reinsdyrkjøtt

Du kan spise alt av kjøtt så lenge det er gjennomstekt eller gjennomkokt. Slev har jeg spist elgkjøtt under svangerskapet.

ja det er trygt å spise når d e skikkelig stekt/kokt-som alt annet kjøtt[:)]

(Bra det ikkje er meg som skal i det bryllupet-fikk skikkelig avsmak på reinsdyr og annet vilt-kjøtt i dette svangerskapet [8D])

Men reinsdyrkjøtt er vel sjeldent gjennomstekt??[:-]

kanskje litt vanskelig å vite dette når jeg ikke veit hvordan det er laget[8|] leste på helsedirektoratets side at man skal være forsiktig med reinsdyrkjøtt

Ja, jeg bare vet at reinsdyrkjøtt eller viltkjøtt i det hele tatt som regel serveres medium stekt, det "skal" jo liksom ikke være gjennomstekt..

Men det er jo sååå godt, så om jeg hadde blitt servert det, så tror jeg nok ikke hadde klart å la være å spise bare litt[:-][:-] *ikke skyt meg*[8D]

ikke vær redd for å spise reinkjøtt, det er av det reneste kjøttet du får [:)]
Trygt og godt å spise reinkjøtt. Har aldri hørt om at man ikke skal spise reinkjøtt under graviditeten.

Ha en rein glede! [;)]

Hilsen reindriftssamedame

Alt som er gjennomstekt er greit. Men det er ikke alltid at det er gjennomstekt, jeg fikk servert reinsdyrkjøtt en gang helt i begynnelsen av graviditeten, og det var ikke gjennomstekt. Bare å dele på midten, så ser du om det er gjennomstekt.

Dette står på matportalen sine sider:
På grunn av forurensning etter Tsjernobylulykken kan matvarer fra enkelte områder i Norge, blant annet reinkjøtt og vilt ferskvannsfisk, sopp og ville bær fortsatt inneholde noe radioaktivitet. Gravide bør ikke få i seg mer enn 40.000 becquerel i året.

Matportalen

Jeg spiser ikke rein, men det er fordi det kjøttet jeg får tak i inneholder en del becquerel.
Men er nok ikke farlig å spise reinskjøtt..

Back
Topp