Reima vs. skogstad vinterdress... *bokmål*

tuppa86

Forumet er livet
Noen som kan komme med argumenter for meg? Da vi har hatt Skogstad parkdress og har vært storfornøyd med det siden det passer perfekt på mini så hadde vi egentlig tenkt å kjøpe skogstad vinterdress også. Barnehagen har også skrytt av dressen siden den var såpass vanntett at de hadde sluppet å bytte til regnklær da det begynte å striregne her en dag..
Nå er det tilbud på skogstad vinterdress til 599,- så dersom vi skal ha så bør vi nok slå til..

Alternativet er Reima Knopen. Jeg liker egentlig ikke dresser uten strikk i livet, men denne likte jeg. Og denne dressen vil jo være 100% vanntett, noe som kan være en stor fordel med tanke på værforandringene som en trøndersk vinter ofte byr på (myyyyye sludd). Disse er vell også en god del mykere enn Skogstad, og vil derfor være mer komfortabel?? Dressen vil da komme seg på 1099,-, ailtså en goood del dyrere...

Hva ville dere ha valgt, og hvorfor? Noen som har erfaringer med begge dressene og kan sammenligne?

Jeg hadde gått for skogstad. Både du og barnehagen er kjempefornøyd, og den er mye billigere enn Reima.

ORIGINAL: Bare Kari

Jeg hadde gått for skogstad. Både du og barnehagen er kjempefornøyd, og den er mye billigere enn Reima.

Vi er fornøyd med parkdressen, men den er ikke 100% vanntett, så skeptisk til hvor godt vinterdressen deres vil holde på vannet i sludd/snø... Kommer til å ha skogstad parkdress til neste år også, men har null erfaring med vinterdressene så er usikker...
Har du prøvd noen av de?

Min erfaring er at skogstad er en god snø-dress [:)] Kjempe varm og god, men den er litt tung og stivere enn reima. Reima er helt vanntett, varmepute i baken på de minste, du kan ha den i tørketrommel/skap og det beste av alt. Den veier så lite [:)]

Jeg var og så på akkurat den Reimadressen i butikken idag... *sikle*
Nesten så jeg håper dressen fra i fjor er for liten...
Jeg er Reimafan, særlig til små barn. Større barn som er i mer bevegelse klarer seg supert i andre dresser. Hadde ei jente i barnehagen i vinter, 5 år, beveget seg liiite, hun var ofte kald tvers igjennom, selv med ull og fleece... Hun hadde desverre Skogstaddress...

I love Reima....!

Vi har kjøpt Reima til minsten her (som er ca like gammel som din minste)

Reima er vannTETT. (Eldstamann bruker ofte reima-dress i stedet for regntøy i bhg)
I tillegg har de utrolig bra passform for de minste.
Og sist, men ikke minst, så har den isolerende puter i rumpa, smart for de små som sitter en del.

jeg er veldig glad i reima da, så jeg ville gått for det[:)]

Men de selger jo mangen fine reima dresser til en billig peng på finn.no
der har jeg kjøpt alle dressene til våre 3[:)]

ORIGINAL: Linemor7

Jeg er Reimafan, særlig til små barn. Større barn som er i mer bevegelse klarer seg supert i andre dresser. Hadde ei jente i barnehagen i vinter, 5 år, beveget seg liiite, hun var ofte kald tvers igjennom, selv med ull og fleece... Hun hadde desverre Skogstaddress...

I love Reima....!

Ja, den var veldig fin!![:)]
Du som tydeligvis har vært borti disse dressene, når det står; "Egen kjeledress i fleece/ull kan festes med trykknapper", vil dette si at det er en "ekstra" dress i tillegg til en foret dress, eller er det dette som er foret, også er dressen en høstdress uten foret...hmm..hvis du forsto NOE av det..hehe

ORIGINAL: tuppa86

I love Reima....!

Du som tydeligvis har vært borti disse dressene, når det står; "Egen kjeledress i fleece/ull kan festes med trykknapper", vil dette si at det er en "ekstra" dress i tillegg til en foret dress, eller er det dette som er foret, også er dressen en høstdress uten foret...hmm..hvis du forsto NOE av det..hehe

Vinterdressene til Reima er GODT fôret.
Men de har et sånn system at man kan kjøpe fleece-/ulldress utenom, og den er laget sånn at den kan kneppes inn i dressen.
Vi har brukt Reimadress i 4 år, og aldri hatt behov for en sånn fleece-/ulldress.

ORIGINAL: Oline V2

I love Reima....!

Vinterdressene til Reima er GODT fôret.
Men de har et sånn system at man kan kjøpe fleece-/ulldress utenom, og den er laget sånn at den kan kneppes inn i dressen.
Vi har brukt Reimadress i 4 år, og aldri hatt behov for en sånn fleece-/ulldress.

Ikke vi heller, i snøen i et par minusgrader har de kun brukt ullundertøy under hvis de er i lek [:)]

ORIGINAL: DC88

De skogstad dressene var kjempe fine. Og den Reima dressen det er bilde av der er jo kjempe stygg [:'(] Hehe
Likevel er Reima dressene kjempe bra!!! Aboslutt, men tror ikke Skogstad er så mye dårligere..

næææh... æ syns deinn va fin æ[8D][:)] Men vi har væll ulik smak da vettu[8D]

Reima er knall[:)] Småen har aldri vært våt eller kald i sine Reimadresser.
Også mye sørpe her på sunnmøre[8D]

Og den puta i rompa på babydressen er genial[:)]

I love Reima....!

Vi hadde den tynne ulldressen som kan kneppes på i fjor, men vi kneppet den aldri på egentlig. Bare brukte den som vanlig ulldress under dressen.
Altså, nei, ingen høstdress! REN vinterdress!

Om du har mulighet hadde jeg definivt gått for Reima. Har hatt reima hele tiden frem til nå, siden hun nå er såpass stor at hun ikke har det behovet for den isolerte rumpa har vi byttet merke. Og har hørt flere si at etter babymodellen er ikke dressene så slitesterke. Så her ble det TTH.
Beste med Reima er at den er vanntett, puster, isolert rumpe, myk og lett.

I jakker går vi alltid for Skogstad siden jeg er fornøyd med de til det bruket. Iallefall de tekniske jakkene. Hadde boblejakka et år, men syntes den var for kort i livet.

Back
Topp