skjønner :)

De reagerer ganske raskt, men ville tenkt å reintrodusere rundt 2 døgn før legetimen, senest. Skal du prøve deg frem med melkestigen så vil jo det ta litt tid for du bør ligge på samme steg over en periode.

Back
Topp