Reima eller Reimatec?

MamaJane

Betatt av forumet
Heisann, 

Har kjøpt en Reima vinterdress brukt. Lurer på om det er en Reima eller Reimatec dress?
Hvordan ser jeg det?

Og, hva er forskjellen? Har en på ett år som skal begynne i barnehagen nå. Hva er best for han?

Hei!
Reima er vindtett og vannavstøtende, altså ikke vanntett.
Reimatec er vind og vanntett. Hvis det er Reimatec så står det "ReimaTec" på den. Jeg har begge deler, arvegods. Når det regner eller er veldig vått ute bruker jeg regnbukse over Reimadressen, gjør det på Reimatec også så den ikke skal bli helt gjørmete. Så, jeg hadde ikke brukt penger på å kjøpe Reimatec hvis du har Reima. Frem til nå har jeg variert med tykkelsen på ulla under dressen fremfor å ha på han en tykkere dress. Det skal jo være litt ålreit å bevege seg også:)

Jeg har begge deler, og syns de er gode begge to.
Men som Appelsinpiken sier, er reimatec vanntett - og det er ikke reima.
Men i barnehagen har de uansett reinbukse utenpå om det er vått ute uansett. Så vanntett blir det jo da alikevel.
Min reima er med avtagbar innerdress, så den er både parkdress og vinterdress. Så føler at den ikke er like varm som reimatec dressen. Så kommer nok til å bruke reimatec mest når det blir kaldt.

Tusen takk for svar ;) da var det Reima jeg hadde! Så da får vi ha regnklær oppå når det høljer ned :)

regndress utenpå om det høljer må vi med reimatec også. Den fungerer ikke i regnvær nei hehe

Back
Topp