Reima dress

Vesla222

Glad i forumet
Vi fikk en Reima-dress til jul, som jeg tenker at han bruke til neste sesong. Den er str 86 - tror dere det er stort nok om et år, eller bør jeg prøve å få byttet den til 92? Har hørt at Reima er ganske store i str..?

Gutten vår er kraftig, men helt gjennomsnittlig i lengde, foreløbig vertfall [:)]

Jeg tror jeg hadde bytta den. Bedre med for stor enn for liten dress. Da holder den kanskje hele neste sesong.

ORIGINAL: StLi85

Jeg tror jeg hadde bytta den. Bedre med for stor enn for liten dress. Da holder den kanskje hele neste sesong.

Enig. 86 er jo størrelse 1 år, og sånne dresser bør jo ikke være for trange selvom de er store i nr..

ORIGINAL: StLi85

signerer:)

Vi fikk også 86 og beholder den. Hørt med venninner som forteller barna har brukt den str. veeeeldig lenge. Nå husker jeg ikke hvor lenge da men... [8D] Men de er visst nokså store i str. Tenker det er litt vondt å bevege seg i veldig stor dress.... 86 er vel 1,5 år da...

Jenta mi er 3 år og har en dress i strl 86 som passer enda..
Ifjor vinter hadde hun 86 i "alle" dressene sine.. 3 stk..

Ikke noe godt hvis dressen er for stor, da får de ikke bevegd seg ordentlig..

ORIGINAL: ToSmå2010

Jenta mi er 3 år og har en dress i strl 86 som passer enda..
Ifjor vinter hadde hun 86 i "alle" dressene sine.. 3 stk..

Ikke noe godt hvis dressen er for stor, da får de ikke bevegd seg ordentlig..

Samme her med min eldste gutt..

jeg hadde ikke bytta den.. som andre sier her, reima er store i størrelsen. og når de er så små så er det ikke noe godt å bruke en dress som er altfor stor..

har forresten vårdess til nora i reima str 74 som jeg kjøpte i høst for å bruke i bæreselen. den er fortsatt litt stor, og regner med at jeg værtfall kan bruke den til i sommer. og hun bruker 80 i "vanlige" klær nå..[;)]

tru itj æ har bytta den nei...
fro jenta mi e snart 2 år å passe 86 enda... ho e født i april 2009...

Vi har en reimadress i 86 som han bruker nå, den er jo litt for stor, men så vokser de jo ikke like fort når de begynner å gå etc. Men det er kanskje bedre å bytte den sånn for sikkerhets skyld for det er bedre å ha en dress som er litt romslig heller enn at den blir litteranne trang? Hun dama i butikken sa til meg at det er lengden på overkroppen (fra skrittet og opp) som er viktigst og hvis den er litt trang der så blir det ekkelt å sitte osv i dressen når den er akkurat passe/litt trang.

Hmm, dette var ikke lett! Bytteretten gikk forsåvidt ut i romjula, men det kan jo hende de lar oss bytte likevel, om de har den inne i 92. Neimen om jeg vet! Veldig synd om han skulle vokse ut av den før den blir brukt da... Men det kan jo like godt hende at 92 blir for stort igjen. Ikke godt å si.

det spørs jo helt hva gjennomsnittlig lengde er? jeg har en lang gutt, derfor har jeg kjøpt 92 til han til neste år.. kommer jo helt an på.. det de "sier" er 1 år, 1,5 år osv i str (80,86,92 osv) stemmer ikke på min gutt ihvertfall.. da er han langt over året mtp klærna sine..

ORIGINAL: lyckeliten.

det spørs jo helt hva gjennomsnittlig lengde er? jeg har en lang gutt, derfor har jeg kjøpt 92 til han til neste år.. kommer jo helt an på.. det de "sier" er 1 år, 1,5 år osv i str (80,86,92 osv) stemmer ikke på min gutt ihvertfall.. da er han langt over året mtp klærna sine..

Gutten min var 72 cm ved 8 mnd kontrollen, og ifg. babysidene på BV er det gjennomsnittlig lengde for gutter. Jeg er selv ganske lav (160) og regner ikke med at han kommer til å bli så veldig lang, men det kan vel gå litt i rykk og napp uansett. Størrelsene har ikke passet her heller, han bruker 80 nå (men 74 i noen bukser) og det er jo str 1 år. Men jeg vet jo ikke hvor mye de vokser på et år i denne alderen da...

Jeg har en gutt som er 2 år, ble det i november og han bruker str 92 i reimadress nå. Den passer perfekt. Han er 91 cm høy.
Forje vinter brukte han str 80. Han er normal av vekst, alltid vært normal høy, men var kraftig som baby/før han ble ettåring.

Glemte å nevne at det er bare i reimadress han bruker 92 nå, vanlig klær 98.
Samme i fjor vinter, reima str 80 men vanlige klær str 86.
Reima er store og gode i størrelsen[;)]

Storebror fikk en reimadress i 86 som han brukte til han var 2år ..
¨Nå bruker han 92 og den er stor nokk i år til han (denne sesongen) og han blir straks 3 år og er normal str som andre på hans alder.

Finnes ikke værre enn å gå med for store klær,spesiellt for barn, de vil jo ikke klare å bevege seg slik de skal og vil..

Takk for svar! Da satser jeg på at 86 passer, for jeg ringte butikken og de var tomme for slike dresser. Krysser fingrene for at den passer til neste år!

hmm vanskelig å si... men tror jeg hadde bytta.. min gutt er over gj.snittet i lengde.. men som noen sier her, er ikke godt for de om dressen er for stor heller...[&:]

Back
Topp